Fassade der Unterkunft – Abend/Nacht

Bewertungen von Hôtel Fleur de Lys Plateau

4 out of 5
Hôtel Fleur de Lys Plateau
64 Rue Felix, Faure, Dakar

Bewertungen

8.0

Sehr gut

34 von insgesamt 106 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
49 von insgesamt 106 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
7 von insgesamt 106 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
11 von insgesamt 106 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
5 von insgesamt 106 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8.4/10

Sauberkeit

8.2/10

Personal & Service

7.6/10

Ausstattung

7.8/10

Zustand der Unterkunft

6.4/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schlecht geführtes Hotel - nicht zu empfehlen
Wir hatten das Gefühl, die Reservierung war nicht registriert. Das sehr kleine Zimmer - wir hatten ein Superior DZ gebucht - war nur für 1 Person hergerichtet. Mein Mann - gebürtig n Dakar - wurde vom lustlosen Personal an der Rezeption ignoriert..... Sicherheitspersonal und Reinigungs-Personal war sehr freundlich. Frühstück war schlecht Nie wieder - viel zu teuer!!!
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2017

2/10 – Ungenügend

Marcel

Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024

4/10 – Schlecht

Jose Ignacio

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Mejorable
Seis días de estancia. La habitación con moqueta que no dna la impresión de estar muy limpia. El grifo de la ducha se caía y la ducha del techo con la mitad de los orificios tapados. La tapadera del vater se movía y las toallas supuestamente limpias olían fatal. Parecían sucias. Por el precio que pagamos no estuvimos satisfechos. El desayuno bien. El personal del hotel muy amable.
Aufenthalt von 6 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Aissatou

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
La literie est un peu désuètes et ne reflète pas un confort . Je séjourne depuis 2017 . Je trouve que un renouvellement de tout ça sera parfait
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

2/10 – Ungenügend

Ismael

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Séjour difficile. Présence d’insectes dans la chambre et envahissent les sacs dès que laissés ouverts un moment.
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2023
Antwort von Faly GUEYE attaché de direction am 26. Dez. 2023
bonjour Mr ISMAELNous vous remercions d'avoir pris votre temps pour nous écrire. La satisfaction de nos clients est l'une de nos principales priorités et vos avis nous sont précieux. Soyez rassurés que toutes les mesures seront prises pour dégager toutes les responsabilités ;d'autant plus qu'un traitement des insectes et nuisibles est fait tous les 3 Mois. Et sommes surpris de ce retour quasiment rarissime.Nous tenons à vous présenter toutes nos excuses pour le désagrément que cela aurait causé.certaine de votre compréhension cordialement.Mr Faly GUEYE Attaché de direction

10/10 – Hervorragend

Jorge

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
It is a nice stay in the middle of the city, friendly staff
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023

4/10 – Schlecht

DAIMU

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023

4/10 – Schlecht

CHEIKH, MONTReal

Gut: Personal & Service
Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Ac was down entire floor for too long i didnt enjoy my 1st day . A good hotel that i used to love staying but i didnt go there for few years but they need to work on planned maintenance to keep it clean and well maintained and plesant .

8/10 – Gut

Michitsugu

Aufenthalt von 9 Nächten im Juli 2023

10/10 – Hervorragend

Barbara

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Staff was fantastic. Our bathroom flooded because the drain clogged and some of the lights didnt work. The bed wasnt comfortable but it was right in town and a GREAT location.

4/10 – Schlecht

Amat

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
The staff were not professional and the facsilities were disappointing
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2022

8/10 – Gut

Sabine

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
N/A
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2022

4/10 – Schlecht

Nicholas

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
I had roaches in my bathroom. They tried charging us tourism tax and VAT tax on two seperate transactions after they took payment for our 3 night stay at check in. The staff was rude and incompetent.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2022

6/10 – Okay

Hilaire

Geschäftlich gereist
Pas mal
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2022
Antwort von adama am 26. Aug. 2022
nous vous remercions pour votre avis

6/10 – Okay

soufiane

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
the pool was terrible
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022

4/10 – Schlecht

Sidy

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2022

6/10 – Okay

Oumar

Gut: Personal & Service
The gym is very poor with quite no equipment, the pool also poo, not sure it is functional.Overall this is a 3 stars.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2022

8/10 – Gut

Mouhamadou Mourtalla

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Super
Super
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2022

2/10 – Ungenügend

Sakky

Aufenthalt von 1 Nacht im April 2022

8/10 – Gut

Curtis

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2022

10/10 – Hervorragend

VICTOIRE

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
parfait
parfait
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2022

10/10 – Hervorragend

Omar

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I like the location of the property. It’s a walking distance from lots of attractions.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2022

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Pissed off
Terrible condition not luxe at all like they said. And took ekstra money say some taxes, amount was 4 times bigger what hotels.com announced. Dont go
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2021

8/10 – Gut

Mark

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Good hotel
It was fine, centrally located, nice balcony overlooking the city. They charged me an extra tax when I checked out even though i showed them it had been paid online.
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2021

10/10 – Hervorragend

Mamadou

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Perfect stay
Amazing and convenient!
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2021

8/10 – Gut

Gregory D

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Good hotel
I stayed at the Hotel Fleur de Lys for four nights in April 2021. The hotel was generally quite good and offered the full range of services I would expect from a business hotel: a very full breakfast buffet, in-room safe and refrigerator, money exchange, assistance with arranging transport to and from the airport, and excellent wifi. The front office staff were responsive and professional. All-in-all I was quite satisfied with my stay. That said, there were a few small issues which detracted somewhat from the hotel experience. I was unable to open the in-room safe on arrival, and in spite of two separate requests for it to be repaired, no one ever came to fix it, and I was unable to use the safe during my stay. I believe that was an issue with the repair person rather than with the front desk staff. Also, a power outage just as I was preparing to check out made it impossible for me to pay with a credit card, since the hotel had no back-up power system and their credit card machine and internet service were off-line. At some point during my last day at the hotel the air conditioning stopped working, and I was reluctant to ask the desk to service it, given my experience with the in-room safe. Fortunately the weather outside was cool, and I opened the balcony door to cool off the room. I would certainly stay here again, especially in consideration of the limited range of options in downtown Dakar.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2021

10/10 – Hervorragend

ABDUL

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Happy customer
Love stay here, very friendly staff
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2021

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The place was centrally located for my needs. The staff was warm and very friendly. I enjoyed the free breakfast was well. The views from the rooftop dining area
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2021
Antwort von Ndao am 7. Apr. 2021
Bonjour Nous vous remercions de votre séjour chez nous et apprécions beaucoup votre retour très positif sur notre hôtel et nos prestations. Vous serez toujours les bien venus. Au plaisir de vous accueillir à nouveau…

8/10 – Gut

Nicolas

Geschäftlich gereist
Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Coupure de courant à l'arrivée, éclairage de la chambre assez faible. Peut mieux faire.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2021
Antwort von Ndao am 6. Apr. 2021
Cher Nicolas, Nous vous remercions vivement de votre séjour chez nous et de votre retour sur nos prestations Nous vous assurons que des améliorations sont d'avantage mises en place pour une satisfaction maximale de nos hôtes. A très bientôt de vous accueillir à nouveau.

8/10 – Gut

denis

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Très bon hôtel. Personnel très bien
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2021
Antwort von Ndao Moustapha am 7. März 2021
Bonsoir Denis, Nous vous remercions d'avoir séjourné dans notre hôtel et de nous avoir fait un retour très positif sur nos services. C'est toujours un énorme plaisir pour nous de vous servir. A très bientôt de vous accueillir à nouveau...

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fair for its price
I was staying at the hotel for two nights, I was surprised that there was no room service. Reasonable maintenance. Good hotel for its price.
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2020

10/10 – Hervorragend

Vrabcho

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2020

8/10 – Gut

myriam

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Accueil
Aufenthalt von 14 Nächten im März 2020

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Breakfast buffet was very nice. Views from 11th and 12th floors are excellent.
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2020

8/10 – Gut

Chris

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Functional hotel in the center of busy city!
1. Functional, clean and comfortable room 2. Good breakfast with nice variety of food and great view of the city from second top floor of the hotel 3. Helpful reception staff but not all speak English to brash-up on your basic French 4. Close to some of the local attractions and local market
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019

8/10 – Gut

Chris

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Convenient Hotel in city center on a side street
1. Hotel is in good central location with in the walking distance to local market and few very good restaurants. 2. The area is relatively quiet but this will depend on which side of the hotel you get your room. 3. Room was functional and comfortable but relatively dark. 4. The reception staff was helpful but not all members speak English so if you can brash-up on your French. 5. Good breakfast with reasonable choices on the second top floor of the hotel with helpful staff 6. Great view of Dakar from the breakfast room!
Aufenthalt von 1 Nacht im Dezember 2019

10/10 – Hervorragend

Giuseppe, Firenze

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Buona struttura personale ottimo cortese e molto disponibile in compenso anche se la struttura e pulita avrebbe bisogno di una ristrutturazione almeno nei bagni ii due ristoranti uno al piano terreno e uno al dodicesimo piano con una terrazza che offre una bella vista panoramica su tutta la città e mare con una bella piccola piscina , però il menu e un po’ scarso , la colazione a buffet e ottima e completa e viene servita al undicesimo piano dove ci sono solo vetrate per cui anche lì si a una bella panoramica su città e mare
Aufenthalt von 16 Nächten im Dezember 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit
It is fair value for money. Room is clean and tidy. Location is ok
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019

8/10 – Gut

Zakaria

Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2019

8/10 – Gut

Tiisha, Brooklyn New York

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Overall everything was nice, the employees was respectful and kind. The hotel it self was very clean everything was great.
Aufenthalt von 14 Nächten im August 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2019

8/10 – Gut

SUSANA

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel situado en pleno centro del barrio de Plateau. Personal muy atento y profesional, solícito y amable. Ayudando en todo momento. Habitaciones muy cómodas y limpias, mobiliario y baño renovados.
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

8/10 – Gut

VINOD KUMAR M

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019

10/10 – Hervorragend

Mohamed

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Thank you for a good services and your professional team
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

10/10 – Hervorragend

Kaba

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Generous upgrade for the last night and great service overall
Aufenthalt von 2 Nächten im Juli 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Mai 2019

4/10 – Schlecht

Seo Hyun

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
had big problem when i pay the bills in the reception the lady in the reception was very inpleasant, angry on my request to divide bills by meals/taxes/shuttle in general, had pleasant stay but only problem with service in the reception
Aufenthalt von 7 Nächten im Mai 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
ma seule déception a été la piscine qui n'a pas un réel intérêt et les équipements de la salle de sport qui ne fonctionnaient pas ce qui est fort dommage pour un hotel de cette qualité
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019