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Bewertungen von Hilton Lake Como

4 out of 5
Hilton Lake Como
Via Borgo Vico 241, Como

Bewertungen

9.0

Wunderbar

383 von insgesamt 574 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
126 von insgesamt 574 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
40 von insgesamt 574 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
15 von insgesamt 574 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
10 von insgesamt 574 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9.6/10

Sauberkeit

8.8/10

Personal & Service

9.2/10

Ausstattung

9.6/10

Zustand der Unterkunft

9.0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Marco

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024
Antwort von Hilton Lake Como am 18. Apr. 2024
Dear MarcoThank you very much for this kind review of your recent stay. . Our aim is to deliver a pleasant experience, and we are happy that we were able to meet your expectations.We look forward to seeing you again in the future. Kindest regards,Matthias WelzelGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Andreas

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Schöne Unterkunft, praktisch gelegen, alle Mitarbeiter freundlich und zuvorkommend
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Hilton Lake Como am 19. März 2024
Dear Andreas,Thank you so much for taking the time to leave such a wonderful review of your recent stay at our hotel. We're thrilled to hear that you enjoyed your experience with us.We sincerely appreciate your feedback and hope to have the pleasure of welcoming you back again in the future. Kindest regards,Matthias WelzelGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Uwe

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2023
Antwort von Hilton Lake Como am 18. Sept. 2023
Dear Uwe,thank you for taking the time to leave this wonderful review of your recent stay in our hotel.We are delighted to know that the overall experience was up to your expectations and we really hope to have the chance to welcome you again in the next future.Kindest regards,Matthias WelzelGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

beat

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
I loved Como even more because of the Hotel Hilton, we enjoyed our stay, cleaned, had good service, and the breakfast was very generous. We will go again. Highly recommended
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023
Antwort von Hilton Lake Como am 14. Aug. 2023
Dear Guest,Thank you very much for your review that is a great reward to our daily commitment in delivering experiences. We are pleased to know that you had a memorable experience with us, and we are expecting to welcome you again soon!Kindest regards,Matthias WelzelGeneral manager

8/10 – Gut

Patrick

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Nice and comfortable location.
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2023
Antwort von Hilton Lake Como am 20. Juli 2023
Dear Patrick,Thank you for taking a moment to share your experience.We are delighted to know that you have had a memorable stay in our hotel and we are all looking forward to welcome you in the next future.Kindest regards,Matthias WelzelGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Saudin

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2023
Antwort von Hilton Lake Como am 13. Apr. 2023
Dear Saudin,What a great feedback, thank you very much from all of us! We are truly heartened to receive your generous review of Hilton Lake Como.The entire team looks forward to have the pleasure of welcoming you back to Hilton Lake Como very soon.Kindest regards,Matthias WelzelGeneral Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Irene

Aufenthalt von 1 Nacht im März 2023
Antwort von Matthias Welzel, General Manager am 13. März 2023
Dear Irene,Thank you for taking the time to follow us up about your recent stay in our property.We are very happy to hear that you have had a wonderful stay with us and have appreciated the overall experience, the cleanliness and our service!We really hope to have the chance to welcome you again in the next future!Kind regards,Matthias WelzelGeneral Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Manuel

Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2023
Antwort von Matthias Welzel, General Manager am 13. März 2023
Dear Manuel,Thank you for taking the time to let us know your impressions about your visit at Hilton Lake Como! We are truly heartened to receive your generous review of our hotel!It will be an honour to have you again in the hotel. We look forward to welcoming you back again soon. Kindest regards,Matthias WelzelGeneral Manager at Hilton Lake Como

6/10 – Okay

Ersin

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Also eigentlich super Hotel super Lage.Aber..Bin mit meiner Familie zum zweiten Mal an unseren Geburtstagen 13.02-14.02 da gewesen und schon wieder keine Aufmerksamkeit bekommen..wenn man ein Junior Suite bucht kann man eine kleine Aufmerksamkeit erwarten glaube ich..für so ein Hotel und so ein Namen echt schwach..Tolles Frühstück und sehr leckeres Abendessen im Satin Restaurant..aber als Burger Liebhaber muss ich leider sagen,überteuerte tiefkühl Burger Kategorie..
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2023
Antwort von Hilton Lake Como am 20. Feb. 2023
Dear Ersinthan you for taking the time to share your recent experience in our hotel.We are sorry that you didn't felt recognized as er your expectation: we will share your comment within all relevant department and we will take the necessary actions.We really hope to have the chance to have you again in our hotel and please do not hesitate to contact us.Sincerely,Matthias WelzelGeneral Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Hannes

Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2022
Antwort von Hilton Lake Como am 13. Dez. 2022
Dear Guest,thank you for taking the time to leave this nice review. It is always a happy moment receive a full ten to our guest. Your review make us so proud! We are looking forward to have you as our guest soon.Best regards,Matthias WelzelGeneral Manager

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Der Service war sehr schlecht gewesen, man ist nicht herzlich willkommen. Der Preis war nicht gerechtfertigt.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2022
Antwort von General Manager am 21. Juli 2022
Dear guest, Thank you for taking the time to let us know your impressions about your visit at Hilton Lake Como! Your notes are very important to us and we'll do our very best to ensure the best possible experience to all our guests, for this reason I am sorry to hear that your full satisfaction was not met on this occasion. I hope that despite this situation we will be able to welcome you again. Kind regards, Matthias Welzel, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Marco

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Schönes Hotel, tolle Dachterrasse mit wunderschönem Blick; leider immer zu lang auf die Möglichkeit der Bestellung und schließlich die Bestellung selbst gewartet. Espresso für 5 Euro auch einfach zu teuer!
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2022
Antwort von General Manager am 10. Mai 2022
Dear Marco, Warm greetings from Hilton Lake Como. We really thank you for your feedback and the positive comment in relation to our rooftop terrace, the modern and elegant design of the hotel and the breath-taking Lake Como view. Please stay assured that your feedback is really important for us and has been already shared with all head of departments in order to improve constantly. Keep following us on our social media pages @hiltonlakecomo , @terrazza241 and @eforeaspa_lakecomo to discover the spring / summer activities of the hotel and the city of Como. We would be glad to welcome you back to Hilton Lake Como in the nearest future. Kind regards, Matthias Welzel, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Seesicht
Sehr schönes Hotel mit Terrasse und Pool auf dem Dach. Nur das Frühstück hat Verbesserungpotential aufgrund der Wartezeiten und der Auswahl.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2022
Antwort von General Manager am 19. Apr. 2022
Dear guest, Thank you for taking the time to let us know your impressions about your visit at Hilton Lake Como! I am happy to learn you have appreciated the modern design of the hotel and the infinity pool overlooking Lake Como. We take your comments in high consideration in order to improve our service and the guest satisfaction. We look forward to welcoming you back to our hotel in the not too distant future. Kind regards, Matthias Welzel, General Manager at Hilton Lake Como

8/10 – Gut

Meinrad

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2022

8/10 – Gut

Marco

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Schönes Hotel, grosse Zimmer, bequeme Betten. Terrasse mit Pool und Liegestühlen, schöne Aussicht. Gutes Essen im Restaurant und reichhaltiges Frühstück. Aufmerksames, freundliches Personal
Aufenthalt von 6 Nächten im Februar 2022
Antwort von Commercial Manager am 20. März 2022
Dear Marco, Warm greetings from the beautiful Lake Como! Thank you very much for having taken the time to share with us your feedback. I am glad to now you have loved our infinity pool overlooking Lake Como, as well as our rooftop restaurant lounge Terrazza 241. Keep following us on our social medias to discover the spring / summer activities of the hotel and the city of Como. I hope you have the opportunity to organise a weekend with us very soon. We would be delighted to have you as our guest again. Kind regards, Ilaria Pellegrin, Commercial Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Sandro

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr coole Dachterrasse mit grandiosem Blick auf den See. Abends Live-DJ mit Saxophone - mega! Das Frühstück war ebenfalls sehr lecker und eine große Auswahl.
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2022
Antwort von Commercial Manager am 7. März 2022
Dear guest, thank you for choosing Hilton Lake Como for your stay on beautiful Lake Como and for taking a moment to share your experience. I am glad to know you have loved Terrazza 241, our rooftop lounge & dining with an endless view of the lake and well known among the locals for its great food and mixology. I am also glad to know you have appreciated our breakfast service. The entire team looks forward to have the pleasure of welcoming you back to Hilton Lake Como very soon. Kind regards, Ilaria Pellegrin, Commercial Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Mathilde

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2022
Antwort von Commercial Manager am 1. März 2022
Dear guest, Thank you for the great rating! We are thrilled that you enjoyed our hotel! We are looking forward to having you stay with us in the near future. Kind Regards, Ilaria Pellegrin, Commercial Manager Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Tanja

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Alles perfekt
Alles war super, das Personal war mega freundlich. Alles sehr sauber und es wurde viel desinfiziert. Das Hotel ist sehr groß und familienfreundlich. Der Pool ist richtig toll mit toller Aussicht über Como. Auch die Bar oben ist super, wir freuen uns bald wieder zu kommen.
Der Pool war toll zum entspannen
Lobby
Lobby war ein Traum
Tolles Bad
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2022
Antwort von Commercial Manager am 24. Feb. 2022
Dear Tanja, thank you for choosing Hilton Lake Como for your stay on beautiful Lake Como and for taking a moment to share your experience. I am glad to know that you have appreciated the cleanliness of the hotel, the friendly and courteous attitude of the staff and the infinity pool situated on the rooftop. We look forward to having you with us again in the near future. Lake Como is an amazing destination all year round. Keep in contact with us following our official social media pages to discover all the news. Kind regards, Ilaria Pellegrin, Commercial Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Lorena

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Super Hotel! Lohnt sich nur schon für das Infinity Pool! Receptionistin könnte freundlicher sein.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2022
Antwort von Commercial Manager am 22. Feb. 2022
Dear guest, greetings from the beautiful Lake Como! Thank you very much for choosing Hilton Lake Como and for sharing your feedback. The entire team looks forward to have the pleasure of welcoming you back to Hilton Lake Como very soon. Keep in contact with us following our official social media pages to discover all the news. Kind regards, Ilaria Pellegrin, Commercial Manager at Hilton Lake Como

8/10 – Gut

Knezevic

Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2022
Antwort von Commercial Manager am 22. Feb. 2022
Dear guest, Warm greetings from Lake Como! Thanks for ranking us following your stay here at Hilton Lake Como. Keep in touch with us through our official websites and our social media pages. I truly hope that you will have the chance to come back soon to our wonderful Como and to have the chance of welcoming you again. Kind regards, Ilaria Pellegrin, Commercial Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Komfortables Hotel in idealer Lage
Sehr angenehmes Hotel. Zimmer mit Seeblick war fantastisch. Drinks auf der Dachterrasse sehr cool. Das Frühstück ist eher mittelmäßig.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2022
Antwort von Commercial Manager am 22. Feb. 2022
Dear guest, Warm greetings from the beautiful Lake Como! We really thank you for your feedback and the positive comment related to our rooftop restaurant & lounge Terrazza 241 and the view of your room. We look forward to welcome you back in a future not too far. Keep following us on our social medias to discover the next activities of the hotel and the city of Como. Kind regards, Ilaria Pellegrin, Commercial Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Antonio

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Top Hotel
Schönes, modernes und sauberes Hotel. Frühstück und Parkplatz viel zu teuer. Freundliches Personal im ganzen Haus.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2022
Antwort von Commercial Manager am 11. Feb. 2022
Dear guest, Warm greetings from the beautiful Lake Como! Thank you very much for having taken the time to share with us your valuable feedback. I am pleased to know you have loved he modern architecture of the hotel and the cleanliness of our room. I am also pleased to know you have appreciated the friendly attitude of our staff, always committed to provide a memorable service to our guests. I hope you have the opportunity to organise a weekend with us very soon. We would be delighted to have you as our guest again. Keep in contact with us following our official social media pages to discover all the news. Kind regards, Ilaria Pellegrin, Commercial Manager at Hilton Lake Como

8/10 – Gut

Florian

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Zusätzliche Services zb Zugang zum Pool, Parken, unverhältnismässig teuer, Zustand der Zimmer top, Sauberkeit ebenso
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2022
Antwort von general manager am 28. Jan. 2022
Dear guest, Thank you for taking the time to follow us up about your recent stay in our property. I am pleased to know you have appreciated the cleanliness and the design of the room. We will take in consideration your feedback in order to improve our service. We look forward to having you with us again in the near future. Lake Como is an amazing destination all year round. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

8/10 – Gut

petra

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super dog friendly place!
Beautiful modern Hotel, beautifully furnished, very stylish with Italian design furniture! Very very dog friendly! Nice dog beds, bowls and even dog food! We could bring the dogs with us for breakfast 😊. Only the bar next to reception has, which is really nice, has always been closed when we were there!
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2022
Antwort von general manager am 28. Jan. 2022
Dear guest, Warm greetings from the beautiful Lake Como! Thank you very much for having taken the time to share with us your valuable feedback. I am glad to know you have loved the modern and elegant design of the hotel. The best of the Italian design from “Brianza” has been chosen from the architect, from Poliform to Flexform, from Cassina to Limonta, and much more. The entire team looks forward to have the pleasure of welcoming you back to Hilton Lake Como very soon. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Bruno

Geschäftlich gereist, Mit einer Gruppe gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Preis Leistung absolut Top
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2022
Antwort von general manager am 24. Jan. 2022
Dear guest, thank you very much for having taken the time to share with us your feedback following your recent stay here at Hilton Lake Como. We look forward to welcoming you back to our hotel in the not too distant future. Keep following us on our social media to discover the activities of the hotel and the city of Como. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Alexander

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2022
Antwort von general manager am 17. Jan. 2022
Dear guest, Warm greetings from Lake Como! Thanks for ranking us following your stay here at Hilton Lake Como. Stay in touch with us through our official websites and our official social pages. I truly hope that you will have the chance to come back soon to our wonderful Como and to have the chance of welcoming you again. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Marc

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2022
Antwort von general manager am 13. Jan. 2022
Dear guest, Warm greetings from Lake Como! Thanks for ranking us following your stay here at Hilton Lake Como. Stay in touch with us through our official websites and our official social pages. I truly hope that you will have the chance to come back soon to our wonderful Como and to have the chance of welcoming you again. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Greta

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2021
Antwort von general manager am 13. Jan. 2022
Dear guest, Warm greetings from Lake Como! Thanks for ranking us following your stay here at Hilton Lake Como. Stay in touch with us through our official websites and our official social pages. I truly hope that you will have the chance to come back soon to our wonderful Como and to have the chance of welcoming you again. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Cem

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Gerne wieder
Sehr sauberes und modernes Hotel. Angestellte sehr zuvorkommend. Konnten früher einchecken und bekamen einen Prosecco für unseren Hochzeitstag. Frühstück sehr gut. Personal im Restaurant war sehr freundlich.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2021
Antwort von general manager am 15. Dez. 2021
Dear guest, Warm greetings from the beautiful Lake Como! We really thank you for your feedback and the positive comment in relation to the positive attitude of our staff, the modern design of the hotel and breakfast service. We look forward to having you with us again in the near future. Lake Como is an amazing destination all year round. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

2/10 – Ungenügend

Jasper

Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2021

6/10 – Okay

Ercan Kaya

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Ausstattung
Also ich fand, dass es eine Unverschämtheit ist, wenn man ein Zimmer bucht, dass ca. 500€ kostet und das WLAN trotzdem zusätzlich 10€ kostet. Wohlgemerkt: für Internet, mit dem man streamen kann, wären es 15€ (Pro Tag). Das Zimmer an sich war auch schön, leider verstehe ich aber nicht, was daran eine „Hilton-Ausstattung“ gewesen sein soll. Wenn ich so darüber nachdenke, dann habe ich ja nur für das Design gezahlt. Ansonsten war nämlich nichts wirklich extra. Im Bad war die Ausstattung wirklich gut, später musste ich feststellen, dass die Dusche wirklich seltsam war. Die Anordnung der verkalkten Regendusche war so, dass das Wasser unten rausgeflossen ist. Generell musste ich dann eher mit dem Duschkopf in der einen Hand duschen. Außerdem wusste ich zunächst nichts von den 80€ Kaution, die ich dalassen musste (was total Seltsam ist - ich war schon in zig Hotels und musste nie eine solch ominöse Kaution zahlen). Das Frühstück war schön, aber wegen der Corona Richtlinien etwas chaotisch. Dennoch toller Service durch die Mitarbeiter. Würde vermutlich nicht noch einmal dort Übernachten, da es mehr Schein als Sein war - jedenfalls für mich...
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2021
Antwort von Alessio Colavecchio General Manager am 21. Okt. 2021
Dear guest, Warm greetings from Hilton Lake Como. Thank you for taking the time to follow us up about your recent stay in our property. Your feedback is greatly appreciated and have been shared with our General Manager Alessio Colavecchio in order to ensure that we are always improving your experience. I kindly remind you that joining our loyalty program Hilton Honors, the wifi will be included in the price of the room. I hope that we will be able to exceed your expectations should we be given the opportunity to welcome you back to Hilton Lake Como.

8/10 – Gut

Niclas

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Ein sehr schönes und sauberes Hotel, welches keine Wünsche offen lässt. Das Highlight ist natürlich der Pool auf der Dachterrasse. Man wird sogar auf den Liegen am Pool mit Getränken und Essen bedient, wenn man das möchte. Eine Anmerkung sollte dennoch gegeben werden - Es bleibt nicht bei den Kosten für die Hotelunterkunft. Wenn man wirklich alles an dem Hotel genießen will zahlt man für Parkplatz, Frühstück, Spa Bereich (Sauna; Innenbereich), Room Service jeweils einen Aufpreis. Die Lage des Hotels ist sehr schön - Man läuft nach wenigen Metern direkt am Wasser bis in die Stadt Como. In Summe also eine klare Empfehlung für einen schönen Urlaub ohne negative Überraschungen.
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2021
Antwort von Alessio Colavecchio General Manager am 20. Sept. 2021
Dear Niclas, thank you very much for having taken the time to share your fantastic review following your recent stay here at Hilton Lake Como. I am delighted to learn you have spent such a great stay with us and I am especially pleased to know you have appreciated the view from the rooftop, the comfort of our rooms, as well as our location. The hotel is in fact located at 15 minutes walking distance from the centre of Como, reachable thanks to a lovely pedestrian stroll along the lake which also offers great views. I am definitely pleased to know your weekend has been memorable and I hope my team and I can have the chance to welcome you again in Como.

8/10 – Gut

Judith

Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021

4/10 – Schlecht

Johannes

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Lärm! Es ist 6:22 Uhr und ich habe das Gefühl ich stehe auf einem Autobahnrasthof.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2021
Antwort von Alessio Colavecchio General Manager am 6. Sept. 2021
Dear guest, I am extremely sorry to read your message. It is not clear to me what you have experienced in our hotel. Could you be so kind to contact me directly and give me more information? Please accept my apologise for any inconvenience the situation may caused you. Although you express some disappointment, I hope we will have the opportunity to welcome you back in the not too distant future so that we can demonstrate the high level of service we are renowned for.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit Haustieren gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
It was a pleasure staying at Hilton Lake Como. What we liked the most: we were able to bring our dog to the pool and he was very welcomed by everybody - never seen this before :-) the staff was very, very, very courteous, thank you so much! We didn’t wanted to leave this place and definitely would come back again soon!
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2021
Antwort von General Manager am 11. Aug. 2021
Dear Guest, Warm greetings from Hilton Lake Como! We really thank you for your feedback and the positive comment. Your feedback is greatly appreciated in order to ensure that we are always improving and bettering your experience. We are working on a rich program for the next months. Keep in contact with us to discover it! We are looking forward to have you as our guest soon. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Long waiting line (20 min) for check in and afterwards we had 30 additional minutes of waiting for the room (so we could get inside only at 15:30). Otherwise all good
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2021
Antwort von Alessio Colavecchio General Manager am 20. Juli 2021
Dear guest, we really thank you for your feedback. It helps us to improve our service and guest's satisfaction. I hope to welcome you soon.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Die Rooftopbarund Poolbereixh sind fantastisch der Blick über den See grandios 👌
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2021
Antwort von Alessio Colavecchio General Manager am 20. Juli 2021
Dear Guest, we are happy to read you enjoyed your stay with us. We hope to have you as our guest this Autumn. Lake Como is stunning in that season.

8/10 – Gut

Rolf

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tolles Hotel - Personal fällt negativ auf
Sehr schönes Hotel mit sensationellem Infinity-Pool auf dem Dach. Restaurant La Terrazza auf dem Dach entspricht nicht mehr dem Standard vor 2 Jahren - sehr schade. Ärgerlich war das Morgenessen. Die Karte für warme Speisen wurde erst auf Nachfrage ausgehändigt. Das Servicepersonal fällt negativ auf, mehrmals wurden uns Speisen gebracht welche wir nicht bestellt hatten und an einen anderen Tisch gehört haben. Unter dem Strich ein tolles Hotel welches von seinem Pool auf dem Dach lebt - Morgenessen fällt ab.
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2021
Antwort von Alessio Colavecchio General Manager am 20. Juli 2021
Dear Rolf, we really thank you for your feedback. We will take it in consideration in order to improve our service. Hope than despite some inconvenience you will be able to visit again as in the near future.

10/10 – Hervorragend

Johan

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2021
Antwort von general manager am 18. Aug. 2021
Dear guest, Warm greetings from Lake Como! Thanks for ranking us following your stay here at Hilton Lake Como. Stay in touch with us through our official websites and our official social pages. I truly hope that you will have the chance to come back soon to our wonderful Como and to have the chance of welcoming you again. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Top Hotel
Super Hotel, würde es jedem weiterempfehlen
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2021
Antwort von general manager am 18. Aug. 2021
Dear guest, thanks for sharing with us your valuable feedback following your stay here at Hilton Lake Como. I hope you have the opportunity to organise a weekend with us very soon. We would be delighted to have you as our guest again. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2021
Antwort von general manager am 18. Aug. 2021
Dear guest, Warm greetings from Lake Como! Thanks for ranking us following your stay here at Hilton Lake Como. Stay in touch with us through our official websites and our official social pages. I truly hope that you will have the chance to come back soon to our wonderful Como and to have the chance of welcoming you again. Kind regards, Alessio Colavecchio, General Manager at Hilton Lake Como

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Absolut top
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2020
Antwort von Hilton Lake Como am 17. Okt. 2020
Dear guest, thank you for your positive comments. I'm happy to read that you have enjoyed your stay at Hilton Lake Como. I am delighted to hear you enjoyed your stay. I truly hope that you will have the chance to come back soon to our wonderful Como and to have the chance of welcoming you again. We are working on a rich program for the festive period. Best regards Alessio Colavecchio General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2020

8/10 – Gut

Marco

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2020

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The check in was not friendly and helpful. The room was cleaned very late and the air conditioning was not well adjusted..Service in the restaurant was mediocre.
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2020
Antwort von Hilton Lake Como am 17. Okt. 2020
Dear guest, First of all, thank you for choosing Hilton Lake Como for your stay on beautiful Lake Como. We very much regret that your experience in our Hotel was disappointing. All guest comments are read with genuine interest and attention and they help us rectify any service shortfalls. In this instance, you have definitely pinpointed some unsatisfactory aspects of your experience and we would like to take the chance to offer our sincerest apologies. We hope that we will be able to exceed your expectations should we be given the opportunity to welcome you back to Hilton Lake Como. Alessio Colavecchio General Manager

10/10 – Hervorragend

Lisa

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
besser geht nicht!
Alles wirklich Top...
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2020
Antwort von Hilton Lake Como am 17. Okt. 2020
Dear Lisa, I really thank you for your positive review. I hope to welcome again soon. We are working to a rich festive program for the festive period. Alessio Colavecchio General Manager

10/10 – Hervorragend

Stefan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2020

10/10 – Hervorragend

Benedikt, Essen

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Tolltes Hotel, mit hammer Terasse und Rooftop-Pool, aber auch echt teuer mit 300€ pro Nacht. Aber hat sich gelohnt. Sehr nettes Personal. Der Service war auch gut, besonders am Pool war das Team sehr sehr nett und zuvorkommend. Allgemein wirkt alles sehr neu. Frühstück ist auch klasse.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2020
Antwort von Alessio Colavecchio - General Manager am 20. Aug. 2020
Dear Benedikt, Thank you for sharing your positive comments about your stay at Hilton Lake Como. I am delighted to read that you had a nice stay with stay and particularly enjoyed our rooftop infinity pool and terrace, the helpfulness of our staff and our breakfast service. I hope to be able to welcoem you again the near future.

10/10 – Hervorragend

Ulrich

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Perfekt und sehr gutes Hotel
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2020
Antwort von Alessio Colavecchio - General Manager am 10. Aug. 2020
Dear Ulrich, thank you very much for having taken the time to share your fantastic review following your recent stay at Hilton Lake Como. I am delighted to learn you have spent such a great stay with us . I hope my team and I can have the chance to welcome you again in Como.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2020
Antwort von Alessio Colavecchio - General Manager am 10. Aug. 2020
Dear Guest, thank you for having taken the time to express your positive feedback following your stay here at Hilton Lake Como. This is very valuable to us. I hope my team and I can have the chance to welcome you again in Como in the near future.