Außenbereich

Bewertungen von Mercure Budapest Castle Hill

4 out of 5
Mercure Budapest Castle Hill
Krisztina Korut 41-43, Budapest

Bewertungen

8.4

Sehr gut

59 von insgesamt 125 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
38 von insgesamt 125 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
14 von insgesamt 125 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
10 von insgesamt 125 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
4 von insgesamt 125 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9.0/10

Sauberkeit

8.4/10

Personal & Service

8.0/10

Ausstattung

8.4/10

Zustand der Unterkunft

8.8/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Antonio

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr gut Möglichkeit Als schnell zu reichbar zu fuss
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024

8/10 – Gut

Kerstin

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Alles war gut.
Aufenthalt von 6 Nächten im April 2022

8/10 – Gut

Werner

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zimmer gut, Service gut. Frühstücksraum wie eine große Kantine.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2021

8/10 – Gut

Torsten

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
ausgezeichnetes Frühstücksbüffet überaus hilfsbereites und freundliches Personal zentral gelegen sehr modern , sauber und gut ausgestattet
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2020

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Optimal für Kurzreisen. Tolles Frühstück, schöne Zimmer
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2020
Antwort von Diana am 27. Feb. 2020
Dear Our Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Kind regards, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019
Antwort von Diana am 25. Sept. 2019
Dear Our Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019
Antwort von Diana am 5. Sept. 2019
Dear Our Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019
Antwort von Diana am 23. Aug. 2019
Dear Our Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Alles bestens, Unterkunft ist sehr schön, haben unseren Spaß
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019
Antwort von Diana am 31. Juli 2019
Dear Our Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

10/10 – Hervorragend

Andreas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019
Antwort von Diana am 31. Juli 2019
Dear Andreas, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
das Zimmer war sehr gut eingerichtet, auch sauber wie das Hotel, es hat mir nur ein bisschen, gemütliche atmosfähre gefehlt.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019
Antwort von Diana am 31. Juli 2019
Dear Our Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2019
Antwort von Diana am 10. Juli 2019
Dear Our Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Sehr unhöflich, keine Parkplätze, nur parken im Parkhaus, sehr teuer,2 Tage 50€
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2019
Antwort von Diana am 29. Apr. 2019
Dear Our Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Mercure Budapest Buda. The hotel's parking is limited now due to the renovation. We are sorry for the inconveniences, we cannot guarantee parking space until the end of the renovation. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. It is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. With best regards, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

10/10 – Hervorragend

Viva

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fantastisk
Fantastisk.Nyrenoverad hotell. Rent och fint. Mysig miljö. Snar personal
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Renata

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2023

4/10 – Schlecht

Micael

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

10/10 – Hervorragend

Giampaolo

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very good hotel in central postion close to metro station: perfect!
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Hirohiko

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023

6/10 – Okay

Michael

Gut: Zustand der Unterkunft
Good facility, very clean with very friendly staff but unfortunately while booking through Expedia our rate had included breakfast only to be advised otherwise after arrival.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Peter am 3. Okt. 2023
Dear Michael,Thank you for choosing Mercure Budapest Castle Hill and for taking the time to share your experience with us. We are pleased to hear that you enjoyed our facilities and our friendly staff. We understand your disappointment about the breakfast not being included as per your booking. We strive to always provide a tailored experience according to each guest needs and we regret not meeting this expectation on this occasion. We value all feedback from our customers as it helps us continuously improve our service and look forward to welcoming you back soon so that we can show you the true Mercure hospitality experience. Warm regards, Peter BekeDeputy Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Buena experiencia
Habitación cómoda y ubicación perfecta. Buen servicio pero faltaron algunas opciones adicionales que se agradecen en viajes de negocios.
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2023

10/10 – Hervorragend

gustav

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotellet har blivit sämre förr fanns det alltid en flaska vatten på rummet nu är även minbaren tom, finns inget block eller penna på rummet, samt så har frukosten blivit sämre och väldigt stökigt i den stora matssalen där man får trängas med stora busslaster med turister
Aufenthalt von 5 Nächten im August 2023

10/10 – Hervorragend

Fabián

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Muy buena atención, fácil de conectar con el metro, limpio, bonita vista.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023

10/10 – Hervorragend

Kathryn

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Lovely clean refurbished room which was dark, quiet and comfortable. The bathroom was more of an unintended wet room as the size of the shower screen wasn’t adequate for the rainfall shower. There wasn’t a lot in the immediate area and we were initially slightly disappointed but the proximity to the metro station was brilliant and made the wider city accessible. Get a travel card and you can get anywhere. There is also a brilliant prima supermarket just behind the hotel if you need anything. A shortish and steep walk to the castle area - well worth doing at night for amazing views. A very minor thing would be that there wasn’t a single tv channel in English- we like a bit of BBC world but appreciate that we could have asked.
Aufenthalt von 6 Nächten im Juli 2023
Antwort von Peter am 20. Juli 2023
Dear Kathryn,We very much appreciate your comments regarding your stay at the ibis Budapest Castle Hill. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,Peter BekeDeputy Manager

8/10 – Gut

Ildiko

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023

10/10 – Hervorragend

Hugh

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
This property is close to several options of public transport. The food is very good and the staff very helpful.
Aufenthalt von 6 Nächten im Juni 2023

8/10 – Gut

Navneet

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Overall Room and services were nice, but air conditioning was not good enough and if you open windows you hear trains all-night. Also, restaurant had only few choices on menu.
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2023

10/10 – Hervorragend

Ciarán

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2023

10/10 – Hervorragend

Viki

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Our stay at Mercury was quite nice. We stayed 9 nights and it was convenient and comfortable, and the staff was very friendly and helpful. “Castle Hill” in the name is misleading - it is not on Castle Hill but it is in the Castle Hill district. You still need to take ground transportation or climb a significant number of stairs. There is no grab bar in the shower and the design of the shower makes it difficult to take a shower without getting water everywhere. The only other feedback is that the staff had some trouble keeping the breakfast buffet stocked. The jam was hit or miss (mostly miss) as was the orange juice.
Aufenthalt von 9 Nächten im April 2023

10/10 – Hervorragend

Kassandra

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Friendly staff, great service, great cocktails, great breakfast selection and food was good.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2023

6/10 – Okay

Paul

Geschäftlich gereist
Good location
I have stayed at this hotel several times. The location is within 15 minutes walking to the university I visit and is next to a train station and supermarket which is convenient. Proximity to Castle Hill also very nice for free time. When I checked in the room smelled horribly of smoke, although it is a non-smoking hotel. I called to change the room and the attendant came up and said she could not really smell much of anything. That was very surprising! But they did change me to a different room although it took nearly an hour. I was quite surprised by that delay, too! Overall I still recommend the hotel.
Aufenthalt von 5 Nächten im November 2022

10/10 – Hervorragend

Veronika

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
👍
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022

10/10 – Hervorragend

Roger

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hotel rinnovato e ben curato, in ottima posizione e ben collegato con il centro della città. Dispone di un bar e un ristorante ma la colazione non è inclusa
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2022

10/10 – Hervorragend

gustav

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 5 Nächten im August 2022

10/10 – Hervorragend

gustav

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022

10/10 – Hervorragend

Douglas Phillip

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We stayed five days in May 2022, hotel staff were very friendly and desk staff helpful when asked about places we wanted to visit, printing a map of our route and the buses we needed. Breakfast was nice, a good mixture of hot and cold food. Our room was nice and clean, although the room was hot but this was because the air conditioning was faulty which was repaired during our stay. The area was easy to access buses teams and trains, also not far to walk to the castle although uphill with plenty of steps. We found the hotel very good and would stay again.
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

Micheal

Aufenthalt von 3 Nächten im April 2022

8/10 – Gut

Elena

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022

10/10 – Hervorragend

Emma, Bronx

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Beside the city tax, best stay in Budapest.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2022

10/10 – Hervorragend

Ercan

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Dejligt hotel
Fint hotel der ligger i Buda. 30 min gåtur fra midtbyen. Rolig område. Fint art deco hotel. Gode senge.
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2021
Antwort von Mercure Budapest Castle Hill am 12. Jan. 2022
Dear our Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at our hotel. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Mercure Budapest Castle Hill

10/10 – Hervorragend

ocsko

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2021

8/10 – Gut

Minh

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nice hotel in a good location to Buda Castle and Matthias Church. Grocery store behind hotel with atm machine...restaurants within walking diatance as well as beautiful park across the street and transportation. Never had an issue with Bolt/Taxi pickup and dropoffs. Friendly staff (except the bald guy in restaurant...perhaps manager (?) who acted like he was hating his life choices or his job.) He was so impatient and was very terse and rushed patrons....seemed annoyed to be working in hospitality However, restaurant food was good. Room was well laid out and beds were comfortable. The view from the room was nice. The only thing is our room had horrible air circulation. The AC did not work and you can only tilt the window to crack a small opening for fresh air so room got very hot. I imagine this room would be very uncomfortable in the summer season especially if the AC remained in non-working condition.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2021

10/10 – Hervorragend

Samuel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great hotel
Very clean - efficient staff.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2021

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tetszett. Jó szállás, tiszta, rendezett.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

8/10 – Gut

Adam

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Bardzo dobra kawa. Na śniadanie wybór nie jest największy ale może spowodowane to było małą liczbą gości w hotelu. Dobre i wygodne usytuawanie obiektu.
Aufenthalt von 5 Nächten im August 2020
Antwort von Diana am 2. Nov. 2020
Dear Adam, We would like to thank you very much for taking the time to pass on your comments on your stay with us at Mercure Budapest Castle Hill - ibis Budapest Castle Hill. We appreciate your comment. We hope to welcome you back soon. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2020

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2020
Antwort von Diana am 27. Feb. 2020
Dear Our Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Kind regards, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2019
Antwort von Diana am 17. Feb. 2020
Dear Our Guest, First and foremost, I would like to thank you for taking the time to give us your feedback concerning your stay with us. In order to prove our quality service we would like to know more about your experience. Please, if we can ask you send us please a private email. We sincerely hope that this way we can make sure that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

4/10 – Schlecht

Kunal

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2020
Antwort von Diana am 17. Feb. 2020
Dear Our Guest, First and foremost, I would like to thank you for taking the time to give us your feedback concerning your stay with us. In order to prove our quality service we would like to know more about your experience. Please, if we can ask you send us please a private email. We sincerely hope that this way we can make sure that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager

10/10 – Hervorragend

Michael

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2020
Antwort von Diana am 28. Jan. 2020
Dear Michael Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Diana Hegyesdi, Assistant to General Manager