Coffres-forts dans les chambres, bureau

Avis sur ibis Hong Kong Central And Sheung Wan

3.5 out of 5
ibis Hong Kong Central And Sheung Wan
No. 28 Des Voeux Road West, Sheung Wan, Hong Kong

Avis

8,4

Très bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 433 avis sur 1081." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 425 avis sur 1081." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 151 avis sur 1081." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 48 avis sur 1081." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 24 avis sur 1081." "

8,2/10

Propreté

8,6/10

Personnel et service

7,8/10

Équipements

8,0/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

8,4/10

Écoresponsabilité

Avis

8/10 Bien

Romain

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Extremely Friendly and pleasing staff. Efficient house keeping. Hotel close to the Sheung wan Metro station and Macau ferry. Airport public bus service close to the hotel. Cheaper than the Airport Expressway Enjoyable family stay.
Séjour de 7 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Christophe

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellente adresse !
Hôtel très bien situé sur la ligne de tramway et à côté du terminal de ferry pour Macao. Personnel très aimable et serviable. Propreté irréprochable. Belle vue sur la baie en dépit de la présence d'un immeuble (fin) devant (mais on ne peut pas tout avoir). Petit-déjeuner copieux et parfait pour commencer la journée. Une excellente adresse.
Séjour de 12 nuits en janvier 2024

8/10 Bien

Pierre

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hôtel ibis standard à la décoration vintage.
Séjour de 3 nuits en décembre 2023

10/10 Excellent

Siu Wai

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
I like this hotel especially the size of the room . Its staffs are friendly and welcoming. The location is also convenient with good choices of public transport and restaurants.
Séjour de 10 nuits en novembre 2023

8/10 Bien

Christine

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Very close to Central, the MTR and the tram. The hotel is very quiet.
Séjour de 6 nuits en septembre 2023

10/10 Excellent

GAYLORD, SAINT GILLES LES BAINS

Séjour de 7 nuits en juin 2023

4/10 Médiocre

Nicolas

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
L'établissement est en rénovation ce qui du coup ne le rend pas spécialement agréable. Les chambres sont assez vetustes et la clim et vraiment trop forte.
Séjour de 9 nuits en mai 2023
Réponse de Jennifer Siu le 30 mai 2023
Cher Nicolas,Merci d'avoir pris le temps de nous écrire.Je note votre commentaire sur la rénovation et l'état de la chambre. Chez ibis, notre objectif est de fournir un excellent service et un hébergement confortable à un prix compétitif. Pendant ce temps, nous continuons à faire des travaux d'entretien préventif qui sont en cours. Nous continuerons à surveiller et à améliorer l'état des installations afin d'offrir le plus haut niveau de service et d'expérience possible à nos précieux clients. Nous nous excusons si le processus vous a causé des inconvénients et une expérience désagréable.Comme vous avez trouvé la climatisation trop forte pendant votre séjour, n'hésitez pas à contacter notre personnel pour obtenir de l'aide ou demander une couverture supplémentaire, mais je suis désolé que cela ait affecté votre séjour chez nous.Encore une fois, nous vous remercions pour vos commentaires et espérons avoir l'occasion de servir à nouveau à l'avenir.Bien à vous,Jennifer SiuResponsable des opérations hôtelières

8/10 Bien

Thierry

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
L’hôtel est très bien placé. Cependant, dans la chambre, le réfrigérateur ne fonctionnait pas, les services étaient très usées (mais propres), et la vue de la chambre très médiocre
Séjour de 3 nuits en février 2023

10/10 Excellent

Lawrence, Rosemead

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Équipements
Location is terrific. Bedding is clean but it can be upgraded.
Séjour de 4 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Toyomitsu

Voyage en famille, Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
特にない
Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 Bien

TEONG CHIN CLEMENT HENRY, SINGAPORE

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel with sustainability practices are eco-certified. Near public transport.
Séjour de 3 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Alistair

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location, 10mins from the nearest metro, easy to get to the lain shopping areas of Hong Kong, good lace to eat.
Séjour de 5 nuits en mai 2024

8/10 Bien

Fernando

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Well located
Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 Bien

SHUTO

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
出張で宿泊しました。ビジネス街にアクセスが良く、便利でした。
Séjour de 5 nuits en mai 2024

8/10 Bien

HIDEAKI

Séjour de 1 nuit en mai 2024

10/10 Excellent

KiDuk

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good
Séjour de 1 nuit en avril 2024

10/10 Excellent

Louis

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great experience
Séjour de 8 nuits en mai 2024

2/10 Horrible

Hoi Lun

Voyage en famille, Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
房間污糟邋遢,洗手間發霉,沖涼浴室及花灑頭發霉,電風筒壞,床單有污漬,窗簾布有塵及污漬,座椅有污漬,第一天check in 房內地板就有垃圾。電視有雪花,墻壁發霉,滲水積。房內冷氣不足,非常潮濕。個別接待check in職員態度不好!!
Séjour de 8 nuits en mai 2024
Réponse de Jennifer Siu le 21 mai 2024
親愛的Hoi Lun,感謝您的評價。非常抱歉聽到您在入住期間遇到的種種問題。我們非常重視房間的清潔狀態,並一直努力確保每位客人都能享受到整潔舒適的住宿環境。您所描述的問題與我們的標準明顯不符,我們將立即與房務部及維修部了解及跟進。如有同類情況再次發生,我建議閣下可以立即與房務部溝通,讓我們提供即時的協助。有關吹風機及電視的意見,我們亦已知悉。有見於吹風機的其中一個可能性為其安全設計,當裝置過熱時吹風機會自動斷電,我們建議閣下可在入住期間聯絡我們,為您提供實時的解決方法,為您更換吹風機及電視,或在房間情況許可下為您更換房暗。我已把您對於冷氣機的意見轉交給工程部跟進及了解情況,如為您帶來不便,我們謹此致歉。我們房間的溫度可自由調教,尤其於香港的炎夏亦能於房內保持涼快的感覺。若再遇到同類情況,我們建議您可直接向當值經理反映,以便我們即時為您提供解決方案。而員工方面,我們前線員工的客戶服務態度有一定的標準並多次備受讚賞,相信閣下所遇到的只是個別事件。我已將您的意見向前堂部經理反映,並承諾將會加強對前台員工培訓及監督。若再遇到同類情況,我們建議您可直接向大堂當值經理反映,以便我們實時為您提供解決方案。再次感謝您的意見及反饋。我們希望能有機會再次接待您,並為您提供更舒適溫馨的享受及體驗。此致宜必思香港中上環酒店營運經理蕭鍾蓮

8/10 Bien

Louis

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Reasonable rate at a convenient lication
Séjour de 7 nuits en février 2024

10/10 Excellent

KUN-JUNG

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Very good!!
Séjour de 2 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Xiaochun

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Clean, friendly staff. recommend.
Séjour de 2 nuits en mai 2024

6/10 Satisfaisant

Colin

Room was too small. No room for suitcases
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Jennifer Siu le 20 mai 2024
Dear Colin,Thank you for your comments and satisfaction with our location close to the ferry terminal to Macau.To create spaciousness and homey experiences for our guests, our unparalleled room interior features 3-metre high ceiling, large bay windows and timber flooring that makes the best use of functionality and practicality of the room. As you found the 17 sqm standard rooms too small for your liking, you may wish to try staying at Studio rooms that are 25 sqm that may suit you better for your next stay with us.Thank you again for your feedback. We will be more than glad to welcome you to our hotel again.Kind Regards,Jennifer SiuHotel Operations Manager

10/10 Excellent

David

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
My son wasn't impressed with the breakfast, but I thought it was fine.
Séjour de 4 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

YONGSUN

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
가성비 최고
Séjour de 4 nuits en septembre 2023

6/10 Satisfaisant

FUMIKO

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté
早朝にも関わらず、チェックインさせてくれて最高でした。ただ、洗面所に、前の方の空のペットボトルがあったり、少し隠れたとこに、掃除が甘い点はありました。 ただ、価格も含めると妥当で、総合的には、不満はないです。ありがとうございました。
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Jennifer Siu le 13 mai 2024
FUMIKO様アーリーチェックインと料金設定に関するご意見とご満足をお寄せいただきありがとうございます。浴室の清掃につきましては申し訳ございませんでした。 清潔で快適な環境を維持することは私たちにとって最優先事項ですが、ご滞在中にこの点で十分でなかったことを残念に思います。 これは当社の通常の基準を反映していない唯一のケースです。 当社のハウスキーピングチームはお客様のケースについて十分な情報を持っており、今後そのような見落としが起こらないようフォローアップします。私たちにご滞在をお選びいただきありがとうございます。将来的には、より良い経験を提供する別の機会があれば幸いです。イビス香港セントラル&シェンワンフロントオフィス・マネージャーJennifer Siu

8/10 Bien

??

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
讚,交通方便,酒店出去就有叮叮車站牌 離機場巴士站牌也很近 附近的上環熟食中心&六安居都好吃
Séjour de 3 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Daren

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 6 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Nathaniel

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Good value great location
Séjour de 1 nuit en mai 2024

8/10 Bien

Arie Chase, Durham

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good value
Séjour de 3 nuits en mai 2024

6/10 Satisfaisant

Masayuki

Voyage en famille
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
イビス 香港 セントラル アンド シェンワンに滞在 清掃が大雑把で、ツイン(2人宿泊)なのに タオルが1枚しか新しい物になっていなかった。 歯ブラシも新しい物に変わっていない。 他の部分は、至って普通かな。
Séjour de 2 nuits en mai 2024
Réponse de Jennifer Siu le 13 mai 2024
Masayuki 様ご滞在中のご経験を共有していただきありがとうございます。高い水準の清潔さを維持することは私たちにとって最も重要なことですが、ご滞在中にこの点で不十分だったことを残念に思います。 アコーの持続可能性への取り組みをサポートするために、当ホテルでは、タオルがラックに掛けられていない場合にのみ交換する、アメニティはリクエストがあった場合にのみ提供するなど、さまざまなグリーンポリシーを実施していますが、使い捨てプラスチックに関する政府の規制により変更される場合があります。 新しいタオルが必要な場合は、お部屋までお届けいたしますので、お気軽にお問い合わせください。コメントありがとうございます。 ご不快な思いやご迷惑をおかけしましたことをお詫び申し上げます。 改善を加えたまたの機会があれば幸いです。イビス香港セントラル&シェンワンフロントオフィス・マネージャーJennifer Siu

8/10 Bien

Leonie

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 5 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Shizuka

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Clean property in a safe neighborhood. Enjoyed stay.
Séjour de 3 nuits en mai 2024

10/10 Excellent

Aaron

Séjour de 2 nuits en avril 2024

8/10 Bien

Nora

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Convenient to food outlets and transport .. walking is great too for shopping areas
Séjour de 1 nuit en avril 2024

8/10 Bien

Ml

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Small room but it is comfortable. Not too many amenities. They are doing away with anything plastic. Otherwise safe without any frills.
Séjour de 4 nuits en avril 2024

6/10 Satisfaisant

DAICHI

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en avril 2024

6/10 Satisfaisant

Scott

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Beds are a bit hard, no bottled water anymore.
Séjour de 1 nuit en avril 2024
Réponse de Jennifer Siu le 30 avr. 2024
Dear Scott,Thank you for your feedback.Our bed is a Simmons mattress and 7cm feather topper which serve our guests with a cozy sleep and meet the brand standard. To cater to guests’ preferences, we therefore offer additional toppers to make the bed softer for our guests. I apologise that the bedding was not suitable for you this time. Due to the government regulations on disposable plastic tableware & other plastic products and as part of Accor’s sustainability commitment, the Hotel will no longer place single-use amenities, such as bottled water, toothbrushes, cotton buds, etc. in rooms from 22 April 2024 (Monday) onwards. We invite you to join us in our sustainability efforts with simple actions such as traveling with reusable daily necessities and we kindly recommend utilizing the kettle provided in your room or refilling your bottles at the water dispenser located on the fifth floor. Thank you again for your patronage. We hope we have another chance to serve and provide the ultimate comfort and well-being at the best price in the future.Kind Regards,Jennifer SiuHotel Operations Manager

10/10 Excellent

Che-Yu

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Traffic convenience
Séjour de 3 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Mitsuki

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
香港駅からのシャトルバスがなくなってたので注意が必要です。クイーンストリート駅という、トラムの駅が近くにあるので不便ではないです。
Séjour de 2 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Ya Chu

Séjour de 3 nuits en avril 2024

8/10 Bien

Martin

Voyage en famille
Les points forts : Propreté
Good location and convenience, you get pretty much what you expect from an Ibis hotel.
Séjour de 3 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Andrew

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good location. Responsive staff. Basic room but with space and necessary items.
Séjour de 2 nuits en avril 2024

6/10 Satisfaisant

Robin

Les points forts : Propreté et personnel et service
Gemiddeld een gewoon hotel als je een kamer met view hebt dan is het fantastisch. Die had ik met overzicht op de haven. Koffie en thee safe op de kamer. Standaard indeling IBIS hotels. Je weet wat je krijgt
Séjour de 2 nuits en avril 2024
Réponse de Jennifer Siu le 30 avr. 2024
Beste Robin,Hartelijk dank voor uw opmerkingen en het is fijn om te lezen dat u genoten heeft van ons uitzicht vanuit de kamer.Bij ibis bieden we een economisch product met de beste service tegen de beste prijs. Ons ongeëvenaarde kamerinterieur heeft een plafond van 3 meter hoog, grote erkers en houten vloeren die optimaal gebruik maken van de functionaliteit en functionaliteit van de kamer om ruimtelijkheid en huiselijke ervaringen voor onze gasten te creëren.Nogmaals bedankt voor uw opmerkingen. We kijken ernaar uit u weer te zien in ons hotel en samen met ons de historische, kunst- en culturele kant van Hong Kong in de oude stad Sheung Wan en Central te verkennen.Met vriendelijke groeten,Jennifer SiuHotelmanager bedrijfsvoering

6/10 Satisfaisant

Samprada

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 6 nuits en mars 2024

6/10 Satisfaisant

Ivy

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 4 nuits en avril 2024

8/10 Bien

Poh Penv

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
地理位置不錯,可以感受香港。
Séjour de 2 nuits en avril 2024

10/10 Excellent

Vai Sio Lydia

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Great location with great choices of restaurants
Séjour de 7 nuits en mars 2024

8/10 Bien

Laylian

Séjour de 9 nuits en mars 2024

6/10 Satisfaisant

Sabrina Yuen Mei

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
There's strong cooking smell in the corridor outside our room, we told the staff in the reception but there's no improvement. There was dust under the bed and around the border of the head board through out our stay. The reception acted defensively on our complaints rather than listened to us to get a resolution. The 'kettle' in the room worked intermittently while there's no supply of bottled water. Condition of the room was poor in that corner of the shower room was broken & looked mouldy, curtains in the bedroom was filthy & mouldy in places. Side table on one bed bad been ribbed off hence no place to put essentials like mobile handset etc I had always liked Ibis but this stay put me off booking this hotel again.
Séjour de 14 nuits en mars 2024
Réponse de Jennifer Siu le 5 avr. 2024
Dear Sabrina Yuen Mei,Thank you for taking the time to write to us. It is with deep regret to learn about the unpleasant experience you had recently. Please rest assured that cooking is prohibited in our guestrooms. The team has investigated the case and despite the absence of cooking as the source of the smell, it was unfortunate that you still experienced an unpleasant odor in the corridor. I apologise for any discomfort it caused during your stay. Please accept my apology for the dust in the room and the cleanliness of the bathroom. Our Housekeeping Manager does ongoing checks and inspections of the rooms to ensure our cleanliness standards, however I am sorry if you were let down on this occasion.Regarding the malfunctioned kettle, please do not hesitate to contact our staff for assistance or to change it for you during your stay. To comply with upcoming government regulations and as part of Accor’s sustainability commitment, please understand that amenities such as bottles of water, shower caps, sanitary bags, etc. are no longer placed in rooms, however we are pleased to offer additional amenities at your request. You are also suggested to refill your bottles at the water dispenser located on 5/F so as to reduce the use of single-use plastics.Taking this opportunity, we wish to also share with you that there are ongoing repair works in all our rooms to ensure that our standards are met. May I share with you that we do have a renovated room from August last year for our guests to consider. Namely “MyRoom by Jennifer: My Residence / Queen Room”, the 17 sqm cozy room features a tasteful blend of soothing colors and soft lighting. The well-equipped amenities include USB charging ports, a window-side table, large storage space and more will make you feel right at home. At ibis, our goal is to provide great service and comfortable accommodation at a competitively low price. As one of the hotels of a brand you like, I truly hope that we will have another chance of welcoming you back where you can witness the improvements we have made.Kind Regards,Jennifer SiuHotel Operations Manager

8/10 Bien

Jose

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Hotel acorde a el precio que se pagó.
Séjour de 5 nuits en mars 2024