Außenpool, geöffnet von 10:00 Uhr bis 20:00 Uhr, Cabañas (kostenlos)

Bewertungen von Mercure Santiago Centro

3.5 out of 5
Mercure Santiago Centro
Av. Libertador Bernardo O Higgins, 632, Centro, Santiago, Region Metropolitana

Bewertungen

8.4

Sehr gut

338 von insgesamt 825 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
340 von insgesamt 825 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
99 von insgesamt 825 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
26 von insgesamt 825 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
22 von insgesamt 825 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8.6/10

Sauberkeit

8.4/10

Personal & Service

8.4/10

Ausstattung

8.2/10

Zustand der Unterkunft

8.4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Hans-Jürgen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 20. Apr. 2024
Dear Hans,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Ramon Silva - Gerente

10/10 – Hervorragend

Marion

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
City hotel das passt
Gutes City hotel, sauber, Lage gut, freundliches Personal
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024

8/10 – Gut

Philipp

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit
- saubere aber etwas abgewöhnte Zimmer - Personal hektisch beim Frühszück und wenig entgegen kommend (uns wurde erst nach 3-maligen nachfragen gestattet auf der Außen-/Poolterasse die Stunde Wartezeit für unser Zimmer zu verbringen) - Frühstück war mittelmäßig - Pool sehr kleine, kein Bereich für Kinder und kalt - Außenterasse schön - Gute Anbindung an Metro (super sauber und leicht zurecht zu finden in Santiago) etc. aber insgesamt schlechte und heruntergekommene Gegend
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 28. Jan. 2024
Dear Philipp,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Mercure Santiago Centro. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Mercure, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,

8/10 – Gut

Philipp

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit und Ausstattung
- saubere aber etwas abgewöhnte Zimmer - Personal hektisch beim Frühszück und wenig entgegen kommend (uns wurde erst nach 3-maligen nachfragen gestattet auf der Außen-/Poolterasse die Stunde Wartezeit für unser Zimmer zu verbringen) - Frühstück war mittelmäßig - Pool sehr kleine, kein Bereich für Kinder und kalt - Außenterasse schön - Gute Anbindung an Metro (super sauber und leicht zurecht zu finden in Santiago) etc. aber insgesamt schlechte und heruntergekommene Gegend
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 28. Jan. 2024
Sehr geehrter Herr Phillip,wir danken Ihnen vielmals, dass Sie sich nach Ihrem Aufenthalt im Mercure Santiago die Zeit genommen haben, uns zu schreiben, und bedauern zutiefst, dass die erbrachten Serviceleistungen Ihren Erwartungen nicht entsprochen haben. Für die entstandenen Unannehmlichkeiten bitten wir Sie vielmals um Entschuldigung.Die Hotels der Marke Accor setzen alles daran, um Ihnen bei jedem Ihrer Aufenthalte eine optimale Servicequalität anzubieten. Ihre Meinung ist für uns daher von größtem Interesse. Darüber hinaus dürfen wir Ihnen versichern, dass die notwendigen Maßnahmen ergriffen werden, um die Qualität der benannten Serviceleistungen nachhaltig zu verbessern.Haben Sie nochmals vielen Dank für Ihre Anmerkungen. Wir hoffen, Ihr Vertrauen bei einer Ihrer nächsten Übernachtungen wiederzugewinnen, und würden uns freuen, Sie schon bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen.Mit herzlichen GrüßenJuan Ramon Silva - Gerente

10/10 – Hervorragend

Nils

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Hotel liegt sehr zentral. Das ist tagsüber gut, nachts ist die Umgebung aber nicht sehr vertrauenserweckend. Das Hotel wird abends jedoch mit ein zusätzlichen Gitter und einem Herren von der Security gesichert. Wir haben uns hier nicht unsicher gefühlt. Die Einrichtung des Hotels ist top. Hier gab es weder am Zimmer noch an der Bar mit live Musik etwas auszusetzen. Das Personal war stets freundlich und das Frühstück reichhaltig.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Juan Ramon Silva - SubGerente am 29. Okt. 2023
Dear NilsWe very much appreciate your comments regarding your stay at the Mercure Santiago Centro. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Juan Ramon Silva - SubGerente

10/10 – Hervorragend

stefan

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
alles👍👍👍
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2023
Antwort von Mercure Santiago Centro Team am 6. Juli 2023
We are glad that you had a good stay with us. We look forward to seeing you soon!

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Ok. Probleme mit warmen Wasser. Wurden am ersten Abend ignoriert. Dann aber Upgrade in besseres Zimmer.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023

10/10 – Hervorragend

Matthias

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Everything was perfect. There is a terrace that is open 24/7. The staff are extremely friendly and speak excellent Englisch. The location is right in the city center and close to everything.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2022
Antwort von Juan Ramon Silva am 22. Jan. 2022
Dear Mathias; I´m glad you enjoyed your stay at Mercure Santiago, your opinion is really important for us. I hope we will have the oportunity to have you back again in the near future. Faithfully,

8/10 – Gut

Manuel

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Mein Quarantäne habe ich in diesem Hotel verbracht. Ich war insgesamt sehr zufrieden. Freundliches und hilfsbereites Personal, obwohl ich es gerade die ersten Tage mit Englisch zum Teil schwer hatte. Am Ende hat eigentlich alles super funktioniert, außer dass zwei Wasserbestellungen nie auf meinem Zimmer angekommen sind. Sie sind aber auch nicht auf der Endabrechnung erschienen. Zur hervorragenden Bewertung fehlt nur ein bisschen besserer Service und ein wenig extra Ausstattung.
Aufenthalt von 9 Nächten im September 2021

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im April 2019
Antwort von Carla. am 30. Apr. 2019
Estimado Huesped, Muchas gracias por habernos calificado a traves de Expedia. Esperamos poder pronto verlo de vuelta. Que tenga una excelente semana! Cordialmente,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2019
Antwort von Carla. am 16. März 2019
Estimado huésped, Buenos días! Muchas gracias por habernos calificado a traves de Hotels.com. Siéntase siempre muy bienvenido! Que tenga un excelente día! Cordialmente,

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2018
Antwort von Carla am 25. Okt. 2018
Estimado Huesped , Muchas gracias por habernos calificado en Expedia. Siéntase siempre muy bienvenido, esperamos poder pronto verlo de vuelta. Saludos,

8/10 – Gut

Vania

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Antwort von Carla. am 11. Apr. 2018
Estimada Vania, Buenas tardes! Muchas gracias por haber compartido su opinión con nosotros. Esperamos poder pronto verla de vuelta. Saludos,

8/10 – Gut

Roland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zentrales Stadthotel
Zentrales Stadthotel mit gutem Service. Zimmer ok, Frühstück ok. Check-in & Checkout ok und problemlos.
Antwort von Carla - Enc. Calidad am 2. März 2017
Dear Roland, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Liangsheng

Mit der Familie gereist
Stuff so nice
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2024

8/10 – Gut

VIVEK

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Close to a train station and lots and shops and food. Not quiet but very busy the area. The hotel is just fine
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

N Ray

Gut: Sauberkeit
No service for carrying baggage. Access to hotel is on a high traffic bus stand.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 18. Mai 2024
Dear N RayThank you for staying with us.I'm sorry to hear that your experience was not up to the expectation and for that, allow to extend my sincere apologies. I hope you will give us another opportunity to demonstrate ou hospitality. best regards

10/10 – Hervorragend

Yuen ying

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 18. Mai 2024
Dear Yuen YingThank you for staying with us and for your excellent score. we hope to see you again in the near future.best regards.

8/10 – Gut

Hui Kan

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Stay for 2 nights, only provide 2 nestle coffee pods. When asking extra, they said there are only 2 free for the 1st day and we have to purchase coffee at their restaurant. We travel around and this is the first time stay in a hotel without in room coffee. Request toilet paper but received bath towel instead.😅 But very good front desk and security guard👍
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

4/10 – Schlecht

Yaris Cruz

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Ausstattung
El personal poco amigable, especialmente los hombres. Llegamos al hotel a eso de las 6am y quien nos recibió, nos explicó que el check in era a las 4:00pm porque no reservamos la noche anterior. Llevábamos mas de 9 horas de vuelo. Estábamos que nos caíamos de sueño y cansancio y su actitud fue con mala cara y pocas ganas de ayudar. Estábamos dispuestos a pagar la noche adicional porque fue un error al reservar en paquete de viaje de expedia, y es que no nos percatamos de esas horas de diferencia. Sin embargo nos dijo que no había ninguna habitación, que estaba todo lleno, que teníamos que irnos y que al menos podíamos dejar las maletas allí. A insistencias nuestras explicando que podíamos pagar, como arte de magia, apareció una habitación doble. No nos quiso cobrar una sola noche en esa habitación doble de camas separadas, sino que nos cobró la noche adicional pero además nos cambió la estancia completa en camas separadas. Por el cansancio no insistimos más pero mi esposo y yo nos quedamos 11 noches durmiendo en camas separadas simplemente porque el personal no quiso ser servicial. Y esa experiencia fue así durante toda la estancia, te tratan como si molestaras. Por experiencia, cuando casi todo el personal es así de antipático es porque la gerencia también lo es con ellos y porque hay una pésima cultura organizacional. Mi recomendación es que traten bien a los empleados y los capaciten para que traten bien a los clientes. Fuimos mejor tratados en los puestos de la calle.
Aufenthalt von 10 Nächten im März 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 20. Apr. 2024
Estimada Yaris,Le agradecemos el tiempo que se ha tomado para hacernos llegar los comentarios sobre su estancia en Mercure Santiago Centro.Sentimos enormemente que su experiencia con el recepcionista no haya alcanzado sus expectativas; por favor permítanos hacerle llegar nuestras mas sinceras disculpas.En Mercure, nos esforzamos en proporcionar un servicio de calidad a cada uno de nuestros clientes, por ello sus comentarios son muy importantes para nosotros. Por favor tenga por seguro que estamos trabajando un plan de acción con la persona en cuestión y seguiremos tomando las medidas necesarias para que no vuelva a ocurrir lo acaecido en su estancia.Apreciamos sinceramente que haya compartido con nosotros este asunto y confiamos en que nos dé una nueva oportunidad para poder ofrecerle un servicio óptimo.Reciba un cordial saludo.Juan Ramon Silva - Gerente

8/10 – Gut

Dylan

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
It was dirty
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 1. Mai 2024
Dear Dylan; Thank you for staying at Mercure Santiago. Your opinion y very appreciated. We hope to see you again in the near future. Kindly,

10/10 – Hervorragend

mario

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Recepción muy preocupados por solucionarme un problema de una excursión. La mejor ubicación. Limpieza excelente. Espero regresar pronto.
Aufenthalt von 6 Nächten im März 2024
Antwort von Hotel Mercure Team. am 23. März 2024
Estimado Mario, agradecemos que nos haya compartido su experiencia con nosotros. Esperando que nos visite en una proxima ocasion.Saludos Cordiales.

8/10 – Gut

Yuen Kwan

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
Mercure Santiago Centro Pro: very good location, walkable to many attractions in city centre, delicious breakfast Con: hotel dated especially bathroom and shower recess
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 20. Apr. 2024
Dear Yuen Kwan,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Ramon Silva - Gerente

10/10 – Hervorragend

Hina

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Good location, good service
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 20. Apr. 2024
Dear Hina,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Ramon Silva - Gerente

8/10 – Gut

Steven, Gwynn Oak

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Property is right in the heart of Santiago. It was convenient to many points of interest. There was security at the front door at all times. It felt very safe.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 20. Apr. 2024
Dear Steven,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,Juan Ramon Silva - Gerente

10/10 – Hervorragend

Josée

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Bien situé, bon rapport qualité-prix
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 20. Apr. 2024
Monsieur Josee,Nous vous remercions pour l'avis que vous avez laissé sur notre hôtel.Nous sommes ravis que vous ayez apprécié votre séjour et espérons vous accueillir à nouveau très bientôt.Veuillez agréer, Monsieur, nos salutations distinguées.Juan Ramon Silva - Gerente

6/10 – Okay

Tak

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
The property overall is well kept in the reception, hallway and other general areas. The room is spacious and comfortable except the bathroom where work definitely needs to be done. Air conditioning is quiet and efficient. The hotel is located next to the Santa Lucia subway station and a bus stop which makes getting around easy. However, the area outside the hotel is dirty and makes people uncomfortable.
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 20. Apr. 2024
Dear Tak,Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!Sincerely,Juan Ramon Silva - Gerente

10/10 – Hervorragend

James

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff was very helpful and flexible. Air conditioning worked well. The bed was firm. Good value for the money.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024

6/10 – Okay

Tomasz

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
A 4 stars hotel with the service of 2 stars hotel
The 4 stars hotel provides with the kettle in the room and 2 tea bags. Then asks for the money to refill tea bags when the first two were used. Coffee not provided. Water bottles provided only on the arrival. Somehow unfriendly way to let us in at the front door (though also depending on the door man). They QR code system with the menu and service by the pool. Though trying to get attention of the bartender using this system can take you for ever. After 3 attempts to call the waiter/bartender via QR code call system we gave up and left the pool area.
Aufenthalt von 6 Nächten im Februar 2024

10/10 – Hervorragend

Tak Fai, LITTLE NECK

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hotel is Great! Only area has some homeless !
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 17. Feb. 2024
Dear Tak Fai Thank you for staying at Mercure Santiago. We hope we will have the opportunity to host you again in the near future.Kindly,

10/10 – Hervorragend

Verónica

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Todo muy bueno el servicio y la limpieza
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 17. Feb. 2024
Estimada Veronica. Gracias por responder nuestra encuesta. Esperamos verle de vuelta en el un futuro proximo. Atte.

10/10 – Hervorragend

Ihsan

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This is a great hotel for the price. Comfortable and clean. Very friendly personnel.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024

8/10 – Gut

Silvestre

Aufenthalt von 16 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Lisa

Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 29. Apr. 2024
Dear LIsa; Thank you for providing your feedback about your stay at Mercure Santiago.

8/10 – Gut

Ana

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Precisa renovação
Hotel precisa de renovação, o quarto que ficamos tinha infiltração no banheiro, descarga que nao parava de escorrer água. Cafe da manhã bom, mas as vezes reposição demorada. Area central degradada, ate grade tem, que fica trancada à noite, dependendo de um seguranca pra abrir. Melhor se hospedar em Lastarria ou Las Condes.
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2024

6/10 – Okay

Robert

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit
Gritty area, where even the hotel staff advised not to use our cellphones in public, for fear of robbery.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 17. Feb. 2024
Dear Robert: Thank you kindly choosing Mercure Santiago for your stay. We hope we will have the opportunity to see you again in the near.Kindly.

10/10 – Hervorragend

IVAIR

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 28. Jan. 2024
Dear Ivair; Thank you for the good score and for staying at Mercure Santiago. We will see again in the near future. Kindly,

8/10 – Gut

Augusto

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Voltaria
O hotel é um típico Mercure. O recepcionista que me atendeu énota 10, porém os vigias não são agradáveis. O hotel fica perto de uma estação de metrô e em frente a um ponto de ônibus. Então é necessário ficar atento, pois o movimento e muito grande.
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 28. Jan. 2024
Prezado Sr. Augusto,Agradeço muito pelos comentários sobre sua hospedagem no Mercure Santiago. Seus comentários serão compartilhados com a nossa equipe. Tenho certeza de que este feedback servirá como incentivo no nosso objetivo de aprimorar continuamente a qualidade de nossos serviços. Obrigada mais uma vez por compartilhar a sua experiência e espero revê-lo em breve no Mercure Santiago. Atenciosamente,

10/10 – Hervorragend

ILHWAN

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 28. Jan. 2024
Dear ILHWAN: Thank you for staying at Mercure Santiago and for your excellent score. We hope to see you again in the near future. Kindly,

10/10 – Hervorragend

Robert

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 28. Jan. 2024
Dear Robert; Thank you for staying with us and for your excellent score of service. We hope to see you again in the near future. kindly,

10/10 – Hervorragend

Ling Li

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 13. Jan. 2024
Dear Ling Li: Thank you for your rating. We hope to see you back in the near future. Kindly,

6/10 – Okay

Cynthia

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
My favourite part of this property was the location. Very centralized and walking distance to everything in my opinion. Areas for improvement: (1) the concierges always had an attitude that I appeared to be annoying them when asking for simple things (ie putting coffee on my tab, or recommendations, or when my room key stopped working). (2) the wait staff at the outdoor bar was very slow and it was more bar service than actually being served (3) when leaving in the morning, I requested a taxi. The concierge said that the taxi would ONLY accept cash, and it was $3000 pesos more than I paid coming from the airport. I felt scammed but due to my limited Spanish felt like I was in a bind. The concierge should have just called another taxi for me as I requested. I cannot said I’d recommend this hotel, given the subpar customer service.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 13. Jan. 2024
Dear Cynthia,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Mercure Santiago. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Accor, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,Juan Ramon Silva - Gerente

8/10 – Gut

Ana Rita

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023

8/10 – Gut

Jonathan

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I think for some from the US it could be a bit intimidating having to choose from a lot of local hotels not representing the chain brands where used to. Rest assured that this hotel is at least as good, if not better than in some ways, as any Hilton, Marriott, Windham, or Holiday Inn. Getting here from the airport was more expensive than it could have been. Had we contacted the hotel directly, we likely may have gotten the ride for 25k instead of the 40k our illegitimate "taxi charged us. The front desk was very helpful in arranging this for us when we checked out and headed to our next hotel. In general, hotel staff was very friendly and helpful with advice, almost always in fluent English, anytime we needed it. They provided local recommendations and even warnings about places to avoid when going out, especially at night. One staff member even called out to me as I walked out the door to let me know I'd forgotten my phone was in my back pocket. Further, he recommended places to go to get drinks in the area because those at the hotel were so expensive. Our room was perfectly positioned with a view of the National Library and the adjacent Santa Lucia Hill, both of which we easily reached from the hotel by walking. The room was clean and comfortable and included outlets that fit US style 110 volt plugs. There was a main light switch on the wall near the beds - I like this feature in hotels and it's becoming more common these days. Things were generally clean.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Juan Ramon Silva - Gerente am 28. Jan. 2024
Dear Jonathan,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Mercure Santiago. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Juan Ramon Silva - Gerente

10/10 – Hervorragend

Guilherme

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Nathaniel

Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

ILHWAN

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023
Antwort von Juan Ramon Silva - SubGerente am 13. Jan. 2024
Dear ILHWAN; Thank you for staying at Mercure Santiago for the good rating. We hope to see you again in the near future. Kindly.

6/10 – Okay

Marla

Gut: Personal & Service
Need up-grades.
Sheets too small for bed. Rooms need some fixing up. Staff friendly & helpful.
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Juan Ramon Silva - SubGerente am 13. Jan. 2024
Dear Maria: Thank for staying with us and for your candid feedback. We will continue working on improving our services. Kindly,

10/10 – Hervorragend

Martin

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Confortable hotel in the center. Near the subway but it’s not the friendliest area in town. Could be dangerous at night.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Juan Ramon Silva - SubGerente am 30. Dez. 2023
Dear Martin,Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!Sincerely,Juan Ramon Silva - SubGerente