Terrasse/Patio

Avis sur Maison Montplaisir

3 out of 5
Maison Montplaisir
1420 Avenue Desjardins, Montreal, QC

Avis

7,0

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 12 avis sur 28." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 1 avis sur 28." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 7 avis sur 28." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 3 avis sur 28." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 5 avis sur 28." "

6,8/10

Propreté

7,8/10

Personnel et service

6,8/10

Équipements

6,8/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

6,6/10

Écoresponsabilité

Avis

6/10 Satisfaisant

Marcel

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service et équipements
Bien, mais bruyant et propreté à améliorer salle de bain
Séjour de 1 nuit en avril 2024

6/10 Satisfaisant

Alpha

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Good place to take a break
Séjour de 1 nuit en mars 2024

6/10 Satisfaisant

Sarah

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en septembre 2023
Réponse de Francois le 14 oct. 2023
Regards

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Robert l'hôte est sympathique, même si absent le matin au petit déjeuner. Une odeur de cigarette plane malheureusement dans le logement. La propreté laisse à désirer. Trouvé une chaussette sale sous le lit.... depuis quand ? Cheveux dans la baignoire.... nous avions une chambre avec salle de bain privative mais séparée dans la chambre. La climatisation à le mérite d'exister même si l'installation est un peu spartiate. Proche des transports en commun pour rejoindre le centre en 30min environ.
Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de François le 26 août 2023
Nous vous prions de réserver un hôtel la prochaine fois, et non un gîte. Pour la chaussette, il n'y a que vous qui savez vraiment.

10/10 Excellent

Julien

Séjour de 2 nuits en août 2023
Réponse de François le 25 août 2023
Thank you!

6/10 Satisfaisant

Stéphanie

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de Francois le 14 oct. 2023
Regards

10/10 Excellent

Jelel

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juillet 2022
Réponse de François le 20 juil. 2022
Thanks!

2/10 Horrible

laurent

Séjour de 1 nuit en mai 2022
Réponse de François le 10 juin 2022
Details, please?

6/10 Satisfaisant

RAJESH

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Furniture Mattresses, Toiletries and overall it is all below standard and safe.Not at all value for money.Accomodation is so congested and suffocating.Toilet soap,Dishwasher is mixed with lot of water and not at all hygienic. No Sir onditioning ventilation.Security system for door is so noisy and disturbing.False fire alarm causing unnecessary visit of firefighters. Only one good things behavior of Mr Robert,service with smile,very nice person.
Séjour de 1 nuit en mai 2024

10/10 Excellent

James

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 5 nuits en février 2024
Réponse de François le 25 févr. 2024
Thanks to you all! See you soon.

10/10 Excellent

Agnes

Clean and quiet. Good
Séjour de 1 nuit en février 2024
Réponse de François le 11 févr. 2024
Thank you!

8/10 Bien

Anarkh

Séjour de 1 nuit en janvier 2024
Réponse de François le 11 févr. 2024
Thank you!

2/10 Horrible

Moncef

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en décembre 2023

6/10 Satisfaisant

ROHIT

Séjour de 1 nuit en décembre 2023

10/10 Excellent

Doug

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Robert our host was very nice and very accommodating. Our room, room 2 was excellent. Clean, comfortable and decorated very nicely. We will definitely stay here again. The price was certainly well within our desired rate.
Séjour de 1 nuit en août 2023
Réponse de François le 25 août 2023
Thank you and see you again!

10/10 Excellent

Luis

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great place for the price, Robert is a great host and I had a great time in a Montréal, I will definitely go back again for the next festival and will bring my family now, thanks Robert!
Séjour de 6 nuits en juin 2023
Réponse de Francois le 30 juin 2023
Thank you Luis! Glad you enjoyed your stay.

4/10 Médiocre

Ife

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
It has the experience of staying in someone's spare room. This guest house was pleasant enough. It's good value for moment, the pictures are fairly accurate depictions of what to expect and the hotel manager or owner is a lovely person. However, if you are a non smoker, like I am, then I would avoid this place. The house stank of cigarette smoke. I believe the property is a non smoking property, however I believe it was the owner I saw smoking right at the front door. The smell was always strongest then and it lingered throughout the house all day. The worst thing was that the hotel towels also stank of cigarette smoke, so it was awful for both my partner and I to come out the shower and have to use smoke smelling towels to dry ourselves .
Séjour de 4 nuits en juin 2023
Réponse de François le 21 juin 2023
The cigarette smell is indeed a problem. We will address it accordingly.

10/10 Excellent

TAKURO

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
They are very friendly and offering good hospitality to us! Thank you very much for everything during our staying!
Réponse de François le 5 janv. 2023
Thank you very much Takuro! We were very pleased to host you during your stay.

10/10 Excellent

Sara

Voyage en groupe
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Great host, clean room, good neighborhood. We had a great time!!
Séjour de 1 nuit en septembre 2022
Réponse de François le 26 sept. 2022
Thank you! See you next time

2/10 Horrible

Ruth

Séjour de 1 nuit en juillet 2022

4/10 Médiocre

Andrew

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
It was not well cleaned and yet they expected monetary tip to be left for the maid. For money paid this is one of our worst stays - luckily it was only one night
Séjour de 1 nuit en juin 2022
Réponse de François le 8 juil. 2022
Hello, the B&B is thoroughly cleaned, daily.

2/10 Horrible

Dilcia

Voyage en famille
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
DO YOURSELF A FAVOR, DO NOT CHOOSE THIS PLACE Worst experience I ever had in my life, I don't even know where to start: 1. Room was supposed to be nonsmoking, well the whole house smell like someone was smoking (I have allergies and really reacted on me, to the point that as soon I returned home I had to double my medication 2. Bathroom was not clean, the floor in the shower dirty, also the sink, shower was broken 3.Bed, oh my God, really uncomfortable, noisy and just horrible. 4. Towels and bed sheets very wear out, the bedding even had holes (it look like from cigarettes) 5. The room was advertised on Expedia as Free Parking on the street, well I had to end it paying to the manager 25$ because he said parking was not permitted in the street. 6. And the worst part, the way the manager handled the business, his system had a problem or were missing part of my credit card info (I had processed through Expedia, all my credit card info was there for them), he would not even let me talk or try to solve the problem, extremely rude, finally I was able to talk to another person that I guess runs that part of the operation and everything was fix, easy, he just needed the cvs on the card, uff what a way to treat costumers! This manager Robert really needs to learn some respect and also hospitality 101.
Séjour de 2 nuits en juillet 2022
Réponse de François le 8 juil. 2022
I will let guests judge most of this diatribe for themselves, but concerning payment, this guest had selected "hotel collect" and did not provide the full details of the card, and did not respond to multiple requests for communication.

10/10 Excellent

Rei

Séjour de 1 nuit en juin 2022
Réponse de François le 26 juin 2022
Thank you very much!

10/10 Excellent

JOZSEF, davie

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
nice, clean
Séjour de 1 nuit en juin 2022
Réponse de François le 14 juin 2022
Thank you!

6/10 Satisfaisant

Jayadevarajah

Voyage en couple
Need to be more clean
Séjour de 2 nuits en mai 2022
Réponse de François le 9 mai 2022
Hello, the B&B is thoroughly cleaned, daily.