Poolbar

Bewertungen von Barcelo Coconut Island Phuket

5 out of 5
Barcelo Coconut Island Phuket
51/7 M.6 T.Koh Kaew, A.Muang, Maprao Island, Phuket

Bewertungen

7.8

Gut

140 von insgesamt 392 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
141 von insgesamt 392 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
58 von insgesamt 392 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
30 von insgesamt 392 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
23 von insgesamt 392 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8.2/10

Sauberkeit

7.8/10

Personal & Service

8.4/10

Ausstattung

7.8/10

Zustand der Unterkunft

8.0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Remzi samed

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
War sehr schön und sauber das Hotel Personal war auch sehr nett top
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Einsame Insel mit Abstrichen. wenn man auf die Insel kommt, denkt man ich bin im Paradies. Ich glaube das resort ist das einzige welches sich auf der Insel befindet also wirklich abgeschottet von allem. Wir wurden super empfangen und hatten eine Villa mit Pool und Garten Ausblick , konnten aber auch das Meer sehen was sehr schön war. Die Villa war einfach ein Traum. Nichts auszusetzen. Wir haben hier 3 Tage verbracht, das Ende von unserer Thailand Reise um nochmal richtig abzuschalten und die Seele baumeln zu lassen. Wofür das resort absolut da ist. Für mehr aber auch nicht ! Man muss bedenken es gibt nur Frühstück, was übrigens auch der Hammer ist, und sonst gibt es dort nichts im resort oder auf der Insel, keine Läden für Wasser kaufen Snacks essen oder Ähnliches. Man bekommt ca 2 Liter Wasser pro Tag von Hotel aufgefüllt , was ja bei weitem nicht ausreicht. Das heißt man muss quasi das Boot in Anspruch nehmen und nach phuket fahren um einzukaufen (100THB one way=3€) welches ja auf Dauer, wenn man zb zwei Wochen da ist auch aufs Geld geht. Dazu muss ich sagen, dass die Preise im Hotel hoch sind. Für Spagetti carbonara zahlt man da auch schon 12€ und auf alle Preise kommt nochmal 7% Regierungssteuer und 10% service Charge drauf. Also immer nochmal 17% insgesamt oben drauf. Das ist echt viel, vor allem wenn es da !keine! Andere Möglichkeit gibt etwas zu essen. Daher: Aufenthalt für Zweisamkeit schön, für was sehen und erleben nicht. Uns haben 3 Tage gereicht :)
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2020
Antwort von Mark am 18. März 2020
Thank You for you review. We are very pleased that you really appreciated your welcome and your villa with special sea views. We agree, it is very relaxing and perfect for unwinding. Of course, being on an island, there is a certain factor of isolation, but that really, is the whole point. In order to enjoy and appreciated escaping from the very busy hustle and bustle of Phuket. However, with our water taxi running every 30 minutes, we hope it is easy to visit Phuket and enjoy its offerings at your convenience. I think that you are mistaken about the resorts facilities. Within the resort, there are 3 restaurants available for dining and a fully stocked convenience shop (Cocomart) that has over 600 items including wines, drinks, snacks, and ingredients for in room cooking. Thank you once again Mark and Team

10/10 – Hervorragend

Nadine

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Traumurlaub auf einer ruhigen Insel
Traumhaft ruhige Insel, sehr zuvorkommendes Personal, tolles Essen, wunderschöne Lage, sehr zu empfehlen
Aufenthalt von 6 Nächten im März 2020
Antwort von Mark am 18. März 2020
Thank You so much for your wonderful review. It seems that you simply had a great stay with us. That makes the whole team very proud. We all look forward to hopefully welcoming you back to The Village sometime in the future. Tropical regards Mark and Team

10/10 – Hervorragend

Alfred

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Wunderschöne
Der Aufenthalt war wunderschön. Tolles Hotel super Service.
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2020
Antwort von Mark am 11. März 2020
Thank you very much for your great review. We are delighted that you had a wonderful stay and that you appreciated our special service. We hope to welcome you again to The Village Coconut Island.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit
Sehr viele zusätzliche Kosten (1 Minute Fähre zum Festland = 200 baht p.P. Hin und zurück, 2 Minuten Fähre zur Schwesterinsel 350 Baht p.P. Hin und zurück usw.) und insgesamt sehr teuer bzw. deutsche Preise (Lemon Soda 4 €, Burger mit Pommes 16€ usw.). Grausamer Hotelstrand mit braunem, matschigen Wasser. Keinesfalls der erhoffte Traumstrand. Den findet man nur auf der Schwesterinsel und das kostet (s.o.). Positiv zu erwähnen ist der Service und das Frühstücksbuffet. Das Personal ist sehr aufmerksam, zuvorkommend und freundlich. Das Frühstücksbuffet ist sehr reichhaltig und von sehr guter Qualität!!
Aufenthalt von 6 Nächten im Januar 2020
Antwort von Mark am 25. Jan. 2020
Dear Anonymous Thank you for your review. We are very pleased that you did appreciate our service levels, staff and breakfasts. They are very important aspects of any holiday. I have noted your comments about pricing and extra costs. I don't always understand why occasionally people believe that everything should be free? When i stay in hotels and resorts around the world, I always expect to pay if I want to partake in any extra activities, or if I need a transfer to get to the resort, then I would also expect to pay. I'm not sure why you feel these services should be free? The Thai baht is currently very very strong against all international currencies. Therefore, if one converts local pricing to their home currency, it will sometimes seem high. If however, one compares our pricing to standard local pricing in Thailand, then it is not expensive at all, in fact it is very competitive. Thank you once again. We are pleased that you enjoyed your stay. Mark

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit
Entspricht keinen 5 Sternen. Beim Frühstück war es schwer Plätze zu bekommen. Überteuert. Jede kleine Dienstleistung muss bezahlt werden. Man ist auf der Insel ohne Alternativen.
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2019
Antwort von Mark am 16. Dez. 2019
Dear Anonymous, Thank you for your review. I was sorry to read that you did not appreciate having to pay for extra services and activities. Sometimes I don't understand why some people expect to get extra services and activities for free? When I stay in hotels, which is fairly frequently, I only ever get room and breakfast included. I often wonder why people expect more? Maybe it's because being an island location, we do offer many more options than most hotels/ resorts in order to keep people busy if they like to be active. We would have been happy to discuss this in person, had you highlighted this issue when you were there. Unfortunately, we were unable to as we were not aware. Thank You once again.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hat unsere Erwartungen erfüllt. Die Meerblick Villa war ein Traum.
Aufenthalt von 8 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Mark am 8. Nov. 2019
Dear Anonymous, Thank you for your review. We are thrilled that you had a great experience with us. The whole team are very proud that they fulfilled your expectations. Thank you once again. Mark

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Die Poolvillas sind sehr zu empfehlen, das Personal ist sehr freundlich
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Einmal okay, zweites Mal eher nicht
Hotel an sich gut, Insel etwas vermüllt, Strand sauber aber nicht toll. Meer grünlich und nicht unbedingt schön zum Baden. Pools dafür gut. Anlage sauber, Personal freundlich, Essen lecker. Suiten großzügig aber der Badbereich nicht getrennt vom Zimmer!!! Upgrades werden keine gegeben. Inseltransfer soweit gut geregelt.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2018

10/10 – Hervorragend

Daniela Loredana

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr gut Empfehlenswert !!
Es war eins der besten Resorts auf dem ich war. Die Verbindung mit dem Boot sollte jedenfalls verbessert werden denn die kommunikation zwischen der Rezeption und dem Boot! Aber wir waren alle sehr zufrieden mit The Village Coconut Island!!!
Aufenthalt von 10 Nächten im Oktober 2018
Antwort von Tom am 24. Okt. 2018
Dear Daniela Thank you for taking the time to review us. I am delighted this was one of the best holidays you have ever had. I am truly thrilled. I will have a chat with the front office and boat team to establish where the communication broke down. Kind regards Tom - General Manager

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Hohe Erwartungen, leider nicht erfüllt
Sieht beeindruckend aus auf Bildern, aber wirklich abgelegen und für jede Aktivität am Land wird man gegen eine Gebühr von 100 Bath pro Person rübergefahren. Erstmal dazu. Es ist jedoch sehr gut organisiert. Hauptpublikum sind Russen und Chinesen. Es geht laut her am Frühstücksbüffet; Auswahl an Essen ist begrenzt. Es wird viel vom Büffet geklaut. Wasser muss man tagsüber kaufen, es gibt keine Wasserspender. Unfassbar bei der Hitze. Der Strand sieht schön aus, ist aber de facto nicht nutzbar da Glas rumliegt und das Wasser schmutzig wirkt. Das Hotel bietet an für 350 Baht pro Person an den Strand gegenüber zu fahren der schöner sein soll. Haben wir nicht gemacht. Beim Thema baden: eigener Pool an Villa - alles prima, leider war das Wasser nicht sauber, der Pool war kurz vorm grün werden. Schade. Restaurants gibt es 3 Stück auf dem Gelände. Alle Preise plus 17% für Steuern und Trinkgelder. Am ersten Abend waren wir in einem "feinen" Restaurant KoKo - haben über eine Stunde auf unser Essen gewartet; mit Baby war das nicht zu tolerieren und wir mussten abbrechen. Danach nur noch Zimmerservice bestellt, der gut war. Die Villen sind nett und in seinem eigenen Reich hatte man viel Privatsphäre usw. Allgemein: Würde persönlich nicht noch einmal hin und auch niemandem empfehlen.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2018

6/10 – Okay

Manu, Hessen

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Schöne Anlage, schlechter Strand
Bis auf den Strand war eigentlich alles OK. Der Strand bestand aus Matsch, die Farbe des Wassers war braun. Keine der Gäste war in diesem Wasser.
Aufenthalt von 13 Nächten im Oktober 2017

8/10 – Gut

Harald, Franken

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fantastische Anlage, Essen jedoch zu teuer.
Die Anlage war wirklich fantastisch. Jedoch auf einer kleineren Insel gelegen und auf dieser gab es keine Möglichkeiten Essen zu gehen außer in der Anlage. Hier war uns der Preis zu hoch. Deshalb sind wir zum Essen entweder nach Phuket übergesetzt oder in ein schwimmendes Lokal (zwischen Phuket und Cokonut Island) Essen gegangen. Hierfür sind entweder 1,5 Km laufen 2x100 Baht fürs Langboot oder pro Person 2x200 Baht fürs Schnellboot (legt direkt am Hotelstrand an) fällig.
Sehr schöne Anlage

8/10 – Gut

Katrin, Bayern

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Unser Aufenthalt auf Coconut Island
Wir waren für eine Nacht in diesem Resort. Die Insel ist wunderschön, auch die Anlage hat uns super gefallen! Wir hatten die Strand Villa gemietet. Alles Top gepflegt, sauber und in sehr guten und modernen Zustand. Es waren 2 Schlafzimmer vorhanden. Jedes Zimmer hatte sein eigenes Bad, sogar ein Gäste WC im Erdgeschoss ist vorhanden. Auch das Personal war stehts bemüht bei allem zu helfen. Englisch wurde auch fließend gesprochen. Der kostenlose Shuttle Service vom Festland zum Hotel beim Check-In sowie beim Check-Out hat uns auch sehr gut gefallen! Einen kleinen Negativpunkt haben wir & zwar das Preis-Leistungsverhältnis des Essen. Für ein Buffettessen wurde 799 Baht pro Person berechnet ... das Essen hat trotzdem sehr gut geschmeckt. Fazit: Gerne wieder!
Küche der Strand Villa
Eingang der Strand Villa
2. Schlafzimmer der Strand Villa
Schlafzimmer der Strand Villa

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Gut: Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Schlechtes Preisleistungsverhältnis
Das Hotel liegt eingebettet im Hang der Insel und ist nur mit dem Boot zugänglich. Jede Fahrt kostet 100 Bath, was bei 2 Personen 400 Bath kostet für einen Landgang. Dies ist noch akzeptabel. Was aber eine absolute Frechheit ist, dass die Taxis am Pier über das Hotel gebucht werden müssen und das Hotel dahei eine hohe Provision einsackt. Uns war schon klar, dass wir auf einer Insel sind. Wir wollten auch unsere Zeit auf der Insel verbringen. Aufgrund von schlechtem Wetter waren wir auf das Hotelangebot angewiesen. Da mussten wir sofort feststellen, dass die Kapazität sowie das Unterhaltungsprogramm nicht vorhanden waren. Vor allem aufgefallen ist es uns bei bei den Restaurants. Man musste schon früh buchen um überhaupt einen freien Platz für das Abendessen zu erhalten. Oft konnten wir nur noch entweder sehr früh oder sehr spät essen. Die Preise waren auch überriesen im Vergleich zum Rest des Landes (z.B. 1 Getränk und 1 Pizza kosten ca. 800 Bath). Essen war ok, der Service hingegen sehr schlecht. Der Service war allgemein nicht sehr gut. Die Angestellten waren aber freundlich, jedoch überfordert. Das Management muss seine Angestellten besser schulen. Wir hatten allgemein das Gefühl, dass das Management nicht viel Ahnung davon hatte ein Ressort zu führen. Schön war hingegen unser Suite mit Whirlpool.

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Zustand der Unterkunft
Preis/ Leistung passt überhaupt nicht!
Die Anlage ist schön gelegen, aber wenn man näher hinschaut, ist alles angerantzt , kaputt und renovierungsbedürftig!Pool,Klimaanlage etc. Größtes Manko ist die Abhängigkeit der Restaurants und Bars! (Schiff+Taxi sind erforderlich um sich irgendetwas anderes mal anzuschauen! Es kostet alles mindestens das Doppelte ! Service: "freundlich und stets bemüht!" Reicht aber für 4,5Sterne nicht! Wenn die Anlage 3Serne hätte und 30% günstiger wäre, wäre es ein Geheimtipp! So ,leider nur eine Entäuschung! Man hatte den Eindruck,dass man sich hier nur noch auf kurzfristige Inselhopping Touristen eingestellt hat! Schade!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Es war einfach nur toll. Ruhiges, supertolles Ferienresort, fernab vom Rummel aber nie langweilig. Selbst unsere Kinder (7 + 13 Jahre) waren begeistert.

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers

10/10 – Hervorragend

Christoph, Wien

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Entspanntes Chillen unter Palmen
Hotelanlage auf eigener Insel vor Phuket. Komplettes Service ab Royal Marina Phuket. Hotel hat eigenes, stündliches Shuttleboot zwischen Marina und hoteleigenem Steg. Derzeit gibt es in der Hotelanlage 2 Restaurants (eines mit lokaler, eines mit europäischer Küche). Das dritte Restaurant (ein japanisches) ist derzeit nur zum Frühstück geöffnet. Letzteres (das Frühstück) lässt keine Wünsche offen. Wir hatten eine Pool-Villa direkt am Strand. Diese war sehr geräumig, sauber, liebevoll eingerichtet, mit einem Bad/WC pro Schlafzimmer und einem zusätzlichen WC. Die Villa wird jeden Tag gereinigt, plus Bettwäsche- und Handtuchwechsel 2x pro Woche. Kleine (!) Kritikpunkte: Holzboden sollte neu eingelassen werden, Klimageräte gehören erneuert (funktionieren zwar, die LCD Anzeigen waren aber bei fast allen kaputt). Hoteleigener Mini-Markt mit großzügigen Öffnungszeiten ist für Inselverhältnisse preislich angemessen (aber natürlich teurer als ein Supermarkt am Festland).

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schöne Hotelanlage auf einer kleiner Insel
Wir hatten ein wunderschönes Haus mit einem Privatpool. Wir (Familie mit 2 Kindern) haben uns vom ersten Tag an sehr wohl gefühlt. Das Personal war sehr nett und zuvorkommend, das Sportangebot zum großen Teil kostenlos und sehr gut, das Frühstück sehr gut, das Essenangebot in der Anlage war auch sehr gut. Ein schönes Hotel zum entspannen und abhängen. Es gab einen kleinen Supermarkt (etwas teurer als auf dem Festland), 3 Restaurants mit unterschiedlichen Angeboten, Tennisplatz, Fitnessstudio mit gut ausgestatteten Geräten und Klimaanlage, diverse Wellnessangebote. Vom Hotel aus konnte man mit einem Wassertaxi auf die Hauptinsel Phuket oder mit den Fischerbooten zu den schwimmenden Fischrestaurants (sehr zu empfehlen) übersetzen. Den Transfer Flughafen - Hotel konnte man problemlos über das Hotel organisieren - klappte auch super. Das einzige, was wir negativ zu erwähnen hätten, war, dass das Merr um die Insel herum nicht zum Schwimmen oder Schnorcheln einläd - vielleicht lag es ja noch an der Regenzeit (was uns aber bei den Temperaturen in keinster Weise gestört hat) und dass die auszuleihenden Fahrräder technisch nicht ganz fit waren. Die Insel ist schnell besichtigt, die Einheimischen sind freundlich und entspannt. Die Insel Phuket selbst haben wir uns von einem Taxifahren (stehen am Hafen bereit, in dem das Taxiboot fährt) zeigen lassen. Zu empfehlen ist die Bootstour in die Inselwelt vor Krabi. Es war alles sehr gut organisiert. Es war für uns ein rundum schöner Urlaub.

8/10 – Gut

Stefan, Leipzig

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Sehr schönes Hotel abseits vom Trubel
Es waren sehr schöne Tage in diesem Hotel. Ruhige Lage auf einer kleinen Insel vor Phuket, somit bekommt man vom eigentlichen Trubel und Lärm wenig mit. Erstklassige Taxi-Service vom Hotel.

8/10 – Gut

Familie, BW

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
tolles Hotel , absolut frei von Hektik uns Stress
16 Nächte in einem super Hotel mit Ruhe und Abgeschiedenheit, allerdings mit einer 10 min. Bootsfahrt voll im Geschehen. Chinesenflut, Russenflut, wohl um Hotel zu füllen!

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Einmalig schön
Von der Ankunft bis zur Abreise sehr empfehlenswert. Wir waren mit 6 Personen dort und haben uns sehr wohl gefühlt.
Erholung pur
eigener Pool am Zimmer
Bad

4/10 – Schlecht

Klaus, Ingolstadt

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Das Preis-Leistungsverhältnis passt nicht...
Das Preis-Leistungsverhältnis passt nicht. Das Personal ist zum Teil unmotiviert und größtenteils nicht ausgebildet. Essen und Trinken ist zum Teil erheblich überteuert. Hier wird ausgenutzt, dass man auf der Insel ist und kaum Alternativmöglichkeiten hat. Die Insel wird mit Hilfe von Dieselmotoren mit Strom versorgt. Sehr dreckig und sehr laut. Dadurch auch unruhige Nächte.

8/10 – Gut

Pandy

Gut: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Resort mit schöner Poollandschaft
Wir haben das Hotel gebucht, weil es Wasserrutschen hat. Es sind zwar nur 2 Rutschen, aber unsere Kinder waren Stundenlang beschäftigt. Die auf Beton in den Hang gebauten Rutschen waren ein Spaß für Jung und Alt! Der Kidsclub lässt etwas zu wünschen übrig. Aktivitäten (Pizza backen oder Batik painting) kosteten meist extra und besonderes Entertainment, wie zum Beispiel eine Kidsdisco, wurde nicht angeboten. Das Spielzimmer wirkte nicht besonders heimelig. Die Villen waren recht komfortabel und zweckmässig eingerichtet. Leider hatten wir während unseres Aufenthaltes immer wieder mit Kakerlaken zu kämpfen. In Thailand muss man zwar damit rechnen, aber wir erledigten 15 bis 20 Stück in einer Woche! Das Hotel verfügt über einen eigenen Pier, der von dem hoteleigenen Shuttleservice von der Royal Phuket Marina aus angefahren wird. Boote verkehren stündlich und sind weitaus luxuriöser als die in Thailand üblichen Longtailboats. Es gibt auch noch die Möglichkeit, zu Fuß zum etwa 1 km entfernten Laem Hin Peer zu laufen und dort mit einem local boat überzusetzen. Wir haben dort einmal hervorragend Meeresfrüchte gegessen. Der Strand ist zwar schön, bietet aber keine schönen Schnorchelreviere und ist bei Ebbe schlickig. Bei besonders niedrigem Wasserstand kann auch der Bootshuttleservice nicht fahren.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Entspannung pur.
Super Service, super Hotel. 2 Restaurants auf dem Hotelgelände und am Anleger direkt ein Seafood-Restaurant. Sehr empfehlenswert! Pool und Gym könnten etwas länger geöffnet sein.

8/10 – Gut

Tom_Travel

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
...besser als erwartet
insgesamt besser als (nach vorangegangenen eher schlechten) Bewertungen; Fruehstueck kein Ueberflieger, aber durchaus gut und völlig ausreichend; Poolanlagen gepflegt; gesamte Anlage in gutem Zustand; Stromversorgungsanlage im Lobbybereich wirklich sehr laut, aber in den Villen dann nur noch geringfügig / nicht hörbar; keine weitere spürbare Bautätigkeit; Klimaanlagen in der Villa führen ihr Eigenleben (schalten sich selbständig aus); Pluspunkt: gepflegte private pools mit wunderbarem Meerblick; Minuspunkt: inkompetentes (britisches) Management (widersprüchliche bzw. schlichtweg gelogene Ausssagen bei Anfrage nach late check out) > enttäuschend; Fazit: trotz einiger Mängel durchaus ein Platz zum Abschalten und Entspannen bei tropischem Flair

8/10 – Gut

Mario

Gut: Personal & Service und Ausstattung
Het was opzich ok. Maar voor een pas geopende resort denk net 1 a 2 jaar oud. Afwerking heel slecht lijkt heel snel gedaan te zijn. Verder luxe en kwaliteit genoeg. Indruk dat het slechte management door de westerlinge is dan door het Thais personeel die waren top!! Vriendelijk en niks op aan te merken
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024
Antwort von The Barceló Coconut Island Team am 11. Apr. 2024
Beste Mario,Bedankt voor uw enthousiaste beoordeling!We betreuren het ten zeerste dat de afwerking en de schoonmaak van uw kamer niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. We streven naar perfectie en uw feedback is essentieel om ons te helpen verbeteren.Desalniettemin zijn we verheugd te horen dat de service en kamerfaciliteiten van hoog niveau waren. Ons personeel zet zich dagelijks in om onze gasten een fantastische ervaring te bieden, en uw vriendelijke woorden bevestigen hun toewijding en passie.We hopen u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen en wensen u een fijne dag toe. Met vriendelijke groet.The Barceló Coconut Island Team

8/10 – Gut

Stuart

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Beautiful property and excellent, personable staff at every level. Showers were cold everyday and beds not comfortable.
Aufenthalt von 8 Nächten im Februar 2024

8/10 – Gut

Sylvia Marie Helene

Mit dem Partner gereist
Gut: Ausstattung
Aufenthalt von 9 Nächten im Dezember 2023

2/10 – Ungenügend

Paul

Verbesserungswürdig: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
A complete disappointment - Blocked and leaking toilet, rusty and splitting bath making it unusable, loud noisy air conditioning unit made it impossible to sleep, dangerous uneven steps that made some areas in the resort unsafe to walk. Construction site next to main pool was not only extremely noisy but made the use of the main pool unusable due to the layer of dust on the water which also made us question the quality of the water. During our 8 night stay the sheets were never changed. We ended up moving to a 5 star resort that was cheaper in price and far superior in every respect. We were with two other families at the time and all three families had similar experiences to us. The day we left we met another family on the water taxi that were also leaving for the same reasons as us. Would not recommend
Aufenthalt von 8 Nächten im August 2023

10/10 – Hervorragend

Claire Louise

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Just beautiful, it’s a tropic island with a great hotel.
Aufenthalt von 9 Nächten im August 2023

10/10 – Hervorragend

Karen

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
There was simply nothing that we did not love about this place. To say that the staff catered to our every need is a massive understatement as they treated us like royalty . From the beach cleaning team all the way through to the front of office manager they catered for our every need. Our Villa and pool were immaculate and we're serviced twice a day. Food and cocktails were exceptional and we have the bellies to prove it. We would not hesitate to recommend this incredible hotel.
Aufenthalt von 13 Nächten im August 2023
Antwort von Mark Ashman am 1. Sept. 2023
We're thrilled to hear that you had such an exceptional experience during your stay at The Village Coconut Island Beach Resort. It's truly heartwarming to know that our staff went above and beyond to make you feel like royalty and catered to your every need.Maintaining the cleanliness of the beach and providing excellent service from the front office to every corner of the resort is our commitment to ensuring an unforgettable stay for our guests. We're glad to hear that your villa and pool were immaculate and well-serviced, contributing to your overall satisfaction.The fact that you enjoyed our food and cocktails to the extent that you have the "bellies to prove it" brings a smile to our faces. We take pride in offering exceptional culinary experiences.Your recommendation means a lot to us, and we genuinely appreciate your kind words. We look forward to welcoming you back to our incredible hotel for more memorable moments in the future.Tropical Regards,Mark and Team

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Anbefales ikke
Særdeles slitt anlegg, med stort oppussingsbehov. Bildene på stedets nettside gir ikke et riktig inntrykk av anleggets tilstand idag. Vi leide beach front villa. Denne var uten tilgang til stranden. På stranden var det lagt en steinfylling som skjemmet utsikten og begrenset tilgangen til stranden. Villaen hadde mye slitasje. Det var hull i tak, airconditon virker ikke, dører lot seg ikke lukke skikkelig, møbler var slitt og det var skader i gulv. Vi forsøkte å bytte villa, men fikk ingen hjelp eller kompensasjon fra hotellet. Vi hadde møte med både resepsjonsleder Nisa og manager Hassan, men ingen kunne imøtekomme oss. Det var det visstnok kun General Manager som kunne gjøre og vedkommende fant ikke grunn til det. Feil på villa ble heller ikke utbedret. Manglene på anlegget omfattet for øvrig ikke bare villaene. Tennisbanen så fin ut, men hadde ujevnt underlag. Sykler kunne en leie, hvilket var fint, men syklene var ikke vedlikeholdt og fungerte dårlig. Vannskliene på anlegget lå i fine omgivelser, men manglet maling og var slitt. Gangvei mellom villaene og resturanter var mangefullt opplyst. Mange lys var ødelagt og på enkelte steder måtte en gå i totalt mørke. Dette var problematisk ettersom det var mye slanger på hotellområdet. Vi møtte to ganger slanger rett ved villaen / resturanten. De ansatte på resturantene var hyggelige og maten her var helt ok. Alt i alt anbefaler jeg ingen å reise hit. Stedet bør stenges i lang tid og gjennomgå en totaloppussing.
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2023
Antwort von Mark and Team am 10. Feb. 2023
Dear Sir,We would like to thank you for taking the time to post this review.We are always genuinely proactive in trying to understand how our guests feel when they stay with us here at The Village.It seems that you were a little disappointed with the property, which is a terrible shame. Our only objective is to try to ensure that all our guests leave with the fondest memories. It seems that we came up a little short in this instance.There are some rocks piled along the beach front area where your villa was situated. Unfortunately, over the last years, we have witnessed first hand a significant rise in sea levels. This has had a terrible affect on our beach front garden areas. Naturally, we have to do something about this this to either slow it down or stop it. The rocks that you refer to are in fact a temporary response whilst we plan a long term solution. We do hope that our guests would understand this and be a little sympathetic when we are trying to slow down the affect of rising water levels in a natural and environmentally friendly way.I am a little surprised by your comment regarding the air conditioning. There are over 6 different units in that villa, it is highly unlikely that they were all not cooling. Was it that they were just not ice cold enough for you? We do have records of staff checking them for you and we found the doors to be open when our staff visited. Air con will not work effectively unless the doors and windows are closed.If a guest is not happy with a specific Villa or location, we will always try to move things around to change the location or outlook. Unfortunately in this situation, we were fully booked and that was just not possible in this instance.Thank you for the rest of your comments, I will be discussing them with the team in an effort to always improve our services. If we did not meet your expectations, then pease do accept my apologies.We all wish you the very best.Mark and Team

8/10 – Gut

Audrius

Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 7 Nächten im Januar 2023

10/10 – Hervorragend

Mohamed

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Inoubliable
Magnifique séjour, nous en sommes repartie avec les larmes au yeux, les serveurs du bar et des restaurants sont tellement attachant… ils ont adorer notre fille LINA … elle en a même reçu des cadeaux … vraiment magnifique villa avec piscine … tout était splendide
Aufenthalt von 16 Nächten im Januar 2023

2/10 – Ungenügend

John

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Dirty - Huge Disappointment
This was a huge disappointment. We rented a pool villa but found it to be very dirty. The beds were made but it looked like they just remade the bed using the same sheet and blankets previous guests used because we found blonde hair and bread crumbs. Bathroom toilet had used toilet paper from previous guests that were not emptied out. Bathroom sinks did not drain. Worst of all, my wife found a roach in the living room. She's very hygienic so we checked out after one night out of five nights we paid for. We booked through Hotels.com (non-refundable) and asked if it was possible to get at least a partial refund, and the manager said they would like to, but they need to discuss if it's possible through Hotels.com. well, after a few days, we got a letter from Hotels.com saying the hotel would not issue even a partial refund. And I also just noticed Hotels.com no longer allows booking at this hotel through it's we site.
Aufenthalt von 5 Nächten im Dezember 2022
Antwort von Mark Ashman am 24. Dez. 2022
Dear John,We were very disappointed that we were unable to meet your expectations during your very brief stay with us. Please do accept our apologies, our only intention is to try to ensure that all our guests only have the best stay with us. It seems we fell way short in this instance. As we discussed and agreed with you at the time, we would process your refund and that it would take up to 14 days to arrive to you.This is still the case, we have authorised everything since 20th December, so you should receive your funds any time now. I have no idea about your conversation with Hotel beds, they are normally very efficient at managing these processes. It seems that there may simply have been some confusion at their end. What I would say is that anyone reading this review and hopefully others is that our feedback is normally exceptional, if something does go wrong (we are human), we are always very quick to react and try our very best to find a solution that makes everyone happy. Unfortunately in this situation, we were unable to have the opportunity to do so.We wish you all the very best for 2023Mark and Team

2/10 – Ungenügend

Tarek

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Rhonda

Mit dem Partner gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Fantastic resort would highly recommend
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2022

10/10 – Hervorragend

Michelle

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 7 Nächten im August 2022

6/10 – Okay

Marianne, Muscat

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service und Ausstattung
This is a beautiful island. The spa treatments are excellent but pricey for Thailand. The villas are dated and not cleaned very well. The private pools are very nice but no one cleaned outside around our pool the whole time we stayed. The food is average and expensive. The staff are very friendly but lack proper training often serving the next course while your dirty plates from the first course are still on your table. There are stray dogs wandering around often coming into the restaurant where guests are feeding them so they tend to hang around the tables. There is no adults only restaurant or bar in the evening. While these seem like trivial things to some people this is a 5 star priced resort but is not deserving of 5 stars maybe 3.5/4. If the above mentioned things don’t bother you I sure you be more than happy with the place.
Aufenthalt von 8 Nächten im Juli 2022
Antwort von Mark and Team am 15. Juli 2022
Dear Marianne, We would like to thank you for your feedback and taking the time to review our resort and your experience. Firstly, we are delighted that you felt that the island was beautiful and that you enjoyed our Sa treatments. I would personally like to thank you also for your constructive feedback. We are always striving to improve our services, so all feedback, both positive and constructive is welcomed. I have noted your comments and will be discussing them with the team directly. We wish you all the very best Mark and Team Best Regards Mark Ashman General Manager The Village Coconut Island

10/10 – Hervorragend

Joel, Belleville

Mit der Familie gereist
Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
This is a great resort. However there is nothing else on the island but a few little places to eat or buy beer. The resort wants to keep you captive of their prices for drinks and food. My wife who is Thai ended up getting tuk tuk to go buy beer and such. The resort itself has plenty to do including free paddle board, kayak, and small sailing boats. The breakfast buffet is world class.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2022

10/10 – Hervorragend

Timothy

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Went for our honeymoon. Friendly staff and Awesome place
Aufenthalt von 10 Nächten im Oktober 2021

10/10 – Hervorragend

Edmund

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Paradise
There was not a hitch. If we forgot something or wanted something, the staff would go out of there way to help us. My missus feet where sore from her sandals. They offered to pick us up everyday and take us anywhere we wanted to go on the island. Absolute care.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2021
Antwort von Mark Ashman am 25. Aug. 2021
Dear Edmund, Thank you for taking the time to share your experience at The Village. We are simply delighted that you enjoyed your stay with us so much. I am most pleased that our staff were able to take care of your every need, that is exactly what we aim to do. We sincerely look forward to welcoming you back to The Village in the future. Kind regards Mark and Team

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
j'ai aime ,la gentillesse du personnel de nettoyage et du personnel, la restauration. pas aime : le pris de la restauration
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2020

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wonderful hotel, great alll-inclusive package, friendly staff. Ideal for people looking to get away from the hustle and bustle of Phuket but still pretty near if you want to go explore.
Aufenthalt von 5 Nächten im Februar 2020
Antwort von Mark am 24. März 2020
Thank you so much for your delightful review. We are so pleased that we delivered such a fantastic holiday experience for you. It sounds like you made the most out of being able to enjoy the peaceful relaxed lifestyle on Coconut Island as well as exploring on the very hectic Phuket!! Thank you once again Mark and Team

8/10 – Gut

Anthony

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
For the get there and chill people
Ideal if you’re all inclusive and just want to chill. Could benefit from more drinking water and padding on the sun loungers
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2020
Antwort von Mark am 5. März 2020
Thank you or sharing your experience.We are thrilled that you enjoyed dyer stay with us.

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Notre villa était magnifique très bien entretenue le ménage était bien fait rien à redire super hôtel
Aufenthalt von 12 Nächten im Februar 2020
Antwort von Mark am 2. März 2020
Dear Anonymous, Thank you for your review. We are delighted that you had such a great stay with us. We wish you all the very best. Mark and Team

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fantastisk lækkert ressort som ligger centralt og er let at komme til. Vi boede i villa med egen pool, og det vil jeg klart anbefale da de fælles pools er velbesøgte. Mad og drikkevarer er meget dyrere På øen end sædvanligt i Thailand. Priserne er lig danske priser. All inclusive koster ca 500kr per dag og kan godt betale sig, hvis man drikker drinks og ikke kun skal have mad og sodavand til hovedmåltiderne. Det giver ikke rigtig mening at tage ind og handle på fastlandet, så der er ikke reelle alternativer. Man må derfor bare betale. Maden er dog virkelig god, så det er ikke en straf :-)
Aufenthalt von 7 Nächten im Februar 2020
Antwort von Mark am 28. Feb. 2020
Dear Anonymous, Thank you for your review. We are thrilled that you had such a great stay with us. It sounds like you appreciated your grand private pool villa, they are very special. The chef will also be pleased that you enjoyed this food so much. Thank you once again. Mark

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 8 Nächten im Februar 2020
Antwort von Mark am 28. Feb. 2020
Thank you for your review