Entrée intérieure

Avis sur InterContinental Durrat Al Riyadh Resort & Spa, an IHG Hotel

5 out of 5
InterContinental Durrat Al Riyadh Resort & Spa, an IHG Hotel
Riyadh - Qassim Freeway Road, Riyadh, Riyadh

Avis

6,8
Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 26 avis sur 78." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 15 avis sur 78." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 12 avis sur 78." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 7 avis sur 78." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 18 avis sur 78." "

7,4/10

Propreté

6,4/10

Personnel et service

6,8/10

Équipements

7,2/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

7,2/10

Écoresponsabilité

Avis

2/10 Horrible

Nidaa

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
تعامل سيء للغاية
Séjour de 1 nuit en novembre 2023

10/10 Excellent

Ahmed

Séjour de 1 nuit en novembre 2023

10/10 Excellent

Yoo

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en octobre 2023
Réponse de Enas le 19 nov. 2023
Dear Yoo,"Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again. Sincerely,Enas Reservation department

10/10 Excellent

Petrus

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent service and very helpful staff. Beautiful place a bit outside of Riyadh.
Séjour de 3 nuits en octobre 2023
Réponse de Hassan Reservations supervisor le 31 oct. 2023
"Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again. Sincerely,

10/10 Excellent

Hazim

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Really amazing run away resort to sit and relax
The spacious of the room and the bathroom is something really outstanding . In addition the balcony is really spacious as well with good view to the pools and the garden of the resort. The value comparing to the service and the quality is really affordable .
Séjour de 1 nuit en juin 2023
Réponse de Enas le 19 nov. 2023
Dear Hazim,"Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again. Sincerely,EnasReservation department

10/10 Excellent

Dina

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en avril 2023
Réponse de Enas le 19 nov. 2023
Dear Dina,"Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again. Sincerely,Enas Reservation department

10/10 Excellent

Mashari

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Everything was good except the breakfast was for 3 stars. Also the shampoo and soap was very cheap for 5stats hotel.
Séjour de 1 nuit en mars 2023

6/10 Satisfaisant

nayef

Voyage en famille
Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Personnel et service et confort de la chambre
نايف nayef
Many services are not available due to maintenance and renovation work, there is disturbance due to the sound of equipment, and the service from the hotel staff is not at a good level. It was a not good experience.
Séjour de 2 nuits en février 2023

10/10 Excellent

Majid

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
مكان جيد للراحه والاستجمام
تجربه رائعه
Séjour de 1 nuit en mai 2022

2/10 Horrible

Hisham

Séjour de 1 nuit en mars 2022

6/10 Satisfaisant

Miriam

Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Confort de la chambre
Never again
Our Door(automated) keycard did not work, took 4 visit to the reception and after 20min wait someone came to fix it. There is a pool renevation on-going, loud banging and drilling even early Friday 7am . In a hotel site, they should start later to let guest sleep. Our neighbors upstairs where dragging furniture most of the afternoon/evening or maybe it was the hotel staff?! Only 1 water bottle inside the room, got more after asking. No kettle or anything for tea. Room was freezing cold, the heating more for the AC did not work. The water was freezing cold. After running the shower 15-20mins it will warm up to lukewarm. Buffet lunch and breakfast was good. Breakfast had great variety with healthy option. Starbucks on site. The in-room dining was horrible. Public area and beautiful with gorgeous art pieces. Staff was friendly and helpful.
Séjour de 1 nuit en février 2022

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
بشكل عام رائعة المسبح والمشرف عليه ممتازين واعجبتني النظافة والبحيرات وموظفي البوابة الخارجية. لكن لم يعجبني الزحمة عند موظفي الاستقبال ونظام بطاقة الغرف لاني حجزت يومين وعند وصولي للغرفة في اليوم الثاني محملة باكياس الغداء اكتشفت ان البطاقة لاتعمل ولابد من التجديد و تركت الاكل و وقفت في طابور طويل و بعد ٢٥ دقيقة رجعت للغرفة وكان الاكل بارد. وايضا مكان الغرفة كأنه في مخبأ سري ، نحتاج نصعد بمصعدين مختلفين حتى نصل لها مع انها في الدور الاول!
Séjour de 2 nuits en octobre 2021

2/10 Horrible

Razanq

Séjour de 1 nuit en octobre 2021

10/10 Excellent

Bandar

Les points forts : Propreté
Séjour de 2 nuits en octobre 2021

8/10 Bien

John A

Voyage d’affaires
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Warm welcome and booking error quickly fixed
Little confusion with the booking when I arrived so had to wait for room to be made ready. But staff were keen to help resolve the issue and did so as soon as possible. Limited menu in the restaurant but what there is was in generous portions and full of flavour. Property is looking a little tired but everything was fully functional. Location is a little isolated with no attractions around it so you need transport.
Séjour de 2 nuits en septembre 2021

10/10 Excellent

Mashari

Séjour de 1 nuit en août 2021

8/10 Bien

alaa

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en juillet 2021

6/10 Satisfaisant

MAHMOOD A

Voyage en famille
Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Non resort
The resort has potential to be better with caring and professional management. Food and service are mediocre. Food onsite is too expensive and not palatable. Nearest decent food places is about 50 km away. Not much activities are provided and exercise rooms are found wanting. More than half of the equipment are broken down and non functional. The spa services are non existent. The swimming pool, sauna and steam rooms need to cleaner and open more hours.
Séjour de 3 nuits en juillet 2021

4/10 Médiocre

Ike

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
The location of this hotel is very far away from the city. The staff barely understand any English. The rooms could definitely use a good deep clean as they are dirty and dated. I ended up checking out after just one night and canceling the rest of my stay. I definitely would NOT recommend this resort/hotel to anyone based on my personal experience.
Séjour de 2 nuits en juin 2021

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
المكان كبير وشرح ولكن للأسف لما دخلت الغرفة كانت الارضية مو نظيفة والكنب مبقع والحمام يحتاج تغير كامل... يعني ببساطة الفندق لازم تديرة شركة ذات خبرة. لو نمت في السيارة احسن من سريرهم
Séjour de 1 nuit en juin 2021

10/10 Excellent

Asma

Les points forts : Personnel et service
Séjour de 1 nuit en juin 2021

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The rooms are not clean. The hotel services are poor. Dirty pool. The food is not good quality
Séjour de 1 nuit en juin 2021

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Les points faibles : Personnel et service
They disrespect to visitors coming to me I were so mad
Séjour de 1 nuit en février 2021

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2021

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service
I stayed there for my first night after I got married, the A/C was not working, and I asked for the repairmen but it took them three hours to come to me. The service was so bad
Séjour de 1 nuit en février 2021

2/10 Horrible

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en décembre 2020

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en novembre 2020

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Les points faibles : Propreté et personnel et service
Séjour de 1 nuit en octobre 2020

6/10 Satisfaisant

Manaier

Séjour de 1 nuit en octobre 2020

8/10 Bien

Bilal

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en octobre 2020

6/10 Satisfaisant

Manal

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Les points faibles : Propreté
المكان كبير و شرح الديكور جميل و الغرف واسعه .. لكن كل شيء يحتاج صيانه " مغسلة الحمام مسدوده .. لا يوجد سخان " بلاط المسابح الخارجيه مكسر و متغير لونه و غيرها .. مستوى النظافه سيء جدااااا وصلت الغرفه طلبت التنظيف من جديد البلكونه قذره من فضلات الطيور .. السبا النسائي كبير بدون فائده لا يوجد فيه موظفين ولا مساج ولا حمام مغربي ولا صالون.. خيارات الاكل محدوده جدا مطعم واحد و يقفل من ٤-٧ !!! فقط خدمة الغرف سعرها معقول بالنسبه لفندق و الكمية كبيره.. موجود ستاربكس لكن بدون ساندوتشات .. المطعم بالليل بوفيه و الاكل بارد جدا .. اتمنى ان يتم منع المناظر المخالفه للذوق العام امام المسبح من احضار اطعمه شعبيه و تحويل المكان لكشته ...اللوبي حتى قهوه و عصير ما فيه!! المكان يحتاج مشغل جديد لأن كل شيء دون المستوى .... الايجابيه وسع المكان و المسطحات الخضراء و المبنى الجميل و السعر المعقول .. لطافة الموظفين في الاستقبال خاصة الاخ مشعل الغانم حسن تعامله و محاولته المساعده في بعض الامور و لكن اغلبها خارج عن سيطرته و تحتاج تغيير كامل .. اتمنى ان تكون التجربه القادمة افضل
Séjour de 1 nuit en septembre 2020

10/10 Excellent

Amal, Riyadh

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The food and the bread she they reconsider about the quality
Séjour de 1 nuit en septembre 2020

6/10 Satisfaisant

fahad

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
a bit disappointed
room service was awful i think they need more staff also there is a very bad smell in the area near the tennis courts
Séjour de 1 nuit en septembre 2020

8/10 Bien

Naser, Sydney

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excellent and quite hotel they have nice pool and a n natural retreat you can enjoy it
Séjour de 2 nuits en juillet 2020

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Overall it was good, however, i think u need to add variety in the food menu/restaurants.
Séjour de 1 nuit en février 2020

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en mars 2020

8/10 Bien

Fayez

Voyage d’affaires
Les points forts : Personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en février 2020

2/10 Horrible

Khalid

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Check out very early and they didn't make me light check out, and Whiting long time for my bags to bring it to room, the bed not comfortable, WC very bad and no hot water, And nothing in the resort
Séjour de 1 nuit en février 2020

4/10 Médiocre

Omar

Voyage d’affaires
Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Propreté et personnel et service
The place is great and the rooms are very bigs as well as the balconies. The service and cleanliness was terrible, especially the service for the conference we had.
Séjour de 1 nuit en février 2020

10/10 Excellent

waleed

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en janvier 2020

2/10 Horrible

wail

Les points faibles : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
الاسواء
اسواء تجربة في فندق في حياتي، تم استرجاع المبلغ و البحث عن فندق اخر
Séjour de 1 nuit en septembre 2019

4/10 Médiocre

Hatim

Les points faibles : Personnel et service et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en septembre 2019
Réponse de FOM le 20 sept. 2019
Dear Hatim, Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience during your stay with us, your feedback helps us to learn from this and to improve our services. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short, thank you again for giving us one more opportunity to serve you again. Sincerely Hotel Management.

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Séjour de 1 nuit en août 2019
Réponse de FOM le 5 août 2019
Dear Sir, Thank you very much for staying with us during your recent visit to Riyadh and your positive comments about your stay will certainly enhances makes, and reflects positively on our staff to development and improve our performance in order to reach satisfaction level of our guests. Thank you and looking forward to serve you again. Hotel Management.

8/10 Bien

Meshari

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
The location and the atmosphere was OK but if you need good food you will have to go to Riyadh everytime. I think overall the experience was OK and
Séjour de 1 nuit en juillet 2019
Réponse de FOM le 23 juil. 2019
Dear Meshari, Thank you very much for staying with us during your recent visit to Riyadh and your positive comments about your stay will certainly enhances makes, and reflects positively on our staff to development and improve our performance in order to reach satisfaction level of our guests. Thank you and looking forward to serve you again. Hotel Management.

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en juillet 2019
Réponse de Guest Relation le 10 juil. 2019
Dear Valued Guest, Thank you for sharing your positive experience at the Verified Reviews program. As a Valued Guest, we appreciate your feedback on our performance and will share your positive comments with our team. And we looking forward to welcoming you again at Durrat Al Riyadh Resort &Spa. Thank you again for your time. Sincerely,

4/10 Médiocre

AbdulRahman

Les points forts : Confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
بنسبه للفندق كان كويس بس الخدمة سيئه مرره وبنسبه للمنتجع سيئ
Séjour de 2 nuits en juin 2019
Réponse de منتجع وسبا درة الرياض le 15 juin 2019
ضيفنا العزيز، نتقدم اليكم بجزيل الشكر على تخصيص بعض من وقتكم الثمين لاكمال استبيان رضا الضيوف الكرام بما يخص اقامتكم الاخيرة في منتجع وسبا درة الرياض. ونتقدم لحضرتكم ببالغ الاسف والاعتذار عن اي ازعاج او عدم رضا عن الخدمات المقدمة اليكم خلال اقامتكم الاخيرة. كما نود اخباركم بأننا شاركنا ملاحظاتكم مع فريق العمل المختص في ادارة المنتجع وذلك لضمان اتخاذ الاجراءات اللازمة لتصحيح الاخطاء ولضمان عدم تكرارها. مرة أخرى ، نشكركم على ملاحظاتكم القيمة ونتطلع إلى الترحيب بكم وخدمتكم في زيارة قادمة. ولكم جزيل الشكر

10/10 Excellent

fahad

Les points forts : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Les points faibles : Personnel et service
مكان الاقامة مره حلو بس الخدمة اقيمها 0 من 10
Séjour de 2 nuits en mars 2019
Réponse de FOM le 22 mai 2019
عزيزي فهد, شكرا جزيلا للبقاء معنا خلال زيارتكم الأخيرة إلى الرياض, وتعليقاتكم الإيجابية حول إقامتك معنا بالتأكيد سوف تعززنا وينعكس إيجابا على موظفينا لتطوير وتحسين أدائنا من أجل الوصول إلى مستوى رضا ضيوفنا. شكرا لكم ونتطلع للعمل مرة أخرى معكم. إدارة الفندق.

6/10 Satisfaisant

mohammed

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Durrat Arriyadh Resort & SPA le 9 avr. 2019
Dear Valued Guest, Thank you for choosing Durrat Arriyadh Resort & SPA as your preferred destination, we do appreciate your feedback concerning our performance at the Verified Reviews program. Please accept our sincere apologies for any inconvenience that took place during your stay with us, we have shared your feedback with our memory makers to ensure that the appropriate corrective actions are taken so it will not be repeated. Once again, thank you for your valued feedback and we hope to serve you and we are looking forward to welcome you again. Sincerely,

8/10 Bien

Ayman

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
The atmosphere was very refreshing and good to have a relaxed day . I think more staff is required .Also more activities can be added easily since the property have a large unused area such as tennis yards etc..
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Durrat Arriyadh Resort & SPA le 6 avr. 2019
Dear Valued Guest, Thank you for choosing Durrat Arriyadh Resort & SPA as your preferred destination, we do appreciate your feedback concerning our performance at the Verified Reviews program. Please accept our sincere apologies for any inconvenience that took place during your stay with us, we have shared your feedback with our memory makers to ensure that the appropriate corrective actions are taken so it will not be repeated. Once again, thank you for your valued feedback and we hope to serve you and we are looking forward to welcome you again. Sincerely,

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en mars 2019
Réponse de Durrat Arriyadh Resort & SPA le 2 avr. 2019
Thank you for choosing Durrat Arriyadh Resort & SPA as your preferred destination, we do appreciate your feedback concerning our performance at the Verified Reviews program. Please accept our sincere apologies for any inconvenience that took place during your stay with us, we have shared your feedback with our memory makers to ensure that the appropriate corrective actions are taken so it will not be repeated. Once again, thank you for your valued feedback and we hope to serve you and we are looking forward to welcome you again. Sincerely,