Suite, Nichtraucher (Premium Floor, Double)

Bewertungen von RIHGA Royal Hotel Kyoto

4 out of 5
RIHGA Royal Hotel Kyoto
1 Taimatsu-cho, Shiokoji-sagaru, HigashiHorikawa-dori, Shimogyo-ku, Kyoto, Kyoto

Bewertungen

8.8

Hervorragend

957 von insgesamt 1713 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
521 von insgesamt 1713 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
164 von insgesamt 1713 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
42 von insgesamt 1713 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
29 von insgesamt 1713 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9.0/10

Sauberkeit

9.0/10

Personal & Service

8.6/10

Ausstattung

8.6/10

Zustand der Unterkunft

8.6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Sabrina

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nice hotel near the main station. We hoped a checked-in 40 minutes earlier due to our arrival by train would be possible but it wasn‘t. We dropped our luggage instead and visited the Kyoto Tower in the meantime, which was really nice as well. The water temperature during a shower has changed very strongly and often. Unfortunately, the ice cube machine was always empty on our floor when we looked. And the blankets slipped out of our bed linen while sleeping when the blanket hung over the foot end.
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Oliver

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024

8/10 – Gut

Gisela

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Es gibt nichts zu kritisieren. Gut war der Shuttlebus und die Freundlichkeit des Personals. Preis-Leistung insgesamt gut.
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

José

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft

10/10 – Hervorragend

Karl-Heinz

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Aufenthalt von 6 Nächten im Dezember 2023

8/10 – Gut

Gerd

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2023

8/10 – Gut

Mathias Daniel

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Peter

Mit dem Partner gereist
Das Personal
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023

10/10 – Hervorragend

Joachim

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent service and a rotating restaurant is a great feature.
Aufenthalt von 13 Nächten im August 2023

10/10 – Hervorragend

Johannes, Muenchen

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nice accommodation, easy to reach from station, business style, excellent breakfast, very good coffee ( never had better ‚americano‘ coffee in a hotel at breakfast! Only minor point to mention: personal should know if usage of pool is included in room rates or not. ( I asked at receptionist and got the answer yes, I went to the pool and the guy asked for payment…)
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023

10/10 – Hervorragend

Alexander

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Very friendly and helpful staff. Excellent breakfast options, good parking options. Easily accessible by car. Kyoto Station within walking distance. I would love to stay there again.
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2023

8/10 – Gut

Sandro

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Old Building (maybe from 70ies or 80ies) but the rooms are good. Not to small and clean. The beds are very good for our hole family. Breakfast buffet is very good and has a lot of different food (for european and japanese people). We liked it a lot.
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2023

8/10 – Gut

Astrid

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
****
Aufenthalt von 6 Nächten im Juli 2023

10/10 – Hervorragend

Carmen

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The staff are amazing. Very accomodating! There are great restaurants in the area. Its a close walk to the Kyoto station.
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

Li

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
大致上都很好 只是房間有點少,隔音有點差
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

koji

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

10/10 – Hervorragend

eri

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

10/10 – Hervorragend

Anusha

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent hotel with convenient transport facilities and a shopping complex near by. Great staff with a smile a willingness to help always
Aufenthalt von 5 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

George, Austin

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Expensive dinner buffet for type of food. Started putting away some foods and not refilling other popular dishes
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Helen

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
A great hotel within walking distance of the train station. Also has a shuttle bus to & from the train station.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

Everett

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
Free shuttle to train station was helpful. Wallpaper was peeling in the room. Shower grout had mold. Nice size room though.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Hirobumi

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

6/10 – Okay

Kiyohisa

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
サービスは満足
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Samuel

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This is one of the best hotels I have stayed in over my years of international travel. The staff is simply the best. If going to Tokyo stay here.
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Mitchell

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great location, within 10mins walk from Kyoto station. Also a short walk to Kyoto Tower. Staff super friendly and happy to help. The room was on the smaller side but we opted for the cheapest option which you come to expect, still we had a faultless experience.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

Cassandre

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I had a satisfying stay at the Rhiga Hotel in Tokyo. The front desk staff was incredibly helpful, and the room was a decent size. The hotel's location is convenient, and they offer a shuttle service to Kyoto Station every 20 minutes. I really enjoyed the on-site restaurants, which provided a variety of breakfast options. I would definitely stay here again.
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Mar Jah

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The best hotel that we stayed in Japan! The only thing that I would like to suggest if they can provide English subtitles on the shows on TVs. 🤗
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

katsuji

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
とても綺麗な施設です
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

10/10 – Hervorragend

Vicky

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

Olivia

Mit dem Partner gereist
Gut: Ausstattung
Overall our experience at this hotel was good. We had a small issue when first arriving however the staff were able to help us. Positives: Great shuttle service to and from Kyoto station. Helpful concierge that showed us how to get to places we were unsure about. Good services my partner got his face shaved and massages and he loved this and for a reasonable price! Negatives: Breakfast in the French dining - it had a great view however we were not told that it was a set menu and as I am a vegetarian I wasn’t given a different option. Dinner buffet - found this extremely disappointing. We had to spend 5000yen each, which seemed very very expensive and with a limited selection of food. I would recommend staying at the hotel however I would suggest eating elsewhere. PS this is a very large hotel and doesn’t have a lot of atmosphere if that is something you are looking for.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Junko

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Shuttle bus from Kyoto station v convenient. Excellent check in/ out service, room had comfortable beds. Good amenities, 14th fl revolving restaurant for breakfast was wonderful. Only issue was the time spent in catching elevator to 14th fl, only one available and took much longer than expected. A bit of an inconvenience to reach 14th fl restaurant, esp if you are on a tight schedule. Otherwise, service was excellent. Would stay here again on next Kyoto visit.
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

8/10 – Gut

Akihiro

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
線路が近くにあるので夜と朝に音が気になる
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Brandon

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great experience!
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

6/10 – Okay

ICHIRO

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Ausstattung und Zustand der Unterkunft
10階エグゼクティブフロアーのデラックスルームに宿泊しましたが電車の音が夜の12時くらいまで続いてかなり気になった。
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

2/10 – Ungenügend

Raja

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Minimum effort to provide average service, unhelpful staff, a culture of mediocre management and customer service
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

JIN HO

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
넓고 조식도 좋아요
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

MASAKI

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
朝食がとても美味しいです、。
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024

6/10 – Okay

YUJI

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
駐車場が無料な点は助かった。 部屋は普通。 朝食バイキングの内容は品数が料金に対して少なかったのが残念。
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024

8/10 – Gut

LiYuen

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Jesus Francisco, Laredo

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Estratégico para salidas y llegadas de la estación de Kyoto …
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024

6/10 – Okay

Josephine

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Ausstattung
The sauna is men only. It’s a large hotel so staff too busy with tour groups to cater for my VIP access. . Great shuttle bus to station every 20 mins and handy for all public transport.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

domb

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Nice hotel, not new, Poor breakfast Dont take executive floor- its old and rooms are not for 2 people- They are single with wide bed
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Yazmin

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great hotel to stay at in kyoto the buffet breakfast was excellent.The amenities were great. Kyoto station was at walking distance. Shuttle to kyoto station offered by hotel was amazing on last day with luggage.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024

10/10 – Hervorragend

Heather

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This hotel is close to the train station and also offers a shuttle bus back and forth. Large mall 1 block away. Location is great. The buffets were lacking and expensive and the other restaurants in the hotel closed earlier than posted.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024

10/10 – Hervorragend

Fumiko

Aufenthalt von 6 Nächten im März 2024

4/10 – Schlecht

ICHIRO

Geschäftlich gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
8階フロアのダブルルームに宿泊しました。タオルが生乾きのような匂いがして気持ち悪い感じがしました。前月にエグゼクティブフロアーに宿泊した時はそのような事は無かったがフロアー事にタオルの質が違いのかと思いました。
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024

6/10 – Okay

Ruben

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Staff
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024

10/10 – Hervorragend

Melissa

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The room was spacious and extremely clean. Not sure why there wasn’t a microwave oven in the room. The coffee in the urns was far better than the instant machines. The breakfast buffet had many excellent options, but the bacon was not cooked and at certain times the area was extremely crowded and it seemed a bit disorganized.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024

10/10 – Hervorragend

Danny

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
We will definitely come back. This hotel is very comfortable and spacious.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024

8/10 – Gut

Sanjay, London

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Good sized room but the bed was too hard and the duvet was short and light. Not much choice for vegetarians in the various restaurants on site or on the breakfast buffet. The wellness centre and swimming pool has additional charges and only opens from 1.30pm to 6.30pm. Excellent concierge services and regular shuttle to the train station.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024