Fassade der Unterkunft

Bewertungen von Hôtel de la Couronne

3 out of 5
Hôtel de la Couronne
285 rue Charlet Straton, Argentiere, Chamonix-Mont-Blanc, Haute-Savoie

Bewertungen

9.0

Wunderbar

84 von insgesamt 158 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
62 von insgesamt 158 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
10 von insgesamt 158 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
1 von insgesamt 158 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
1 von insgesamt 158 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9.2/10

Sauberkeit

9.4/10

Personal & Service

8.0/10

Ausstattung

8.6/10

Zustand der Unterkunft

8.6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Dagmar

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Ein ordentliches 3* Hotel, 8km vor Chamonix. Freundlicher Empfang u gute Info, sauberes Zimmer, Balkon mit wunderschönem Ausblick auf Mt Blanc. Frühstück einfach aber für mich ok, gute Busanbindung nach Chamonix, kostenloses Parken in der Nähe auf öffentl Parkplatz. Eine Renovierung würde mal gut tun, Beleuchtung im Zimmer u Teppiche im Treppenhaus könnten ein upgrade vertragen. Im grossen uns ganzen angenehm.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2022

8/10 – Gut

Tina

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Für Kurzaufenthalt gut
Sehr zuvorkommender und freundlicher Empfang, sehr nettes Personal. Das Frühstück ist sehr gut und der Frühstücksraum wunderschön. Die Zimmer selber sind leider etwas verwohnt und wurden lange nicht renoviert. Es ist aber sehr sauber und alles vorhanden was man benötigt. Das Haus insgesamt ist sehr hellhörig. Wir waren für eine Zwischenübernachtung dort und dafür war das Hotel gut geeignet. Hervorzuheben ist der tolle Service.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2018
Antwort von The Management am 24. Aug. 2018
Dear Madame, Dear Sir, Thank you for your rating. We wer very pleased to have you as guests in our hotel. Concerning your comment on the rooms: they are renewed on a regular basis and their decoration is inspired by the "chalet ambiance". We will make sure that the last trend in this area is taken into account so that our clients feel comfortable and relaxed. We hope to be in a position to welcome you again and to offer you our best services.

8/10 – Gut

Bianca

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2017
Dear Madam, dear Sir, Thank you for the rating given to our hotel. We hope to welcome you again in the next future to make anything necessary to offer you our best services. Best regards The Management

10/10 – Hervorragend

Bettina

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Komfortables, sauberes Hotel
Kurzaufenthalt mit Besichtigung von Chamonix und dem Mont Blanc, Restaurant des Hotels (direkt daneben) ist empfehlenswert und günstiger als die in Chamonix

8/10 – Gut

Ralf

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft

10/10 – Hervorragend

Ray

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice short stay
One night stay, all went well - room was nice, staff pleasant, let me keep my bag in the hotel before and after.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2022

10/10 – Hervorragend

Craig

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
UTMB week
Stayed here for UTMB week clean and comfortable single room with breathtaking mountain views and easy links to public transport, good quality continental breakfast, knowledgeable & very helpful staff, really enjoyed my stay here.
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2022

10/10 – Hervorragend

David

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

10/10 – Hervorragend

caroline

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

10/10 – Hervorragend

John

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
The hotel and rooms were nice, more or less what we expected. The staff, however, were incredibly helpful in every way. I would certainly choose to stay here again if/when I return to Argentiere.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2022

2/10 – Ungenügend

Jose Antonio

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

10/10 – Hervorragend

Lucille

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

10/10 – Hervorragend

Vladimir

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Absolutely amazing place, will move to the area if i could. Hotel perfect with stunning views, lovely staff - superb!
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

10/10 – Hervorragend

David

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Très bon acceuil. Chambre familiale confortable et spacieuse
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2022

10/10 – Hervorragend

Morgan R

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2022

8/10 – Gut

Niels

Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2022

10/10 – Hervorragend

Ahmed

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2022

10/10 – Hervorragend

Philippa

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2022

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
In the middle of Argentiere
Cheap and cheerful hotel, stayed many times.
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2022

8/10 – Gut

Eric

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2021
Antwort von Cyril PORTE - Directeur am 4. Jan. 2022
Cher Eric, Nous sommes ravis que vous ayez passé un agréable séjour ! En espérant vous revoir au plus vite à l'hôtel de la couronne. Nous vous souhaitons une agréable journée.

10/10 – Hervorragend

Joëlle

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hôtel super👍🤗
Très bon hôtel personnel sympathique chambre spacieuse lit hyper confortable très propre… Petit déjeuner de folie😉👍 Je le conseille vivement…
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

10/10 – Hervorragend

Philippe

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super séjour
Superbe séjour Personnel très accueillant Hôtel à recommander
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2021

8/10 – Gut

hervé

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hospitality of owners is great, hotel is clean, beds are good, breakfast is great, but hotel is very outdated and needs major renovation to get to current standards, the garden is part of restaurant and is not ‘free’ part of the hotel to enjoy on your own, it feels like being part of the business.
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2021
Antwort von Anne am 18. Aug. 2021
Dear Sir We thank you for your comments. The satisfaction of our customers is essential to us. Our hotel is one of the oldest in the Chamonix valley. It will soon undergo a complete renovation. Best regards The direction

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
accueil et confort à montroc le planet
Excellent séjour a l’hôtel la couronne , étape de notre départ vers les Alpes suisses. Le personnel est très professionnels et amicals . Ils nous ont renseigné sur les trains / bus et recommandé des restaurants dans le coin . Petit déjeuner copieux et restaurant les Chéserys très bon . Je recommande
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2021
Antwort von Anne am 18. Aug. 2021
Cher Monsieur Nous vous remercions pour votre appréciation. La satisfaction de nos clients est notre préoccupation majeure. Nous espérons vous recevoir à nouveau à l'hôtel. Cordialement La Direction

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
La gentillesse des personnes et lespace de chambre
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2021

8/10 – Gut

Audrey

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Séjour agréable
Séjour agréable dans un établissement convivial. Le personnel de la réception était très prévenant et bienveillant très appréciable en ces temps difficile de crise covid. Je recommande si vous recherchez un bon rapport qualité prix proche de Chamonix.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2021

10/10 – Hervorragend

Marie

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2020

10/10 – Hervorragend

Pascal

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent hôtel.
Excellent accueil , parfait respect des normes sanitaires actuelles , très bon petit déjeûner .
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2020

8/10 – Gut

Sylvain

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2020

10/10 – Hervorragend

KEVIN

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Accueil irréprochable
Un accueil très sympathique, une adaptabilité très agréable. Un grand merci.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2020

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
They let us keep a room till 5pm for a late departure after skiing. Very friendly and well located.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2020

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The staff was outstanding! Took care of every question and need we had with perfection.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2020
Antwort von The Management am 4. März 2020
Dear Madame, Dear Sir, Thank you very much for your rating and your very kind comments. We will be very pleased to have you as guest again and to offer you our best services. Best regards

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very pleasant staff, room clean and comfortable, breakfast nice.
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2020
Antwort von The Management am 17. Feb. 2020
Dear Madame, dear Sir, Thank you very much for your rating and your very kind comments. We will be very pleased to welcome you again and to provide you with our best services. Best regards

10/10 – Hervorragend

Vijay

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2020
Antwort von The Management am 17. Feb. 2020
Dear Sir, Thanks a lot for your rating. We were very pleased to have you as guest. We will be very happy to welcome you again and to offer you our best services. Best regards

10/10 – Hervorragend

Josh

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2020
Antwort von The Management am 12. Feb. 2020
Dear Sir, Thank you very much Best regards

8/10 – Gut

Marianne

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A very nice hotel. The staff was service minded and accomodating. Close to the bus stop and walking distance to the fantastic ski area Grand Montet. We had an outstanding week in Argentiere!
Aufenthalt von 6 Nächten im Januar 2020
Antwort von The Management am 11. Feb. 2020
Dear Madame, Thank you ery much for your rating and your very kind comments. We will be pleased to have you again as guest and to offer our best services. Best regards

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hyggeligt, sødt og venligt personale med god atmosfære.
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2020
Antwort von The Management am 15. Jan. 2020
Dear Madame, Dear Sir, Thank you very much for your rating and for your kind comments. We were very pleased to have you as guests and will be happy to welcome you again in the future to propose our best services. Kind regards

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Un établissement très propre. Un super séjour Le personnel est très gentil.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2020
Antwort von La Direction am 15. Jan. 2020
Chère Madame, Cher Monsieur, Merci beaucoup pour l'appréciation portée sur notre établissement et pour vos commentaires. Nous serons ravis de voir accueillir de nouveau lors d'un prochain séjour et de vous proposer nos meilleurs services. Bien cordialement

6/10 – Okay

R, Aubagne

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Chambre mal isolée en terme de bruit côté rue et d’isolation thermique Local à skis non fermé à clés ni sous caméra la journée avec les risques de vol du matériel / effets personnels
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2019
Antwort von La Direction am 13. Jan. 2020
Bonjour, Nous vous remercions pour l'appréciation portée sur notre établissement. N'hésitez pas à nous demander une chambre à l'écart de la route lors de votre prochain séjour chez nous. Concernant le local à ski: les fenêtres de nos bureaux donnent sur l'entrée du local à ski de telle sorte que nous pouvons en surveiller l'accès (et nous n'avons jamais eu de vol de matériel jusqu'à présent). Cependant, nous acceptons vos commentaires et allons réfléchir à une clef d'accès qui serait mise à disposition de nos clients pour les rassurer. Bien cordialement

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent service and great location
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019
Antwort von The Management am 2. Jan. 2020
Dear Sir, Dear Madame, Thank you very much for your rating and for your comments. We will be very pleased to welcome you again and to offer you our best services. Best regards

8/10 – Gut

ODILE

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2019
Antwort von The Management am 24. Sept. 2019
Dear Madame, Thanks a lot for the rating given to our hotel. We will be very pleased to have you again as guest and to provide you with our best services. Best regards The Management

8/10 – Gut

Ed, New York, NY

Gut: Personal & Service
Amazing location in the heart of town. And despite its proximity to the Main Street, the noiseproofed windows were very effective. The manager on duty was very friendly and helpful. That being said, this is an old building and the decor and finishes are very dated. Also, although they are willing to accommodate vegans at dinner, the food was TERRIBLE with no seasoning whatsoever and the attitude of the waitstaff was rather dismissive. Oh, and the WiFi is dreadfully slow!
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019
Antwort von The Management am 5. Sept. 2019
Dear Sir, Thank you very much for your rating and for your comments. Concerning the hotel, we let the wifi installation be reviewed by the specialised company in charge so that it improves its speed. Concerning the restaurant: we will transmit them to the restaurant management which is separate from ours so that they are taken into account. Please accept our apologies for this unpleasant dinner. We hope to have the Opportunity to welcome you again and to offer you our best services. Best regards The Management

6/10 – Okay

Yee Kwan

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019
Antwort von The Management am 5. Sept. 2019
Dear Sir, Thank you very much for your rating. Please do not hesitate to let us know your remarks so that we can bring improvement in our services and facilities. We will be pleased to welcome you again and to provide you with our best services. Best regards The Management

8/10 – Gut

Paul

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
WE à Argentière (Chamonix)
Séjour très agréable, hôtel centre ville donc pas de voiture, parking clos et gratuit, wifi gratuit gentillesse de la personne à l'accueil qui nous a réservé le restaurant attenant. Belle cuisine, bon service au Cheserys.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Very friendly service and comfortable room. Good shower
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019
Antwort von The Management am 21. Aug. 2019
Dear Madame, Dear Sir, Thanks a lot for the rating given to our hotel and for your very kind comments. We will be delighted to welcome you again and to offer you our best services. kind regards The Management

8/10 – Gut

Michel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hôtel à recommander sans hésiter !
Hotel bien situé en plein cœur d'Argentière. Patron très sympathique et accueillant. Petit déjeuner buffet copieux. Petit parc ombragé. Un seul bémol ( petit) : l'hôtel est une veille bâtisse pleine de charme mais le bruit des canalisations est trop envahissant !
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Beautiful room with windows on two walls with views of Mont Blanc. Very friendly staff. The room was very comfortably sized.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019
Antwort von The Management am 27. Juli 2019
Dear Madame, Dear Sir, Thank you very much for your rating ad your kind comments. We will be very pleased to welcome you again and to offer our best services. Kind regards

10/10 – Hervorragend

Daniel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great hotel right in town. Lots of great places to eat and get supplies. Front desk was incredibly helpful and attentive.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2019
Antwort von The Management am 8. Juli 2019
Dear Sir, Thanks a lot for your rating and for your comments concerning our services. Very pleased to have you as guest ! Hope to welcome you again and to offer you our best services. Best regards

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Stayed here during the TMB hike. The hotel is about a 40 minute walk from the trail, but we absolutely loved our night in Argentiere. The staff was ridiculously gracious and helpful, including giving us tape and a box so we could ship back unnecessary belongings to our starting place.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2019
Antwort von The Management am 26. Juni 2019
Dear Madame, Dear Sir, Thank you very much for the kind appreciation brought to our hotel and to our services. We will be very pleased to welcome you again and to offer you our best services. Best regards