Zimmer, 1 King-Bett, Hafenblick (Fairmont)

Bewertungen von Cape Grace, A Fairmont Managed Hotel

5 out of 5
Cape Grace, A Fairmont Managed Hotel
West Quay Road, Victoria And Alfred Waterfront, Cape Town, Western Cape

Bewertungen

9.8

Aussergewöhnlich

117 von insgesamt 131 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
9 von insgesamt 131 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
2 von insgesamt 131 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
1 von insgesamt 131 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
2 von insgesamt 131 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9.8/10

Sauberkeit

9.8/10

Personal & Service

10/10

Ausstattung

9.8/10

Zustand der Unterkunft

9.2/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

uteundclaus

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Unpersönliches Luxushotel
Wir waren auf Empfehlung vier Nächte im Hotel. Von der viel versprochenen persönlichen Atmospähre war nach dem freundlichen Einchecken nicht mehr viel übrig. Das Personal war nicht unbedingt Serviceorientiert und beim Frühstück wurden die Bestellungen jeden Tag falsch geliefert. Die Lage des Hauses ist optimal, da direkt an der Waterfront und damit im sicheren Bereich der Stadt. Ebenfalls gibt es kostenlose Parkplätze direkt am Hotel. Der versprochene Limosinenservice entpupte sich als Mogelpackung, da nur zu bestimmen Zeiten ein Fahrzeug mit Chauffeur zur Verfügung stand. Insgesamt kann das Hotel als sicheres Standquartier für Besichtigungstouren empfohlen werden.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Traumurlaub im Cape Grace
Das Hotel befindet sich in der allerbesten Lage von Kapstadt-ruhig am Yachthafen gelegen und nur einen kurzen Gehweg von der V+A Waterfront entfernt. Genial ist der Blick auf den Tafelberg. Ruhige, schoene Poolanlage zum entspannen wobei die Drinks und Snacks keineswegs Überteuert sind. Aufmerksames und jederzeit freundliches Personal. Der 6 talgige Aufenthalt im Cape Grace war das absolute Highlight unserer Rundreise durch Südafrika.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Even Exceeded our High Expectation
Amazing hotel: Excellent location, outstanding (open & honest) service (even better than the best we have experienced in SE Asia), nothing lacking.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023

10/10 – Hervorragend

Christopher, Parrish

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Everyone made us feel welcomed and valued. The room was lovely and very comfortable. Lots of attention to detail.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022

10/10 – Hervorragend

Janet

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Perfect trip to Cape Town at Cape Grace
What a beautiful stay. The suite was fabulous. The location was perfect and convenient and safe. A five minute walk to the V and A with great shopping. Cape grace took care or our tours to the wine region and to see the penguins. Samatha the concierge also reserved a lunch for us in Stellenbosch. She also lead us to a beautiful Tanzanite store in the waterfront. I bought a necklace for my daughter and I am having stones cut for a ring to complete a set they are making for me Plantandia is the shop. When we left to go to the airport I realized I had left an expensive jacket in the room and Samantha fetched it and we had it brought to the airport. The overall stay was 10 stars.
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2022

10/10 – Hervorragend

stephane

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2021

10/10 – Hervorragend

Frank

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Awesome 24hrs!!
Special weekend with it being my wife’s bday and our wedding anniversary, the Cape Grace team made it so special with a complimentary bottle of bubbles and a cake left in our room upon arrival, very sweet and special!
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2021

10/10 – Hervorragend

SAUL

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2020

10/10 – Hervorragend

Cheryl

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Best stay ever!
It was very personalized service from check-in to check-out. Staff in dining room for breakfast were also very courteous and attentive. Our experience was Cape Town hospitality at its best!
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2020

10/10 – Hervorragend

Gareth, Porthcawl

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We stayed for seven nights and can’t think of even the smallest detail which was anything other than perfect.
Aufenthalt von 7 Nächten im Januar 2020

10/10 – Hervorragend

Charles

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent location with excellent service.
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2019

10/10 – Hervorragend

KeithGordon, UK

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent hotel and perfect location on the waterfront. All the staff are very welcoming and extremely helpful. This was our second stay at Cape Grace and we will certainly stay there again when we next visit Cape Town.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2019

10/10 – Hervorragend

Ian

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great Stay
Excellent service, Fantastic Breakfast and Dinner.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 4 Nächten im September 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff was wonderful & property was in a good location.
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2019

10/10 – Hervorragend

JENNIFER

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2019

10/10 – Hervorragend

Melanie

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Amazing hotel
This was one of the most special hotels I’ve ever stayed in and it was an unbelievable experience.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wonderful hotel! Phenomenal staff and service! Among the best in the world. Friendly, warm, welcoming and knowledgeable. This is the only hotel I would stay at in Cape Town!! Be aware of cancellation policy which is about a month—only downside.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2019

10/10 – Hervorragend

Christopher

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2019

10/10 – Hervorragend

Geraldine, Manila

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The location is excellent (2 minute walk to v&a marketplace, watershed, mall and numerous restaurants) and view of the waterfront lovely! Breakfast was delicious - there was buffet and then an extensive list of ala carte dishes. Turn down service was great - we got a little gift every day and the sweets were perfect to have upon coming back to the room! They also had a free chauffeur service that could take you to any location within 10km. We used it to go to Table Mountain and to dinners. They pick up, too! They only missed taking out the garbage in the toilet once after cleaning but other than that, our stay was perfect!
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2019

10/10 – Hervorragend

Thomas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Nicholas

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
really spectacular and personalized service
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wonderful location, and incredibly friendly staff!
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

WEI

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Best service ever!
This hotel lives up to its reputation as one of the best for service. They really make that extra effort to make you feel special and nothing seems too much trouble.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2019

10/10 – Hervorragend

Harold A, Miami

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Amazing hotel
Amazing hotel, amazing staff, incredible service
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A special place
The Cape Grace makes one feel special from the moment of entry. The staff really make you feel as if they know you and care about your stay. Everyone there from the doormen to the concierge, the reception to the servers, are fabulous.The location is perfect, right on the V&A Waterfront. The decor is sublime and the rooms are lovely, from all the decorative touches to the comforts and amenities. Our stay at the Cape Grace capped off 3 weeks in South Africa, and it was the perfect way to end the trip. Whenever we come back to Cape Town, we will stay at the Cape Grace. It truly is exceptional.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Great hotel in a fantastic city
The hotel is fantastic. It is situation on the waterfront with lots of bars, restaurants and shops within walking distance. Only one side of the hotel looks up to table mountain. The breakfast was lovely.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2019
Antwort von Cape Grace am 11. Jan. 2019
Thank you so much for your lovely review. The Cape Grace most certainly looks forward to welcoming you back in the near future. Kind regards Cape Grace Team!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Generator noise from outside was a distraction that detracted a little from what was mostly a really good stay
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2018

10/10 – Hervorragend

Keith

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Beautiful hotel great staff wish we could gave stayed longer. Love "Welcome home" every time we came back to hotel
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2018
Antwort von Kanyisa Kalipa am 4. Dez. 2018
Dear Mr Hughes. Thank you kindly for the feedback. I am glad that you had a memorable stay with us and wish you the best for the rest of your trip. Wishing you safe travels. Warm regards, Kanyisa Kalipa Juniour Reservations Consultant

8/10 – Gut

Anna

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Not perfect
Hotel muito bom, mas não excelente. Alguns itens a melhorar, como qualidade das toalhas e travesseiros, e isolamento acustico nos quartos (muito barulho).
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2018
Antwort von Chris am 13. Nov. 2018
Dear Anna Thank you for your feedback, it is most appreciated. Thank you for also bringing this to our attention and I shall be sure to share with this team to improve Wishing you a safe trip for the remainder of your travels Warm Regards

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2018
Antwort von Chris am 13. Nov. 2018
Thank you for your feedback - it is most appreciated

10/10 – Hervorragend

Alex, Zimbabwe

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fantastic Location - spoilt rotten by such luxury - every fine detail was looked after
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2018
Antwort von Christopher Brossy / Reservations Supervisor am 2. Okt. 2018
Dear Alex Warm Greetings from the Cape Grace I am delighted to hear that you had a memorable stay at the Cape Grace and I thank you for your valued feedback We look forward to the opportunity to welcome you back to the Cape Grace once again in the future! Warm regards Chris

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 9 Nächten im September 2018
Antwort von Mazlan am 25. Sept. 2018
Dear Sir/Madam Thank you for the below feedback. I am glad that you had a memorable stay and wish you the best for the rest of your trip. Wishing you safe travels! Warm regards Mazlan Kamar

10/10 – Hervorragend

Marcia, Rio de Janeiro

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel com localização privilegiada
Hotel com funcionários muito atenciosos , café da manhã maravilhoso , quarto muito confortável ( peça um quarto com vista para a Table Mountain , essa foi a dica que peguei de um dos hóspedes ) . A vista para a montanha e consequentemente para o pier com os iates atracados é fascinante . A decoração deste hotel não me agradou mas não comprometeu a estadia . Uma dica : quando voltar ao seu quarto durante o dia , sempre coloque a placa de "não incomodar " na porta , o serviço de quarto passa mais de 1 vez para checar o quarto e assim acaba tirando a sua privacidade e se vc for trocar de roupa para sair outra vez por exemplo ( isso me aconteceu 3 vezes )como acontecia comigo , que chegava à tarde do passeio para me arrumar e sair para os restaurantes e a camareira batia na porta para preparar as camas para dormir acaba chateando um pouco e uma vez que após o café da manhã resolvi voltar para o quarto às 9h e eles bateram para conferir o frigobar . Wi-Fi não pega em todos os lugares .
Aufenthalt von 5 Nächten im Juli 2018
Antwort von Mazlan am 25. Sept. 2018
Dear Marcia Thank you for the below feedback. I am glad that you had a memorable stay and wish you the best for your rest of your trip. Wishing you safe travels! Warm regards Mazlan Kamar

10/10 – Hervorragend

Abi

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Beautiful hotel with exceptional service. We were made to feel very welcome, and very special during our honeymoon. Excellent location for all the sights of Cape Town. Concierge service is fantastic and will help plan a really memorable trip.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2018
Antwort von Charnell am 24. Juli 2018
Dear Abi Warm greetings from the Cape Grace Hotel. Many thanks for your wonderful feedback. We are delighted to hear you had a memorable stay with us and are greatful to you for choosing to celebrate your honeymoon with the Cape Grace Family. We look forward to welcoming you back in the near future. Have a wonderful day further. Kind regards Charnell

10/10 – Hervorragend

Carl

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Best hotel I have known the staff are so nice and helpful the restaurant is fabulous and the spa and gym are perfect Mostly the staff we remember 5 or 6 people who made a difference
Aufenthalt von 2 Nächten im Juni 2018
Antwort von Reservations Team am 21. Juni 2018
Dear Carl Thank you for your wonderful feedback, we are glad that you had an amazing experience. We look forward to welcoming you back home.

2/10 – Ungenügend

Anne, Paris

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Petit déjeuner incroyable et bon dîner. Par contre Acceuil déplorable et suivi horrifiant : nous avons payé pour une double luxury room pour avoir un balcon et une belle vue. Résultat : une petite fenêtre sur un bâtiment désaffecté. Nous avons demandé un changement et la première réponse a été : prenez le penthouse ... soit le double du Prix alors que des chambres supérieures étaient disponibles avec une plus belle vue à un prix inférieur. On a finalement changé pour une chambre supérieure normale avec une vue sympa sur la marina mais en payant la note on nous a gentiment dit qu’il n’y aurait pas de réduction et qu’il fallait voir ça avec expédia. Le lendemain ils changent d’avis et nous précisent finalement qu’il n’y aurait pas de réduction car on nous aurait prévenus lors du changement de chambre : pur mensonge !!! Une honte ils auraient au moins pu faire un geste commercial ... bref allez y dîner mais sinon passez votre chemin - décors ringard des chambres soit dit en passant
Aufenthalt von 4 Nächten im Mai 2018

10/10 – Hervorragend

Flavia, São Paulo, Brasil

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel aconchegante, com ótima localização
O hotel merece fazer parte do Leading Hotels. Atendimento impecável (Julie foi maravilhosa), instalações lindas, comida excelente, quarto aconchegante e no tamanho ideal (o quarto e o hotel). Fica em V&A Waterfront, região super bonita e agradável que apresenta várias opções de restaurantes, um shopping e mercados (comida, artesanato e roupas)..
Aufenthalt von 5 Nächten im März 2018

8/10 – Gut

Anna Maria de Souza

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Maravilhosa
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2018

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Supurb service and excellent hotel
Very nice infeed. One of the best hotels we have stayed at during our extensive years of travel.
Aufenthalt von 7 Nächten im Februar 2018

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Lovely hotel with a terrific location. Staff wa professional and helpful. Aapreciated the comfort of the room after a long safari.
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2018
Antwort von MK am 23. Jan. 2018
Dear Sir/Madam, thank you for the below feedback. I am glad that you had a memorable stay and wish you the best for your rest of your trip. Wishing you safe Travels! Warm Regards Mazlan Kamar Reservations Consultant

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fabulous First Time Visit
We had the pleasure of staying 5 nights at the Cape Grace the 1st week of October 2017. Due to an issue with my wife’s luggage, our arrival into Cape Town got off to a disappointing start. All of that changed when we arrived at the hotel late night and were met by Noxy. She was so warm and welcoming and immediately uplifted our mood. Then she upgraded us to a top floor room with a terrace. The room was comfortable, spacious, and beautifully decorated but really what makes the hotel is the staff. The staff was genuinely some of the nicest people we have come across in our travels and were all concerned with making sure we had the best possible stay. There were a few in particular that we’d like to recognize. Noxy, as mentioned already, for the warmest welcome we’ve ever had at a hotel and her overall care for guest satisfaction. Lauren, for her friendly demeanor and genuine sympathy for our situation and the recommendations on where to find some essentials. Cemone, for her assistance throughout the trip in making arrangements and answering all of our questions. Finally, there is Progress who is one of the hotel’s chauffeurs. He made every ride a pleasure and we thoroughly enjoyed hearing about Cape Town and his family. All of the staff was warm and welcoming and each day we truly felt that we were “home.” Everyone was always willing to go above and beyond and we cannot express how professional yet friendly the hotel staff was. Also, the hotel itself feels elegan
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2017

10/10 – Hervorragend

Livia

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Localização excelente
Muito bem localizado, hotel com decoração clássica, bem conservado com ótimas instalações e serviço.
Aufenthalt von 6 Nächten im Oktober 2017

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Juni 2017

10/10 – Hervorragend

kirk, Salt Lake City, Utah

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Perfect location in the V&A Waterfront.
Extremely attentive staff. Location is right directly at V&A Waterfront and convenient to freeways making travel to the wine region or Cape Point easy.

10/10 – Hervorragend

Anne

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fabulous Cape Town hotel
This was a wonderful hotel. Started our trip in another Cape Town hotel that was pretty awful. Made a switch to the Cape Grace - best decision ever! It's a beautiful hotel. Would stay there again in a heart beat.

10/10 – Hervorragend

ralph

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Terrific 3 days- I own 2 Starwood Hotels and Cape Grace is as good or better that St. Regis or top luxury brand.