Junior-Studiosuite | Wohnbereich

Bewertungen von Monument Hotel

5 out of 5
Monument Hotel
Passeig de Gràcia 75, Barcelona

Bewertungen

9.4

Aussergewöhnlich

331 von insgesamt 413 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
56 von insgesamt 413 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
13 von insgesamt 413 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
4 von insgesamt 413 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
9 von insgesamt 413 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9.8/10

Sauberkeit

9.6/10

Personal & Service

9.0/10

Ausstattung

9.6/10

Zustand der Unterkunft

9.4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Patrick

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Manager am 13. Sept. 2023
Lieber Patrick,vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, unser Hotel zu bewerten!Wir sind begeistert, dass Sie sich bei uns rundum wohlgefühlt haben und einen schönen Aufenthalt hatten.Wir würden uns freuen Sie eines Tages noch einmal bei uns zu empfangen. Mit freundlichen Grüßen,

10/10 – Hervorragend

Oliver

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Die zuvorkommende Art der Mitarbeiter war sehr angenehm.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2022
Antwort von Monica Subirats, Hoteldirektorin am 4. Mai 2022
Lieber Gast, vielen Dank für Ihren Erfahrungsbericht zu unserem Hotel Monument, Barcelona! Ihre Höchstbewertung haben wir gerne mit dem gesamten Team geteilt und bedanken uns bei dieser Gelegenheit recht herzlich für Ihren Besuch. Des Weiteren freuen wir uns ungemein, dass Sie die Bemühungen unseres freundlichen Personals in Ihrem Kommentar gewürdigt haben und hoffen, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns in guter Erinnerung behalten werden. Gerne würden wir Sie bald wieder bei uns begrüssen! Mit besten Grüßen, Monica Subirats, Hoteldirektorin

10/10 – Hervorragend

Gürkan

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Top!
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2022
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 21. Apr. 2022
Dear Gurkan, Thank you for your kind feedback. We are glad we were able to meet all your requirements for a perfect stay. We hope to welcome you back for another enjoyable visit. Best wishes, Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

Doble

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Great
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2022
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 12. Apr. 2022
Dear Guest, Thank you for this lovely review of your stay. We are glad we were able to meet all your requirements for a perfect stay. We hope to welcome you back for another enjoyable visit. Best wishes, Monica Subirats, General Manager

8/10 – Gut

S.F

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
die location und das hotel im allgemeinen ist top. das einzige was uns genervt hat war, dass wir morgens ständig vom putzpersonal geweckt wurden.
Aufenthalt von 7 Nächten im März 2019
Antwort von Liliana Shkepu, Front Of the House Manager am 30. März 2019
Sehr geehrter Gast, Vielen Dank für deine Kommentare. Wir freuen uns, dass Sie Ihren Aufenthalt genossen haben. Wir haben Ihre Informationen zur Kenntnis genommen und entschuldigen uns für den Morgenslärm. Wir hoffen Ihren Traum nicht gestört wurdet. Wir werden unser Team informieren, um mehr Aufmerksamkeit zu erhalten. Hoffen Sie bald wieder begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüßen, Liliana Shkepu, Front Of the House Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Sehr freundlich, zentral und aufmerksam. Das Hotel ist sehr schön restauriert worden. Würden sofort wieder buchen.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2019
Antwort von Front of House Manager am 7. März 2019
Gehr geehrte Gäste, Wir bedanken uns für Ihre positiven Kommentare und und hoffen, Sie bald wieder begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen grüßen, Liliana Shkepu

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zentral und schönes Hotel
Freundliches Personal, zentral gelegen, sauber und sehr ruhig trotz Strasse
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2018

8/10 – Gut

Freundinnenwoch, Niedersachsen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tolle Lage
Moderne Gestaltung leider Inne ohne Weihnachtsdeko, sehr nüchtern. Leider ist die Heizung schlecht zu regulieren und das Badezimmer nicht seperat zu heizen. Die Lage zu den Sehenswürdigkeiten Barcelonas ist sehr gut. Hervorragend ist das Restaurant Lasarte.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2017

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Ein rundum gelungener Aufenthalt. Sensationelle Lage, Service, Räumlichkeiten!
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2017
Antwort von Miriam Cortijo am 31. Juli 2017
Dear Guest, We would like to thank you for trusting Monument Hotel for your stay in Barcelona. It is our pleasure to see that we have suceeded in our aim to excite, satisfy and delight our guests throughout our services and facilities. We would be delighted to welcome you back soon to Monument Hotel. Warm regards, Miriam Cortijo General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wunderschönes und exclusives Hotel in bester Lage
Der Aufenthalt wurde uns so angenehm wie möglich gemacht mit vielen Aufmerksamkeiten. Tolles, aufmerksames und sehr freundliches Personal. Ich empfehle dieses Hotel zu 100% !
Antwort von General Manager am 4. Juni 2017
Dear Guest, We would like to thank you for choosing Monument hotel for your stay in Barcelona. We have taken down notes regarding your recommendation for hangers in our bathrooms. It is our pleasure to know our staff has done their outmost to make your stay a comfortable experience. At Monument Hotel we aim to surpise, excite and satisfy all of our guests, making unique experiences. We are looking forward to welcoming you again in a near future. Warm regards, Miriam Cortijo General Manager

10/10 – Hervorragend

Paar, Bremen, Deutschland

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Ein sehr gepflegtes HOTEL mit ehrlich aufmerksamen
Wir waren über Ostern im Monument HOTEL und haben uns rundum sehr wohl gefühlt. Die Lage des Hotels ist Top. Die Mitarbeiter sind authentisch interessiert und aufrichtig hilfsbereit. Das Hotel ist erst seit mehr als ein Jahr geöffnet und befindet sich in einem Top Zustand. Das Restsurant LaSatre gehört zum Hotel und hält derzeit 3 Michelin Sterne. Ein Tisch sollte vor Anreise gebucht werden. Wir hatten ein schönes, ruhiges Zimmer zum Innenhof. Dies kann man sehr gut empfehlen

10/10 – Hervorragend

Britta, Münster, NRW

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Top Hotel in bester Lage
Hier stimmt einfach alles.... Wir waren in den letzten Jahren schon in sehr vielen sehr guten (4 - 5 Sterne) Hotels in Europa, aber dieses hat einfach alles getoppt. Die Zimmer und Bäder sind großartig, an der Sauberkeit gibt es nichts zu bemängeln, der Service ist unaufdringlich jedoch stets äußerst zuvorkommend. Wir hatten vorab den Wunsch nach einem Zimmer mit Aussicht (und zudem in einer der oberen Etagen) geäußert. Innerhalb von nicht mal einer Stunde (!) hatte sich das Hotel per Mail mit uns in Verbindung gesetzt um uns zu versichern, dass man alles versuchen würde um diesem Wunsch auch zu entsprechen. Dies hat letztendlich auch reibungslos funktioniert. Absolut empfehlenswertes Hotel in toller Lage. Werden sicherlich nochmal wiederkommen...

10/10 – Hervorragend

Heike-Doreen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Absolut great hotel in every prospect
Great hotel in fantastic location to discover Barcelone by foot. Super friendly and professional staff. Very nice breakfast. We will go there again for sure.

10/10 – Hervorragend

Robert

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Wonderful hotel with great staff and stylish.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Manager am 29. Apr. 2024
Dear Robert,Thank you for your kind feedback.It is rewarding to know that you had such a pleasant experience with us. Thank you for appreciating our team's quality service; this will encourage us to continue with our efforts to deliver an excellent experience to all our guests.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,

10/10 – Hervorragend

STEPHANE

Mit der Familie gereist
Gut: Ausstattung
Deuxième fois dans cet hôtel, et toujours aussi bien.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von Monica Subirats, Directrice générale am 21. Apr. 2024
Cher Stéphane,Merci de votre fidélité !Nous nous réjouissons que vous ayez passé un agréable moment parmi nous.Votre satisfaction est notre plus belle récompense.Au plaisir de vous recevoir à nouveau,Monica Subirats, Directrice générale

10/10 – Hervorragend

Arnaud

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super
Sejour parfait, les membres de l hôtel sont vraiment a l ecoute, serviable
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Monica Subirats, Directrice générale am 30. Jan. 2024
Cher Arnaud,Merci pour cet aimable commentaire.Il est gratifiant de constater que votre séjour dans notre hôtel a été à la hauteur de vos espérances, notre équipe s'efforce de maintenir les standards les plus élevés. Votre reconnaissance de la qualité de notre service nous touche profondément, nous nous efforçons toujours d'être à l'écoute de nos hôtes.Au plaisir de vous revoir chez nous,Monica Subirats, Directrice générale

8/10 – Gut

Yasuharu

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Manager am 24. Jan. 2024
Dear Yasuharu,Thank you for your kind feedback.We appreciate that you chose to stay with us and are glad to know your experience was enjoyable overall.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,

10/10 – Hervorragend

Cristiane

Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024
Antwort von Manager am 23. Jan. 2024
Estimada Cristiane,Muchísimas gracias por su excelente valoración.Ha sido un placer hospedarle y vemos con agrado por su inmejorable apreciación que pudo disfrutar de una satisfactoria experiencia en nuestras instalaciones, gracias por elegirnos.Esperamos que vuelva a visitarnos en un futuro. Saludos cordiales,

10/10 – Hervorragend

Verhaaz

Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Manager am 2. Jan. 2024
Estimado huésped,Apreciamos su inmejorable valoración.Su excelente apreciación nos da idea de que pudo disfrutar de una magnífica experiencia con nosotros. ¡Gracias por elegirnos!Un cordial saludo y los mejores deseos en esta Navidad,

8/10 – Gut

Kathryn

Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Manager am 19. Jan. 2024
Dear Kathryn,Thank you so much for these kind comments about your stay.We appreciate that you chose to stay with us and are glad to know your experience was enjoyable.It would be a pleasure to welcome you back. Best wishes,

10/10 – Hervorragend

carmen

Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023
Antwort von Manager am 19. Jan. 2024
Estimada Carmen,Muchísimas gracias por su excelente valoración.Apreciamos que nos eligiera y es muy grato para nosotros saber que logramos brindarle una magnífica experiencia.¡Feliz Año Nuevo! Esperamos que vuelva a visitarnos muy pronto.Un saludo,

10/10 – Hervorragend

Juan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Antwort von Manager am 11. Feb. 2024
Estimado Juan,Muchísimas gracias por dejarnos una excelente valoración tras su paso por nuestro Monument Hotel.Estamos muy felices porque su inmejorable apreciación nos da idea de que ha tenido una estancia perfecta con nosotros.¡Gracias por elegirnos!Esperamos volver a contar con su presencia muy pronto. Saludos cordiales,

6/10 – Okay

Mayerlin

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Mucho ruido en los pasillos
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2023
Antwort von Monica Subirats, Directora general am 6. Dez. 2023
Estimado huésped,Le agradecemos sinceramente que se haya tomado el tiempo para compartir su experiencia con nosotros.Nos complace saber que nuestro servicio cumplió con sus expectativas y que nuestro equipo pudo brindarle una atención de calidad. Lamentamos que haya experimentado ruido en los pasillos; estamos comprometidos con el confort de nuestros huéspedes y tomaremos medidas para asegurar un ambiente más tranquilo. Valoramos mucho sus comentarios sobre la limpieza y las amenidades de la habitación y trabajaremos para mejorar estos aspectos.Esperamos tener la oportunidad de recibirlo nuevamente para ofrecerle una experiencia aún más satisfactoria.Atentamente,Monica Subirats, Directora general

8/10 – Gut

Jordana, Florham Park

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The hotel location is amazing. That being said, I had already stayed at the “Majestic Hotel” and at the “Palace Hotel”, both 5 stars, and unfortunately the “Monument” didn’t measure up. The room, although very modern, was not that large with very little closet space (and I had a Junior Suite!). There is no “bed turndown service” which you would expect in any 5 star hotel. The only plus was the bed, which was incredibly comfortable. • The gym (by the pool area) has 1 treadmill and 2 other machines, and it is as tight a space as you can imagine. The guest bedroom were probably larger than the gym. The worst part was that it did not look clean, and there were no disinfectant wipes or any cleaning cloths to wipe down the machines. • The breakfast area is what saved it. Beautiful space, fresh selection of breads, fruits, yogurts, plus a la carte. And the best croissants I’ve ever had. • We dined at Oria and that was pretty good as well. Service was outstanding. • The bell boys and door men staff were incredibly courteous and pleasant. • Overall, it was a pleasant stay but I would go back to the Majestic Hotel instead.
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2023
Antwort von Manager am 7. Nov. 2023
Dear Jordana,We are grateful for the time you took to review your recent stay.We are delighted to hear that you enjoyed our prime location and found our bed incredibly comfortable. It's also great to know that you appreciated the beautiful breakfast area, delicious croissants, and outstanding service at Oria, as well as the courteous and pleasant bellboys and doormen.We apologise for any inconvenience you experienced during your stay. We understand that the size of the Junior Suite and the closet space may not have met your expectations. Our rooms do vary in size, and we would be happy to help you find a more suitable room for your needs on your next visit. Regarding the bed turndown service, we do offer maid service twice a day, and we will look into this matter to ensure our guests receive the best possible service. We also appreciate your feedback on the gym and its cleanliness, and we will address this issue with our team to improve our facilities. Lastly, we are glad that you enjoyed your dining experience at Oria and the service provided by our team.We hope to have the opportunity to welcome you back in the future for an even better experience. Warm regards,

10/10 – Hervorragend

LILIA

Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023
Antwort von Manager am 7. Nov. 2023
Apreciada Lilia,Ha sido un placer recibir su última visita.Su valoración nos da idea de que pudo disfrutar de una estancia correcta y agradable en nuestras instalaciones. Gracias por elegirnos y por su tiempo a la hora de compartir sus sensaciones.Con el deseo de volver a verle muy pronto, le enviamos los saludos más cordiales,

10/10 – Hervorragend

Sherrie

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff was incredible
Aufenthalt von 6 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Manager am 30. Okt. 2023
Dear Sherrie,Thank you for taking the time to share your wonderful experience at our hotel.We are thrilled to hear that you found our staff to be incredible and that you were satisfied with the cleanliness, hotel condition, service, and room amenities. Our team works hard to provide exceptional service and maintain a high standard of cleanliness and comfort for our guests.We look forward to welcoming you back for another memorable stay. Warm regards,

10/10 – Hervorragend

Roel

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent hotel in great neighborhood! Fantastic service, lovely food (incl. breakfast).
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 30. Okt. 2023
Dear Roel,Thank you for your kind feedback.We are thrilled to hear that you found our service to be fantastic and appreciated the lovely food, including our breakfast. Our team takes great pride in offering a wide selection of fresh products and homemade pastries to ensure a delightful start to your day.It is also great to know that you enjoyed our excellent location in a vibrant neighborhood, which is indeed close to many iconic attractions and shopping destinations. Your kind words about our room cleanliness, hotel condition, and amenities are truly appreciated, as we strive to provide a comfortable and memorable stay for our guests.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,

10/10 – Hervorragend

Valeriy

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Amazing hotel with nice and caring people. The best hotel in Barcelona.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Manager am 17. Okt. 2023
Dear Valeriy,Thank you for your kind feedback.We are thrilled to hear that you found our hotel to be the best in Barcelona and appreciated the exceptional service provided by our caring staff. It is always our top priority to ensure our guests have a comfortable and memorable stay with us.Your kind words regarding the cleanliness of our rooms, hotel condition, and room amenities are greatly appreciated. We take pride in offering a luxurious experience, complete with high-quality bedding, state-of-the-art facilities, and a wide range of services to cater to our guests' needs.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,

6/10 – Okay

Vincent

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von Manager am 2. Nov. 2023
Dear Vincent,Thank you for sharing your feedback about your recent experience.We would have liked to have met all your requirements. We would be interested in knowing how we could have improved on your time with us.We hope to have the opportunity to welcome you back for an even better experience in the future.Kind regards,

6/10 – Okay

Steven, Hillsborough

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Not only did we not get upgrade but we were given the worst room. A lot guest traffic noise and the noise from the restaurant above in the morning is pretty unbearable.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Manager am 13. Okt. 2023
Dear Steven,Thanks for taking the time to share your views of your stay at our hotel.We are delighted to hear that you found our room cleanliness, hotel condition, service, and room amenities to be top-notch. Our team works hard to ensure our guests have a comfortable and enjoyable stay.However, we are sorry to hear about the noise issues you experienced during your stay. We understand how important a peaceful environment is for our guests, and we apologize for any inconvenience this may have caused. While our hotel is located in a bustling area, we do our best to minimize any disturbances. In the future, please feel free to reach out to our reception team, who are available 24 hours a day, to address any concerns or assist with room changes if necessary.We hope to have the opportunity to welcome you back for a more enjoyable experience in the future. Kind regards,

8/10 – Gut

Betty

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Perfect Location!
The Monument Hotel is a perfect location for walking, dining and shopping. The entire staff is warm, friendly and eager to facilitate the perfect experience for its guests. We also enjoyed the restaurant as well as the expert bartender in the Harlo lounge. Our only advice is that the room (jr suite) was very small, with very little usable closet space. Unless you smoke I would not recommend the balcony upgrade either. However, we would still stay here again and highly recommend this hotel to our friends and family!
View from our balcony
Closet space is very limited
Best bartender in Barcelona!
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2023
Antwort von Manager am 7. Okt. 2023
Dear Betty,Thanks for taking the time to review your stay at our hotel.We are thrilled to hear that you found our location perfect for walking, dining, and shopping, and that our staff provided warm and friendly service. It's great to know that you enjoyed the restaurant and the expert bartender in the Harlo lounge as well.We appreciate your feedback regarding the size of the junior suite and the closet space. We understand that room preferences can vary, and we offer a variety of room sizes and configurations to accommodate different needs. We apologize for any inconvenience you may have experienced and will take your comments into consideration for future improvements. Regarding the balcony upgrade, we understand that it may not be suitable for everyone, and we are always happy to assist our guests in finding the best room options for their preferences.We hope to welcome you back.Best wishes,

10/10 – Hervorragend

Xiang, New Hyde Park

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nice and close to all brands
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Manager am 4. Okt. 2023
Dear Xiang,Thank you very much for this kind review of your stay.We are thrilled to hear that you appreciated our prime location, close to all the major brands and shopping areas on Paseo de Gracia. It's always a pleasure to provide our guests with easy access to the best that Barcelona has to offer.We are also delighted that you were satisfied with the cleanliness of your room, the condition of the hotel, our attentive service, and the room amenities. Our team works hard to ensure that every guest has a comfortable and enjoyable stay.We hope to have the pleasure of welcoming you back in the future for another memorable stay.Kind regards,

8/10 – Gut

John Paul

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Boutique
Aufenthalt von 13 Nächten im September 2023
Antwort von Manager am 2. Okt. 2023
Dear John Paul,Thank you for taking the time to share your experience at our hotel.We are delighted to hear that you found our hotel to be clean and appreciated the excellent service provided by our staff. It is always our goal to ensure our guests have a comfortable and enjoyable stay with us.We noticed that you rated our room amenities at 60%. We would like to assure you that we strive to provide our guests with the best possible amenities, including Loewe TVs, complimentary coffee and tea service, and high-quality bedding. If there is anything specific that you feel could be improved, please do not hesitate to let us know. We value your feedback and are always looking for ways to enhance our guests' experiences.We hope to have the opportunity to welcome you back in the future for an even better stay. Warm regards,

10/10 – Hervorragend

Lynnette, Lititz

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The rooms were lovely and very clean. Staff was friendly, professional and helpful. This was a beautiful property in a very safe area.
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 26. Sept. 2023
Dear Lynnette,Thank you for such a positive review.We are delighted to hear that you found our rooms to be lovely and very clean. Our team takes great pride in maintaining a high standard of cleanliness and providing friendly, professional service to ensure our guests have a comfortable stay. It's fantastic to know that you appreciated our beautiful property and its location in a safe area.We look forward to welcoming you back for another memorable stay in the future.Warm regards,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

guy

Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A great location
A beautiful hotel in a fun location. Close to the metro for getting around and also close to restaurants, tourist attractions and shops.
Aufenthalt von 5 Nächten im August 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 6. Sept. 2023
Dear Guy,Thank you for your kind feedback.It is nice to know that you found our location to be convenient and that, overall, your stay with us was pleasant.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

Carisue, Andover

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 26. Sept. 2023
Dear Carisue,Thank you for such a positive review of your stay.We are delighted to hear that we met your expectations; this positive feedback inspires us to continue upholding our high standards.It would be a pleasure to welcome you back.Best wishes,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

Srinivas

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent experience, wonderful staff.
Aufenthalt von 5 Nächten im August 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 29. Aug. 2023
Dear Srinivas,Thank you for sharing your excellent experience at our hotel.We are delighted to hear that you found our team to be wonderful and appreciated the cleanliness of your room, as well as the room amenities. Our team takes great pride in providing top-notch service and ensuring our guests have a comfortable stay. We are also pleased to know that you enjoyed our hotel's condition, which is housed in a historic neo-Gothic mansion, offering a unique and elegant atmosphere.We look forward to welcoming you back for another memorable stay in the future. Warm regards,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

JEAN LOUIS

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Le top à Barcelone
Idéalement placé Passeig de Gracia en plein centre, non loin de la place de Calaluna et des Ramblas, l'hôtel au design moderne dispose de tous les critères du luxe : calme, personnel aux petits soins, taille des suites, qualité des matières, attentions aux détails,... Tout n'est que luxe et volupté.... Bien sûr les prix sont à la hauteur mais l'expérience est inoubliable ! Un must have a Barcelone !
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Manager am 19. Aug. 2023
Cher Jean-Louis,Merci pour cette appréciation très positive.Nous sommes ravis de savoir que vous avez apprécié notre emplacement idéal au cœur de Barcelone, ainsi que le design moderne et le luxe de nos suites. Il est important pour nous de fournir un service attentionné et de qualité à nos clients, et nous sommes heureux que notre personnel ait répondu à vos attentes. Nous vous remercions encore pour vos compliments et sommes impatients de vous accueillir à nouveau pour une autre expérience inoubliable à Barcelone.Cordialement,

10/10 – Hervorragend

Kanako

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Absolutely loved everything about this hotel! Every staff were friendly and helpful. The hotel itself was modern but had a very warm feeling to it. The location was just amazing and felt very safe. Will definitely choose this hotel again if I visit Barcelona again!
Antwort von Manager am 19. Aug. 2023
Dear Kanako,Thank you for taking the time to share your review with us.We are thrilled to hear that you found our staff friendly and helpful, and that you appreciated the warm and modern atmosphere of our hotel. Our prime location on Paseo de Gracia certainly makes it convenient for our guests to explore the city and enjoy a safe stay. It is great to know that our room cleanliness, hotel condition, and service met your expectations. We also appreciate your positive feedback on our room amenities, which are designed to provide maximum comfort to our guests.We all look forward to welcoming you back in the future.Kind regards,

10/10 – Hervorragend

Andrea

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Our third stay - fabulous as ever
This is our third stay here. Fabulous service, food and location. Bathroom is lovely with an excellent hairdryer. The fragrance around the hotel is beautiful
A gift in our room
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Manager am 9. Aug. 2023
Dear Andrea,Thank you very much for sharing your positive review.We are thrilled to hear that you enjoyed your third stay with us and appreciated our fabulous service, food, and location.It's also great to know that our lovely bathroom and excellent hairdryer met your expectations. We take pride in the elegant ambience of our hotel, and we're glad that the beautiful fragrance throughout the property added to your experience.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,

10/10 – Hervorragend

Rosa Helena

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 9 Nächten im April 2023
Antwort von Manager am 3. Aug. 2023
Cara Helena,agradecemos o seu generoso comentário.Estamos gratos por ter optado pelo Monument Hotel para a sua estadia em Barcelona — e ficamos muito satisfeitos por saber que foi ao encontro das suas expectativas.Esperamos que tenha a oportunidade de regressar em breve ao Monument Hotel. Com os melhores cumprimentos,

10/10 – Hervorragend

Kim, New York

Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023
Antwort von Manager am 15. Aug. 2023
Dear Kim,Thank you for sharing your opinion of your stay with us.We are pleased that we were able to meet your expectations.We look forward to welcoming you back on a future visit.Kind regards,

10/10 – Hervorragend

Kim, New York

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Lovely stay and staff. Accommodating staff, luxury boutique-style and laid-back vibe.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 27. Juli 2023
Dear Kim,Thank you for taking the time to share your lovely review of your stay with us.We are thrilled to hear that you appreciated our accommodating team and the luxury boutique-style atmosphere of our hotel. However, we have noted your feedback on the room amenities and will continue to work on improving our offerings to ensure a memorable stay for all our guests.We look forward to welcoming you back for another delightful stay in the future. Warm regards,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

James

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great location!
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 27. Juli 2023
Dear James,Thank you for sharing your wonderful experience at our hotel.We are thrilled that you appreciated our prime location, which offers easy access to iconic landmarks and shopping destinations. Your kind words are truly appreciated, as we strive to provide an exceptional experience for all our guests.We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Warm regards,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

Brian

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great location and customer service
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 27. Juli 2023
Dear Brian,Thank you for your kind feedback.We are pleased you appreciated our prime location and exceptional customer service. Our team works diligently to ensure that our guests have a memorable stay, and it is always rewarding to receive such positive feedback. Our hotel's location on the iconic Paseo de Gracia offers easy access to major tourist sites, shopping, and dining options, making it an ideal choice for travellers.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

Christopher

Mit dem Partner gereist, Mit einer Gruppe gereist
Gut: Ausstattung
One of the nicest places with amazing service and incredible breakfast! Top notch all the way!
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 27. Juli 2023
Dear Christopher,Thank you for your kind feedback.It is rewarding to know that you had such a pleasant experience with us and that you found your room equipped with everything you needed.Moreover, thank you for appreciating our team's quality service; this will encourage us to continue with our efforts to deliver an excellent experience to all our guests.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

Melissa, Richmond

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This is an amazing hotel in a prime area! We loved it!
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 27. Juli 2023
Dear Melissa,Thank you for sharing your review.We are thrilled to hear that you enjoyed your stay and appreciated our great location.We hope to see you again soon.Kind regards,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

Juliana U

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The staff was very accommodating and the concierge service was excellent.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023
Antwort von Monica Subirats, General Manager am 13. Juli 2023
Dear Juliana,Thank you for taking the time to review your stay.We are delighted to hear that we met your expectations; this positive feedback inspires us to continue upholding our high standards.We would be glad to have you return for another memorable stay.Best wishes,Monica Subirats, General Manager

10/10 – Hervorragend

James

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wonderful stay! We look forward to staying at The Monument the next time we're in Barcelona!
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2023
Antwort von Manager am 29. Juni 2023
Dear James,Thank you for your kind feedback.We are delighted to hear that we met your expectations; this positive feedback inspires us to continue upholding our high standards.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,

10/10 – Hervorragend

Abdul

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2023
Antwort von Manager am 22. Juli 2023
Dear Abdul,Thank you for your kind feedback.We are delighted to hear that we met your expectations; this positive feedback inspires us to continue upholding our high standards.We hope to welcome you back for another enjoyable visit.Best wishes,Monica Subirats, General Manager