Bar (sur place)

Avis sur Ananta Spa and Resorts

5 out of 5
Ananta Spa and Resorts
Village - Leela Sevri, (4 Kms Before Pushkar), Pushkar, Rajasthan

Avis

7,6

Bien

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 30 avis sur 92." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 30 avis sur 92." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 16 avis sur 92." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 7 avis sur 92." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 9 avis sur 92." "

8,4/10

Propreté

7,4/10

Personnel et service

6,0/10

Équipements

8,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

7,8/10

Écoresponsabilité

Avis

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Piscine pas très propre. Pas de matelas sur les transats Propreté laissant à désirer autour de la piscine Personnel peu compréhensif

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bon rapport qualité prix
Ce resort très moderne, aménagé dans le style des resorts que l'on retrouve dans les Caraïbes, offre tout le confort souhaité.

8/10 Bien

pierre yves, nice

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Resort de qualité
cadre très reposant avec des villas dispersées dans un parc fleuri. très grande chambre avec dressing et salle de bains. Surclassement d'office à la réception. C'est un resort à recommander

10/10 Excellent

Mireille, France

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Excellent séjour et personnel très attentif et accueillant

6/10 Satisfaisant

So, France

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
Réception déplorable
Très bonne restauration mais chère. Le manque d'organisation à la réception est inadmissible pour ce genre d'hôtel de standing. Il y avait beaucoup de personnel à la réception. Nous sommes arrivés à 13h40, il était trop tôt pour avoir la chambre(14h). Nous avons proposé d'aller au restaurant en attendant, ensuite on nous a encore fait attendre en nous faisant visiter le SPA. Ensuite nouvelle attente. Mais personne ne nous dit qu'il y a un problème...Au final à 15H30 nous avons eu nos 2 chambres, mais erreur une des 2 chambres était occupée. Nous avons dû attendre 15 minutes pour avoir la deuxième chambre à l'autre bout du site et transférer nos affaires! bref à ce prix là ils pourraient mieux s'organiser et au moins être plus prévenant: expliquer la situation et proposer un verre d'eau un café... Le départ est du même type: une seul personne gère tous les départs!!! Bref quelque soit le nombre de personne, pas efficace.

8/10 Bien

Yoann, Paris

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nuit agréable pour notre passage a Pushkar
Nous avons passé une seule nuit à Pushkar. L'hôtel Ananta est très beau avec des chambres spacieuses décorées avec goût et une belle piscine très accueillante après une chaude journée. Bon petit déjeuner. Un effort à faire côté service et propreté de la chambre mais rien de rédhibitoire. Bon rapport qualité prix.

10/10 Excellent

MARC, MIAMI

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
TRES BON RAPPORT QUALITE PRIX
GLOBALEMENT TRES SATISFAIT
Réponse de Ananta Spa and Resorts le 26 févr. 2024
Dear MarcGreetings !!We're beyond thrilled to receive your perfect rating! Your support inspires us to continue delivering unparalleled service.Warm RegardsManoj SharmaFront Office Manager

8/10 Bien

Anne, APRIS

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
RESORT
Trsè beaux site , très bien intégré dans la végétation, vue magnifique des chambres et de la salle de bains avec garnde baie vitrée. Spa ouvert depuis 2 mois proposant des massages fabuleux (reflexologie plantaire exceptionnelle). Buffet proposant d elarges choix de nourriture indeinne et européenne. Petit bémol pour les abords de la piscine, les contours de la piscine présentent des nombreux clous apparents et un veillissement prématuré du bois. Le cadre est exceptionnel et très relaxant après avoir visité le Rajasthan et parcvouru des km. Puschkar n'est qu'à une demi heure de l'hôtel et vaut le détour avec repos autour de la piscine l'après midi, ce qui a été très apprécié par les enfants. En revanche, la ville d'Ajmer est très décevante

2/10 Horrible

Darshan

Voyage en famille
No value for money
Séjour de 2 nuits en février 2024

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Confort de la chambre
Ananta Group- Four Seasons for the lower middle cl
Ananta Group is the Four Seasons of the Lower Middle Classes! Been staying here a number of years as I have to visit Mayo in Ajmer, to be fair this place has never been great but hasn’t got any worse over the last 10 years. Best place to stay in the area, beautiful property, average service, horrible food.
Séjour de 4 nuits en novembre 2023

2/10 Horrible

Tajinder

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Horrible
Séjour de 2 nuits en septembre 2023

6/10 Satisfaisant

Gobind

Séjour de 1 nuit en septembre 2023

6/10 Satisfaisant

Luisa

Voyage en couple
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Well, for the kind of resort and the price, they should offer more. I didn’t like the way they treated me in the restaurant during the only day I went to have dinner there, as an American I was expecting better customer service for foreigners.
Séjour de 1 nuit en août 2023

10/10 Excellent

Aarushi

Séjour de 1 nuit en juillet 2023

8/10 Bien

Nazleen

Voyage d’affaires, Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
A really nice get away-
Séjour de 1 nuit en juin 2023

6/10 Satisfaisant

Sharwan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mai 2023

8/10 Bien

ABHISHEK

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Pros: - Amazingly beautiful property. - Rooms and bathrooms are very big - Lush green and very clean Cons: - Some staff members are not friendly and look very sad always (doesn’t give a good vibe) - Time and access Restrictions on general facilities like games, some seating zones, and even food menu at different locations.
Séjour de 2 nuits en avril 2023

2/10 Horrible

gurmit

Séjour de 1 nuit en mars 2023

10/10 Excellent

Madeline

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en février 2023

4/10 Médiocre

raju

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The Rooms are very very small. No ventilation in the room, the glass window is completely sealed. Feels like you are stuck inside a room. But rest of the hotel premises is very good.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Superb!!!! E
Séjour de 1 nuit en octobre 2022

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service
Séjour de 2 nuits en juin 2021

8/10 Bien

Zaheer

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en mars 2021

6/10 Satisfaisant

John

Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Lovely well maintained place. Enjoyed our stay here.
Séjour de 1 nuit en octobre 2019

8/10 Bien

Raju

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
A pleasant stay
Overall, our stay was pleasant and relaxing. The place was close to nature and clean. However, the breakfast was average, not very exciting. We were given an unexpected upgrade to a bungalow because our initial rooms needed renovation. Moving after one night stay was not pleasant, but the upgrade compensated.
Séjour de 2 nuits en septembre 2019

2/10 Horrible

Zorik

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2019

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
A nice three star hotel
If you consider it like a three star hotel the rooms are fine, the food is good, the restaurant staff is very nice and the idea of the cabanas is also nice. We weren’t at the spa, but it seems very beautiful and well organized. If you consider it a five star hotel, there are some problems: The Thai/Bali-inspired lobby is not even close like one in Thailand and is just a dark and unorganized cabana, to go to some rooms you have to go through a guesthouse like corridor, to cross a parking lot on a bridge, where there is a diesel powergenerator that smokes some rooms (including our), the dirty dishes stay more than 24 hours in the aisle outside the rooms and those are not at all soundproof. I don’t think that this hotel worth the price.
Séjour de 1 nuit en août 2019

6/10 Satisfaisant

Atul

Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Poor Room, Pathetic Pool & Tasteless Dinner Buffet
Ananta has really dropped in quality from the last time I visited. The pool is not clean at all. The shower rooms and changing rooms are pathetic and extremely dirty that you can't even stand for a minute. My room had lizard which was caught and thrown out after we called their pest control team but we didn't expect such quality. Dinner was also tasteless. Not even a single dish tasty enough to consume your dinner. The chef should create the buffet with the right balance of Indian and continental dishes. We had to literally eat just plain rice and dal to fill our stomach. Overall, I would really urge the Ananta hospitality team to relook at their hotel quality and cleanliness immediately!
Séjour de 1 nuit en juin 2019

6/10 Satisfaisant

Fernanda

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en septembre 2018
Réponse de Ananta Spa and Resorts le 5 mars 2024
Dear FernandaGreetings !!Thanks for sharing your feedback. We know that we can do better than this. Please be assured that we have taken your advice seriously & we are working on improving our services. Will you give us another chance?Warm RegardsManoj SharmaFront Office Manager

10/10 Excellent

idan

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Great value for money
amazing view, great staff awesome food and really beautiful hotel
Séjour de 2 nuits en octobre 2018

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Happy stay with joy
Amazing its was 5star,so all of full enjoy.thank you so much.
Séjour de 3 nuits en juin 2018

6/10 Satisfaisant

Hans Gerhard

Les points faibles : Propreté et personnel et service
Nettes Resort nahe Pushkar
Wir waren nur eine Nacht in dieser Unterkunft nahe Pushkar
Séjour de 1 nuit en février 2018

2/10 Horrible

James

Les points faibles : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
FOOD POISONING FROM VEGETARIAN PIZZA
This was the worst experience I have ever had at a hotel. We ate at the hotel for all of our meals on the second day we stayed, and in the evening I came down with SEVERE food poisoning from a vegetarian margarita pizza. This was the most horrendous evening of my life, and from a VEGETARIAN pizza. Which, as it turns out was the only western food I'd eaten during a 3 week tour of India, there has to be some irony in this somewhere. After what was the most unpleasant experience I'd pulled myself together to check out and as my girlfriend headed to breakfast (I wasn't even trusting the cereal at this stage) I headed to the front desk. After a very calm conversation from my end I was told that there would be no compensation and they even asked if I'd taken necessary precautions before eating the pizza. WHAT ARE THEY DOING IN THAT KITCHEN. How can it be acceptable for a restaurant to poison a person and take no responsibility, as if it should have been my responsibility to safe guard against a poisonous vegetarian pizza! Please do visit Pushkar BUT do not stay at Ananta Spa & Resorts. We stayed at some amazing 5* hotels in India, and this place honestly is probably 2* at best when compared to European standards. The hotel looks like it might have been nicer 10+ years ago and is in need of renovation, it's a shame as there are some genuinely lovely people providing great service doing the driving/bags/head waiter/bar etc. However, the management/kitchen staff were terrible.
Séjour de 2 nuits en décembre 2017

8/10 Bien

pini, tel aviv

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
nice place but all facility are not free only poll is free
Séjour de 2 nuits en septembre 2017

10/10 Excellent

Parminder

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Paradise in desert
Excellent environment and super service
Séjour de 1 nuit en septembre 2017
Réponse de Ananta Spa and Resorts le 26 févr. 2024
Dear ParminderGreetings !!We're beyond thrilled to receive your perfect rating! Your support inspires us to continue delivering unparalleled service.Warm RegardsManoj SharmaFront Office Manager

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Real nice hotel but charged for wifi!!!!!!!!
There is nothing wrong with the hotel it self but charging for the wifi really!!!!!! Only hotl we stayed at in india (or anywhere) that did that

10/10 Excellent

Firozur

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Very quite stay.
It was very good stay for us. Customer service was very good.

10/10 Excellent

Achint

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Réponse de Ananta Spa and Resorts le 26 févr. 2024
Dear GuestGreetings !!We're beyond thrilled to receive your perfect rating! Your support inspires us to continue delivering unparalleled service.Warm RegardsManoj SharmaFront Office Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Réponse de Ananta Spa and Resorts le 26 févr. 2024
Dear GuestGreetings !!We're beyond thrilled to receive your perfect rating! Your support inspires us to continue delivering unparalleled service.Warm RegardsManoj SharmaFront Office Manager

8/10 Bien

GABRIEL

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Réponse de Ananta Spa and Resorts le 26 févr. 2024
Dear GuestGreetings !!We're beyond thrilled to receive your perfect rating! Your support inspires us to continue delivering unparalleled service.Warm RegardsManoj SharmaFront Office Manager

6/10 Satisfaisant

Lucas

Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
Overrated
The hotel is okay bur definitely not worth the price.

4/10 Médiocre

MarcD, Washington, United Kingdom

Disappointing
Stayed here for 1 night in September 2016. The Resort is quite attractive and is a few km away from the busy town of Pushkar itself. Our room wasn't ready as it hadn't been set up for twin beds as per our request made at booking so had to wait 45 minutes. We were given WiFi vouchers because of this (WiFi is chargeable here, per device) The room looked good at first glance but the furniture and floor was rather worn out. The bathroom and linen were also not as clean as we would have liked. The main issue here for us was the food. We booked half board and both the dinner and breakfast food quality was very poor. By far the worst food we have had during our India trip. Bar prices are also very expensive. Currently in a far more luxurious Taj hotel which charges less than this place.. Overall there aren't that many options around Pushkar, we mainly stayed there to break the journey from Jaipur to Jodhpur. Can't really recommend and certainty wouldn't suggest staying for more than one night

8/10 Bien

Jakob

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Nice resort and friendly staff. Early check-in was no problem and we got upgraded due to honeymoon. Much appreciated! Wi-fi was restricted/chargeable which was a small minus, especially keeping the class of the resort in mind. Overall a great stay!

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Confort de la chambre
Children got sickness by eating at your restauraunt ! Guests are being allowed to use their hands to take food from the buffet !

8/10 Bien

ARIANE, Curitiba, Brazil

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Ótima Estada
Hotel possui 2 tipos de quartos. Suítes comuns e bangalôs. Há uma enorme diferença entre essas alas. Recomendo os bangalôs. Área de convivência comum muito aprazível.

8/10 Bien

eduardo, curitiba

Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
cheiro de cugarro
quando fir alugar preferivel pegar um quarto um pouco melhor que seja nos chales pous os que ficam na area central priximo ao libby tem um cheiro muito firte que vem do restaurante alem do cheiro do cigarro

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
pleasant surrounding
This was a resort near Pushkar which was our destination. It was nice with good surroundings and swimming facilities. The staff was friendly. breakfast was in plentiful with lot of choices of western and asian. We ate at the hotel in the evening, but found dearer by indian standard, although affordable by our standard. Bed was comfortable and shower was good with hot water. If you stay here you would need a car to get around or arrange taxi through hotel.

10/10 Excellent

Vishesh, New Delhi

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Must Stay Property in Pushkar
We had a very good stay at the hotel. Staff was excellent. Food was superb. Service was upto the mark. Overall we had really good experience.

4/10 Médiocre

Gerald, San Diego, CA

Les points forts : Personnel et service
Disappointed in Pushkar
Not particularly user friendly. Hotel is isolated by itself, nowhere to walk to. All hotels in India includes wifi in their fee, EXCEPT this hotel. Very expensive wifi for 6 hr or 12 hrr and only One device. Breakfast is decent but they charge 150Rs for regular water