Außendetails

Bewertungen von Hotel Riad Ennakhil & SPA

5 out of 5
Hotel Riad Ennakhil & SPA
Km5 Route de Casablanca Jnane El Qodate, Across from Grand Musée d'Eau, Marrakech

Bewertungen

6.8
12 von insgesamt 57 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
21 von insgesamt 57 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
8 von insgesamt 57 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
8 von insgesamt 57 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
8 von insgesamt 57 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

8.4/10

Sauberkeit

7.0/10

Personal & Service

6.8/10

Ausstattung

7.8/10

Zustand der Unterkunft

7.6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

4/10 – Schlecht

Youssef

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Rooms were not clean. Bad quality brrakfast. This should be 3 stars hotel not 5 stars one
Aufenthalt von 6 Nächten im Dezember 2023

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
von Sonntag bis Mittwoch keine frischen Brötchen.
Aufenthalt von 7 Nächten im Mai 2018

6/10 – Okay

Ingrid, Morris Plains

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Didn't like the pillows.... Buffet dinner was very expensive
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2023

2/10 – Ungenügend

Younès

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2023

8/10 – Gut

Nouha

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Ik vind het een mooie hotel met een prachtige zwembad maar het ontbijt was vreselijk de meloen was gewoon zuur door de warmte. Ik zou adviseren om de ontbijt kwaliteit wel te verbeteren want het ontbijt paste niet bij het hotel
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2023

10/10 – Hervorragend

Aboulkaid

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Client satisfait
Un special remerciement a Mr hassan à la reception
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2021
Antwort von Responsable reservation am 29. Okt. 2021
Tout d'abord nous tenons à vous remercier d’avoir pris le temps de nous écrire suite à votre séjour au Riad Ennakhil 5* Nous sommes ravis de constater que vous avez passé un merveilleux moment parmi nous et vous promettons d'optimiser d'avantage nos performances lors de votre prochain retour. Très cordialement,

10/10 – Hervorragend

marouane

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Riad Ennakhil is by far the excellent hotel I have ever stayed in. Very clean rooms and space, very nice, professional and friendly staff. Thank you Riad Ennakhil and I will be back soon.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021
Antwort von Responsable reservation am 29. Okt. 2021
Bonjour Cher(e) Client, Nous vous remercions d’avoir choisi le Riad Ennakhil 5* et sommes ravis d’avoir pu contribuer à rendre votre séjour inoubliable et vous promettons d’être encore meilleurs lors de votre prochain retour. Cordiales salutations,

8/10 – Gut

Abdel, Casablanca

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Bon rapport qualité /prix Petit déjeuner copieux
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2020

8/10 – Gut

YAHYA

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 7 Nächten im November 2019
Antwort von Equipes de la direction am 7. Dez. 2019
Bonjour , Nous vous remercions tout d'abord pour votre commentaire sur la qualité de nos services. Nous sommes ravis d'embellir votre séjour au sein de notre établissement . Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir très prochainement au sein de notre hôtel. Cordialement

10/10 – Hervorragend

KAO

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Equipes de la direction am 5. Dez. 2019
cher KAO Merci pour votre commentaire. Sachez que nous sommes heureux de vous compter parmi nos fidèles clients. Nous espérons vous accueillir à nouveau très bientôt. Bien cordialement

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019

2/10 – Ungenügend

Yasmin

Aufenthalt von 2 Nächten im August 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Aufenthalt von 1 Nacht im August 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit
This hotel is clean however food is the same everyday even the lunch and evening menu. Not worth going all inclusive. We had to get taxi evey evening so we could eat which to be honest wasnt cheap. If the hotel catered more food and varietys then we wouldnt have spent 2100 Dirhams in 6 days!! Hotel price definitely not worth it just so you have clean surroundings. You have to pay for water which 25dh compare to 4 outside but you cant bring food or water from outside. Hamnam was.nice and worth the price but was annoying that you have to pay for the sauna and jacuzzi. Outside swimming pool is nice and free but they play the same music all day long. I would say this hotel is not for family with kids more for couples or even honeymoon couples as it is quiet and out off the way from other tourist attractions. Restaurant manager is very lovely and good at having a banter with you and staff who stand by the front door very friendly and wiling to help.
Aufenthalt von 7 Nächten im Juli 2019

8/10 – Gut

Naima

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Je le conseille fortement
Bonjour , super séjour au Ryad ennekhil le personnel est accueillant , la piscine et grande et propre . La chambre était propre et le petit déjeuner correct . Point négatif : la localisation, un peu loin du centre de Marrakech (20 minute en taxi ) , du coup si on prend un taxi c’est vite chère . Point positif : hôtel familial calme , parfait pour les couple et les familles . Hôtel propre. La literie confortable ++++ avec des lits kings size .
Aufenthalt von 8 Nächten im Juli 2019

8/10 – Gut

Adil

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
overall good stay but read the details
It was a good stay. Since it was so hot in Marrakesh, we bought 4 bottles of water, but one person (seems like a director) didn't allow us to bring them to the hotel, we asked why? he asked how much we paid for our stay, we said just over a 100$ a night. he said, this hotel can go forward with a minimum of 200$ a night, so to compensate, they try to sell other services
Aufenthalt von 4 Nächten im Juli 2019

8/10 – Gut

tanara

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Ótimo custo benefício
Atendimento excelente na recepção, restaurante deixou a desejar e a comida não vale a pena. Quarto confortável. A piscina é sempre convidativa.
Aufenthalt von 5 Nächten im Juni 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Komfort des Zimmers
飯店泳池與餐廳景觀很美,只是週遭比較荒涼,飯店內的小零售店入住期間(5天)都沒有開張過,有點不方便。無線上網時有時無,也是比較困擾之處。
Aufenthalt von 5 Nächten im Juni 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Hotel loin de valoir 5*. Accueil moyen. Etat salle de bain robinetterie nul. Excentre. Pas de jardin. SPA basic. Propre mais service pas en rapport
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2019

4/10 – Schlecht

Alice, Nederland

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Verbesserungswürdig: Ausstattung
Zeer slecht ontbijt. Absoluut niet wat er staat vermeld op de site. Oud brood, slijmerige jam enz. De kamers hadden geen voorzieningen. Geen waterkoker, thee, koffie glazen in de badkamer, telefoon maar die was stuk. We mochten zelf geen water buiten het hotel aanschaffen. Dat moest naar binnen gesmokkeld worden.
Aufenthalt von 4 Nächten im Juni 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist, Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
The hotel was very clean. They need to put more varieties to their breakfast (the options are very limited). The swimming pool was very clean
Aufenthalt von 5 Nächten im Mai 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service
The staff at night shift was very unprofessional. While checking in they couldn't find our reservation and wasted about an hour
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Personal & Service
Aufenthalt von 6 Nächten im April 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Ausstattung
Aufenthalt von 6 Nächten im April 2019

2/10 – Ungenügend

Verifizierter Reisender

Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Don’t do it.
This hotel is masquerading as a 5 Star hotel whereas it is a 3 Star hotel at Best and that’s being generous. The upkeeping and overall Vibe at the hotel is of a bad standard. You have to chase housekeeping to ensure your room is cleaned but they Seem to have a habit of trying to Enter the rooms when not needed. On a positive note the Security at the front are pleasant as Well as the Brown uniformed guys. You Will require a lot of taxis to and from the hotel as the location is really bad if you want to visit the main City.
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2019

8/10 – Gut

jafnaso

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
The rooms and breakfast are good. Some of my colleagues found challenges dealing with staff though
Aufenthalt von 10 Nächten im März 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Verbesserungswürdig: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Hotel staff especially reception, gave no details of anything at check in. Just given room key - no offer to take bags up even though we had a child with us and pram. No one can speak or understand English. We wanted to book excursions through the hotel and were told there's nothing to book just take a taxi wherever you want to go. We got dumped in the middle of no where by a taxi - the driver had no clue where we wanted to go. Morrocans can't remember the names their own sites or points in the city. All of them looking to make a fast buck out of tourists - saying taunting words like is one dirham too much for you to pay ? The next day after complaining to the same hotel manager, he miraculously pulls out a folder to book excursions and day trips via the hotel. Rooms sub par - very dusty felt like a smokers room. No slippers - towels hard and disgusting. Breakfast - very poor - barely any choice and hard stale bread served every day. Would not book here again - this is not a 5 star hotel at all.
Aufenthalt von 5 Nächten im März 2019

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Verbesserungswürdig: Personal & Service
The garden view overlooked the main road. The reception staff were unprofesional. I reported several issues, none were addressed.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2019

6/10 – Okay

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Très bel hôtel. Cependant à notre arrivée nous n’avons pas eu la chambre demandée (vue sur les jardins) car « certains clients avaient prolongé leur séjour » je ne trouve pas ça très professionnel. Sinon rien à redire sur le reste : l’hôtel est magnifique, propre et le personnel très gentil.
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I loved my stay here, the staff were very helpful and friendly. the room was beautiful, friendly staff a peaceful nights sleep here.
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2019

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Excellent je recommande et surtout l’équipe au petit soin auprès de c’est client
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 6 Nächten im Dezember 2018

8/10 – Gut

Stéphane, Paris

Gut: Personal & Service und Komfort des Zimmers
Hôtel accueillant / petit déjeuner pas terrible / chambre confortable
Aufenthalt von 2 Nächten im Dezember 2018

2/10 – Ungenügend

Paul, Cascais

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
As I am sure you are aware I was out here on business, there just happened to be a national truck drivers strike the day i arrived and my shipment could not be delivered.I had booked for 11 days and used only 5 of them. When I informed the hotel I was going to be leaving early they informed me I probably wouldn't get any money back, but as I was returning in a week they could let me have the days in lieu... Obviously on my return I was not given these days just the run around from manager to manager to a point that I checked out and went to a hotel just around the corner. Not only have they lost my business they have lost the business of a rather company here in Marrakech who I have reported this to. I guess if you just come out here and spend the time you booked then it is nice place, staff very helpful until you get to management level..
Aufenthalt von 13 Nächten im Oktober 2018

10/10 – Hervorragend

alex, paris

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Tres bien accueilli bon hotel
Tres bon sejour hotel super tres propre personnel au top
Aufenthalt von 8 Nächten im September 2018

6/10 – Okay

Shainoor

Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent building but horrible service..
Excellent hotel but lousy service.. took us 2 hours to check in at 2:00 am in the morning.. staff just wouldn’t except our booking and wanted payment upfront even though it was prepaid by hotel.ca.. very frustrated.. 71 yrs old was fainting as it was a log day of journey and heat.. temps were at 38*C.. asked was water to drink and they wanted to be paid on the spot.. very rude and ignorant staff.. they need to improve their customer service... spiders in the rooms as it’s a big hotel and they gave us rooms that weren’t used for a while..
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2018

10/10 – Hervorragend

agd, Marrakech

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
c'est bien pour se détendre
agréable détente et le personnel est très bien la vue sur la piscine est jolie le soir manger en terrasse
Aufenthalt von 6 Nächten im Juli 2018

10/10 – Hervorragend

Sal

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
You will not find better
A beautiful Palace. Large comfortable clean rooms. A large, intelligent and obliging staff. You have to be there to fully appreciate its beauty and comfort. Everything works perfectly, including the English, French and other language TV stations. PERFECT

8/10 – Gut

samira, rotterdam

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Rustig schoon hotel
Super fijn hotel, mooi ingericht. Bedden liggen heerlijk. Met de auto zo in het centrum.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2017

8/10 – Gut

BOUDDINE

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Séjour agréable
C'est la deuxième fois que nous sejournons dans cet hôtel. Bon rapport qualité prix le personnel est très accueillants. Je recommande vivement
Aufenthalt von 1 Nacht im September 2017

8/10 – Gut

Wiam, Amsterdam

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice hotel, good location
We had a pleasant stay. The rooms where so clean. Everyday we found our rooms cleaned up. Also very nice that the room had a lot of space. Nice pool. Breakfast also good. Only thing is the bad service if you want to eat lunch, we waited for an hour. Also we saw alot of other people complain about the service and food. Food was bad. Still i would recommend it for sure! just eat dinner outside!
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2017

6/10 – Okay

Sirine

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
bof
Le service est médiocre sinon l'hotel est bien situé
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2017

4/10 – Schlecht

Sirine

Gut: Sauberkeit und Komfort des Zimmers
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Nul
Le service catastrophique!! j'ai etait bloquer deux fois a la reception car ils ne m'ont pas reconnu pendant plus de 30min c'est du n'importe quoi je n'ai jamais vu sa de ma vie. 1h pour un coca, room service unmangeable
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2017

4/10 – Schlecht

HANAE

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Bad experience
I didn't like it there was no animation. The breakfast was a disaster there was hardly anything to eat. The bread was horrible No cafe machine , there was absolutely nothing. Buffet for dinner there was hardly something and it was tasteless..... No animation very quit during day or night the bar close at 23h00 as well no A.C. no music. Nothing for the children no clubs... anyways it was a very bad experience. Staff hardly any people. O feel sorry for them they are doing a lot of work. The only thing who was good it's the pool
Aufenthalt von 4 Nächten im August 2017

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel Nice. Pool Nice
Hotel Nice. Pool Nice. Service must be improved if 5*
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2017

10/10 – Hervorragend

Omar

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hôtel Magnifique et très propre
Très bon rapport qualité prix , l'hôtel est magnifique et le personnel est très à l'écoute.
Aufenthalt von 1 Nacht im August 2017

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Leuk hotel maar niet dichtbij toeristische plekken
Mooi hotel en veel personeel niet allemaal evem vriendelijk alles werd goed schoon gemaakt en gehouden en je kon er lekker eten
Aufenthalt von 11 Nächten im Juni 2017