Piscine couverte

Avis sur Harmony Hotel

4 out of 5
Harmony Hotel
Cameroon street, Addis Ababa

Avis

7,6

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 111 avis sur 384." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 163 avis sur 384." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 59 avis sur 384." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 22 avis sur 384." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 29 avis sur 384." "

8,0/10

Propreté

8,0/10

Personnel et service

8,2/10

Équipements

7,6/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

7,4/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

JORGE, St romain le puy

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Très bon hôtel et restaurant à 5 mins en taxi de l’aéroport. Personnel très agréable et à l’écoute. Je recommande
Séjour de 1 nuit en novembre 2023
Réponse de Kalkidan Reservation Agent le 1 janv. 2024
Dear Jorge,Warm Greeting from harmony hotel!Thank you for you feedback we are also happy and grateful to have you in our hotel.We hope to see you again. Merci!

10/10 Excellent

Alfred Stephane

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Etablissement très bien situé au centre-ville, staff acceuillant.
Séjour de 1 nuit en août 2022
Réponse de Behailu le 17 août 2022
Dear Alfred, we would like to pass our deepest gratitude for taking the time to give us your feedback and thank you for choosing to stay with us. We are pleased to receive your positive feedback and that you enjoyed the service and facility of our esteemed hotel. Your feedback and comments help us enhance the quality of our service. We hope to see you again during your next visit to Addis and we will aim to make your next stay even more enjoyable than the last. Hospitality regards, Behailu Mohammed General Manager

6/10 Satisfaisant

Souleiman

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 5 nuits en mars 2021
Réponse de Kidus le 30 mars 2021
Thank you for you posative responce,

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service et équipements
Personnel de ménage pour les chambres : impeccable. Personnel du room-service : laissant à désirer. Salle à manger du premier étage : personnel assez serviable mais nourritures du petit déjeuner souvent en rupture au buffet (café, lait, jus de fruit). Buffet de midi : toujours le même et peu de choix en dehors des mets traditionnels éthiopiens. Ras-Bar du dernier étage : serveur désagréable. Piscine bruyante et surpeuplée (par des gens autres que les résidents de l'hôtel). Confort des bars et espaces du rez-de chaussée : palais des courants d'air, glacial en saison des pluies. Aucun personnel ne parle français. Aucune chaine française à la télévision, pas même France 24 !
Séjour de 20 nuits en juillet 2019
Réponse de betty le 8 août 2019
. Dear Sir/Madam, Greetings!! We would like to thank you for taking the time to give us your feedback, and thank you for choosing to stay with us. We're sorry to hear that you were disappointed with your experience here at Harmony Hotel. Feedback like yours helps us grow and become a better hotel than we are today. we will do the necessarily investment to avoid the mentioned problem in the particular room. We do hope that despite this first experience, you'll come back and give us another try here at Harmony Hotel. Bethlhem leulseged , Guest relation office

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en mai 2019
Réponse de Betty le 12 juin 2019
Dear sir/madam, Greetings!! We would like to pass our deepest gratitude for taking the time to give us your feedback and thank you for choosing to stay with us. We are very pleased to receive your positive feedback. That you enjoy the service of our esteemed hotel. we hope to see you in your next visit to Addis your comment will help us to enhance our service. Bethlhem Leulseged, Guest relation officer.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mars 2019

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
Chambre bruyante. Il ny a pas de groom sur les portes dans l'hôtel. Il y a donc des portes qui claquent toute la journée. En plus des bruits extérieurs avec une fenêtre qui ferme mal et des travaux dans l'hôtel. ..le séjour à été infernal.
Séjour de 3 nuits en décembre 2018
Réponse de Behailu Mohammed le 15 janv. 2019
Dear Sir/Madam. Greetings!! We would like to thank you for taking the time to give us your feedback, and thank you for choosing to stay with us. We're sorry to hear that you were disappointed with your experience here at Harmony Hotel. We will make sure our team hears your concerns about the problems you have mentioned . Feedback like yours helps us grow and become a better hotel than we are today. We do hope that despite this first experience, you'll come back and give us another try here at Harmony Hotel. It is always a pleasure to receive feedback's from patrons as yourself on our services that need improvement. I have personally shared your comments with our team .

10/10 Excellent

Cheikh

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bon hôtel à recommander
Le Séjour a été très agréablement facilité par la qualité des services de cet hôtel.
Séjour de 6 nuits en novembre 2018

10/10 Excellent

zouzou, Paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice close to shopping centers
Le personnel de l'hôtel est très patient, serviable et chaleureux. Nous avons très apprécié notre séjour.
Séjour de 14 nuits en juillet 2017
Réponse de FO Manager le 5 août 2017
Dear , We would like to pass our deepest gratitude for taking the time to give us your feedback and thank you for choosing to stay with us. We are pleased to receive your positive feedback and that you enjoyed the service and facility of our esteemed hotel. Your feedback and comments helps us enhance the quality of our service. We hope to see you again during your next visit to Addis and we will aim to make your next stay even more enjoyable than the last. Behailu Mohammed Front Office Manager

6/10 Satisfaisant

Raymond et marthe

Les points faibles : Propreté

8/10 Bien

amayell, sénégal

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
PRATIQUE ET CONFORTABLE
trés proche de l aéroport avec une navette de l hotel disponible à tout moment. chambre propre avec tout le confort.trésappréciable pour le restaurant de l hotel ouvert tard le soir avec un buffet avec plats éthiopien et international.Petit déjeuner trés copieux. grande piscine et salle de sport.wifi dans les chambres, un peu lent du sans doute au réseau éthiopien.adresse à recommander.Bon rapport qualité/prix..

6/10 Satisfaisant

Pineau, Poitiers

Les points forts : Personnel et service
Hôtel assez accueillant proche de l'aéroport
Personnel très chaleureux comme souvent en Afrique. Prix de la chambre un peu (trop !) élevé, compte tenu des prestations.

8/10 Bien

David, Bruxelles, Belgique

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Bon hotel, où je retournerai
Hotel confortable et bien situé, près de l'aéroport. Le personnel est très aimable. Ma chambre présentait des traces d'humidité sur le mur, mais dans l'ensemble elle était propre, spacieuse et bien nettoyée quotidiennement. Le restaurant de l'hotel est acceptable, mais on peut trouver mieux dans les environs. L'Internet a bien fonctionné, ce qui est un avantage indéniable lorsque l'on voyage pour affaires.

8/10 Bien

David, Bruxelles, Belgique

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon hôtel, sans être extraordinaire.
En général bonne expérience, mais sans doute à cause des travaux dans tout le quartier, l'Internet était quelque peu défaillant.

4/10 Médiocre

Nairobi, Londres, Royaume-Uni

Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Lack management
Good situation but noisy place and lack of management.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service

10/10 Excellent

Mohamed

Les points forts : Propreté et personnel et service
Séjour de 2 nuits en mai 2024

8/10 Bien

Mussie

Les points forts : Propreté
Séjour de 3 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Hana

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It’s very clean and neat . Bedsheet & blankets are new and clean . Shuttle service is on time. Security, bellboy & receptionist are very helpful . Highly recommended.
Séjour de 1 nuit en avril 2024

10/10 Excellent

Ahmed

Séjour de 1 nuit en mars 2024

10/10 Excellent

Preachmore

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very close to the airport and well appointed for travelers.
Séjour de 1 nuit en février 2024

10/10 Excellent

Walter

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2024

8/10 Bien

MENGISTU

Séjour de 4 nuits en décembre 2023

8/10 Bien

Ermias

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 3 nuits en novembre 2023

8/10 Bien

Olena

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
This is my second stay in Harmony Hotel. Staff is friendly and polite. Hotel is clean and even though it is not brand new still in good conditions.
Séjour de 13 nuits en octobre 2023

6/10 Satisfaisant

henok

Séjour de 2 nuits en octobre 2023

8/10 Bien

Robert

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en septembre 2023

2/10 Horrible

Torgny

Voyage d’affaires
Les points faibles : Personnel et service
Hotellet tog betalt för frukost som redan var betalt i bokningen. Frukost bara för fastande Etiopier tisdag till fredag personal som var jagade till att finnas på plats otrevligt uppförande
Séjour de 6 nuits en septembre 2023

10/10 Excellent

Kenneth, Harvest

Les points forts : Personnel et service et équipements
Great location but the outside area seemed a little sketchy especially a night
Séjour de 3 nuits en septembre 2023

8/10 Bien

Terrance

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Not 5 Star but worth the price. AC could use some tending to
Séjour de 15 nuits en août 2023

2/10 Horrible

Chilot

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points faibles : Équipements
I have no problem with the property, I had huge problems with checking in and bad at communicating
Séjour de 2 nuits en août 2023

4/10 Médiocre

Yehalem

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté
The housekeeper are not professional. They reuse the towels
Séjour de 1 nuit en juillet 2023

8/10 Bien

Willem

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
There was a wedding on the Sunday evening, and I think one of the guests (I presume) was intoxicated and spoke very load late night/early morning that woke me.
Séjour de 2 nuits en juillet 2023

10/10 Excellent

Kevan, FARGO

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
I loved staying in the Bole area. So nice for meetings and shopping. The hotel and staff are excellent! I love to stay at the Harmony.

8/10 Bien

Habtamu

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Good
Séjour de 1 nuit en juin 2023

2/10 Horrible

Frederick

Voyage en famille, Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
I have stayed here many times when traveling but this time i have to say was not a good experience. I emailed twice in advance for Airport Transportation and if it wasnt for my wife calling them no good sir. Next room bed was hard as a brick the floor was better. The room was filled wirh Mosquitoes and after spraying it down well headache and cant breath that smell coughing all night . A night of no sleep etc. This was not a great experience
Séjour de 1 nuit en juin 2023

10/10 Excellent

getachew

Séjour de 20 nuits en avril 2023

10/10 Excellent

Kevan, FARGO

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Our hotel stay at the Harmony was wonderful! The staff was so friendly and helpful. The rooms were very comfortable and excellent food in the restaurants. So close to everything in Bole.

10/10 Excellent

Kevan, FARGO

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The great staff and services available at the hotel.
Réponse de Behailu le 14 mars 2023
Dear Kevan , Greetings!! We would like to pass our deepest gratitude for taking the time to give us your feedback and thank you for choosing to stay with us. We are pleased to receive your positive feedback and that you enjoyed the service and facility of our esteemed hotel. Your feedback and comments help us enhance the quality of our service. We hope to see you again during your next visit to Addis and we will aim to make your next stay even more enjoyable than the last. Hospitality regards, Behailu Mohammed General Manager

10/10 Excellent

Abdiyare

Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
The food was the worse part of the hotel, u can't bring food from the outside and the food they have inside the hotel is awful, if they can create a better restaurant, the hotel will be great
Séjour de 4 nuits en février 2023
Réponse de Behailu Moghammed le 7 mars 2023
Dear Mr. Abdiyare, Warm Greetings!! We would like to pass our deepest gratitude for taking time to give us your feedback and thank you for choosing to stay with us, I am terribly apologies for the inconvenience that you are experienced during your visit here at the Harmony Hotel i am not quite sure which food you taste in order to address it specifically but i will let my team to hear your general feed back . we hope Despite this experience We hope to see you again during your next visit to Addis and we will aim to make your next stay even more enjoyable than ever, Behailu Mohammed General Manager

10/10 Excellent

Raul

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
It was just what I needed, the pool, the sauna, the steam and the breakfast plus a comfy bed. Great job!
Séjour de 1 nuit en février 2023
Réponse de Behailu le 24 févr. 2023
Dear Raul, Warm Greetings!! We would like to pass our deepest gratitude for taking the time to give us your feedback and thank you for choosing to stay with us. We are pleased to receive your positive feedback and that you enjoyed the service and facility of our esteemed hotel. Your feedback and comments help us enhance the quality of our service. We hope to see you again during your next visit to Addis and we will aim to make your next stay even more enjoyable than the last. Hospitality regards, Behailu Mohammed General Manager

8/10 Bien

Lars

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Needs some work
Used to stay all the time. Hotel needs a bit of investment to upgrade some of the rooms. Breakfast coffee is embarrassing for the hotel given the quality of coffee in the country.
Séjour de 8 nuits en février 2023
Réponse de Behailu Mohammed le 21 févr. 2023
Dear Lars Greetings!! We would like to pass our deepest gratitude for taking the time to give us your feedback and thank you for choosing to stay with us. We are pleased to receive your comment in related to renovation we are in the middle of doing it so i hope it shall be finalize by your next visit,and will address the quality of coffee as well. Your feedback and comments help us enhance the quality of our service. We hope to see you again during your next visit to Addis and we will aim to make your next stay even more enjoyable than the last. Hospitality regards, Behailu Mohammed General Manager

8/10 Bien

Dawit

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 7 nuits en janvier 2023
Réponse de Behailu Mohammed le 24 janv. 2023
Dear Dawit, Greetings!! We would like to pass our deepest gratitude for taking the time to give us your feedback and thank you for choosing to stay with us. We are pleased to receive your positive feedback and that you enjoyed the service and facility of our esteemed hotel. Your feedback and comments help us enhance the quality of our service. We hope to see you again during your next visit to Addis and we will aim to make your next stay even more enjoyable than the last. Hospitality regards, Behailu Mohammed General Manage

6/10 Satisfaisant

Mesfin, Lorton

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Th room they gave us had no AC. We had to complain several times to change a room.

10/10 Excellent

kongit

Séjour de 1 nuit en janvier 2023
Réponse de Behailu Mohammed General Manager le 16 janv. 2023
Dear Guest, Greetings!! We would like to pass our deepest gratitude for taking the time to give us your feedback and thank you for choosing to stay with us. We are pleased to receive your positive feedback and that you enjoyed the service and facility of our esteemed hotel. Your feedback and comments help us enhance the quality of our service. We hope to see you again during your next visit to Addis and we will aim to make your next stay even more enjoyable than the last. Hospitality regards,

2/10 Horrible

Roza

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I don’t recommend this place.
Réponse de Behailu Mohammed le 22 déc. 2022
Dear Mr.Roza,Warm Greetings!!We would like to pass our deepest gratitude for taking time to give us your feedback and thank you for choosing to stay with us, I am terribly apologies for the inconvenience that you are experienced during your visit here at the Harmony Hotel.It seems we couldn't find the rise of dissatisfaction from your view point it could be good enough if it would mentioned here.we will look and address all service out lets if all points are running the standard of the hotel.Despite this experience We hope to see you again during your next visit to Addis and we will aim to make your next stay even more enjoyable than ever,

8/10 Bien

FRANK

10/10 Excellent

John

Séjour de 1 nuit en novembre 2022
Réponse de Behailu Mohammed le 23 nov. 2022
THank you!!

8/10 Bien

Olena

Les points forts : Personnel et service et équipements
Séjour de 13 nuits en novembre 2022

10/10 Excellent

Haftu

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Everyone at the hotel was very nice and friendly. Customer service was amazing and beyond I expected. Room was clean and comfortable. Reception was very welcoming and pleasant. Receptionist Tigist, Thank you for making my stay @Harmony unforgettable. I would definitely recommend Harmony Hotel and I will be back again.
Séjour de 2 nuits en novembre 2022
Réponse de kidus le 18 nov. 2022
Dear Haftu,thank you so much sir.