Terrasse/Patio

Bewertungen von Acta The Avenue

4 out of 5
Acta The Avenue
188 Avenida de Fernão de Magalhães, Porto

Bewertungen

9.2

Wunderbar

189 von insgesamt 294 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
82 von insgesamt 294 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
14 von insgesamt 294 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
6 von insgesamt 294 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
3 von insgesamt 294 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9.6/10

Sauberkeit

9.2/10

Personal & Service

8.8/10

Ausstattung

9.4/10

Zustand der Unterkunft

9.0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Susanne

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Gute Lage, man erreicht nach einem kurzen Fußmarsch die Innenstadt. Freundliches Personal. Geräumige Zimmer mit großzügigem Bad.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Catarina Frias - Acta The Avenue am 30. März 2024
Dear guest,Thank you for taking the time to share your experience with us. We are delighted to hear that you appreciated the convenient location of our hotel, allowing you to explore the city center with ease after a short walk. Our guests' satisfaction is a priority for us, and it's great to know that our staff contributed to making your stay enjoyable with their friendly service.It's wonderful to hear that you found our rooms spacious and the bathroom generous. Our aim is to provide comfort and convenience to our guests, and we are happy to hear that this was achieved during your stay.We hope to welcome you again soon for another memorable stay at our hotel.Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Ines

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Sehr nettes Personal und super Hotel. Haben uns sehr wohl gefühlt.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023
Antwort von Jorge Balaia am 26. Juli 2023
Dear guest,We appreciate your comments about the quality, service, staff and the rooms in general. We will transmit your comments to our entire team who always appreciate words of praise.Kind regards,

8/10 – Gut

Enno

Aufenthalt von 3 Nächten im März 2023
Antwort von Jorge Balaia am 31. März 2023
Dear Guest,Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations.Best regards,

10/10 – Hervorragend

Reto

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Das Personal und die Einrichtung des Hotels sind super. Zimmer sehr sauber und gepflegt.
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2023
Antwort von Jorge Balaia am 26. März 2023
Dear Guest,We are glad to know that you enjoyed your stay and we are very grateful to you for spending your time sharing your experience online. We appreciate your comments about the quality, service, staff and the rooms in general. We will transmit your comments to our entire team who always appreciate words of praise.We would love to welcome you in the future. Please, don't hesitate to contact us next time you visit the city.Kind regards,

10/10 – Hervorragend

Caroline

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Caroline
Es ist ein ganz tolles Hotel von Ausstattung bis zu Sauberkeit. Nah an der Metrostation und unweit vom Zentrum. Das Personal ist sehr freundlich und zuvorkommend. Wir haben usn sehr wohl gefühlt.
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2022
Antwort von Catarina Isabel - Front Office am 15. Nov. 2022
Dear Guest,Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations.Best regards, ACTA The Avenue Team

8/10 – Gut

Mario

Aufenthalt von 1 Nacht im Juni 2022
Antwort von Inês Soares - Acta The Avenue am 12. Juni 2022
Dear Mario, Thank you for your review. Kind regards.

8/10 – Gut

Andreas

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Am Frühstückbuffet Kaffee leider nur aus Kapselmaschinen in Selbstbedienung erhältlich - Resultat: anstehen und trotz markenmaschine kein Geschmack des Kaffees.
Aufenthalt von 3 Nächten im Mai 2022
Antwort von Inês Soares - Acta The Avenue am 12. Juni 2022
Lieber Andreas, Wir bedauern, dass das Frühstück nicht Ihren Erwartungen entsprochen hat. Wir bemühen uns, ein abwechslungsreiches Frühstück mit qualitativ hochwertigen Produkten anzubieten.

8/10 – Gut

Florian

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
24/7 Rezeption, allerdings musste man manchmal nach dem Personal suchen. Ausstattung und Einrichtung, leider gab es nur eine Kleiderstange im Zimmer. Für 1 Person ausreichend, für den Rest muss aus dem Koffer gelebt werden Früstück sehr günstig - Housekeeping hat leider gar nicht geklappt - das Personal ist noch sehr jung und unerfahren, oft kam die Betreuung der Gäste kürzer, weil mehr Wert auf private Unterhaltungen oder Rückzug in Personalräume gelegt wurde. Getränkebestellungen in der Bar sind wegen fehlender Erfahrung und Wissen auch nicht auf 4* Niveau gewesen. Insgesamt musste man als Gast viel Verständnis und Unterstützung für das Personal aufbringen.
Aufenthalt von 6 Nächten im Mai 2022
Antwort von Gabriel Gomes - Acta the Avenue am 27. Juni 2022
Lieber Florian Ich danke Ihnen für Ihre Meinung. Wir entschuldigen uns für die Probleme, die während Ihres Aufenthalts aufgetreten sind, und wir arbeiten daran, dass das Hotel in den verschiedenen Abteilungen besser funktioniert.

8/10 – Gut

özgür

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2022

10/10 – Hervorragend

Urs

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Tolles, modernes Hotel. Am Sonntag liess das Frühstück ein wenig zu wünschen übrig, da als Gast erst spät erschienen.
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2021
Antwort von Acta The Avenue am 22. Nov. 2021
Lieber Urs, Vielen Dank für Ihren Kommentar. Wir freuen uns, dass Sie einen angenehmen Aufenthalt in unserem Hotel hatten und hoffen, Sie bald wiederzusehen. Für Informationen oder Fragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung. Mit freundlichen Grüßen,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2021
Antwort von Acta The Avenue am 22. Nov. 2021
Dear guest, Thank you very much for your positive review and also for choosing our hotel for your stay in Porto. We are very pleased to hear that our service has lived up to your expectations. Best regards,

10/10 – Hervorragend

Heerish Kumar

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2021

10/10 – Hervorragend

Daniel, Bayern

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Personal an der Rezeption war super freundlich und es gab keinerlei Probleme sich auf Englisch zu unterhalten.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019
Antwort von ACTA The Avenue am 21. Nov. 2019
Geschätzter gast, Über Ihre durchweg positive Bewertung und Ihren netten Kommentar haben wir uns wirklich von Herzen gefreut. Wir wissen, dass Lob und Anerkennung nicht selbstverständlich sind. Derartige Anmerkungen motivieren uns, die Mitarbeiter, jeden Tag aufs Neue, in unserem Beruf unser Bestes zu zeigen. Herzliche grüße,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Liegt gut, Frühstücksbuffet war sehr gut, frisches Obst, viele selbergemachte Kuchen
Aufenthalt von 1 Nacht im November 2019
Antwort von ACTA The Avenue am 21. Nov. 2019
Lieber Gast, Über Ihre durchweg positive Bewertung und Ihren netten Kommentar haben wir uns wirklich von Herzen gefreut. Wir wissen, dass Lob und Anerkennung nicht selbstverständlich sind. Derartige Anmerkungen motivieren uns, die Mitarbeiter, jeden Tag aufs Neue, in unserem Beruf unser Bestes zu zeigen. Herzliche grüße

10/10 – Hervorragend

Selina, AUSTRIA

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nahe eine Ubahnstation, man ist schnell im Zentrum. Hotel ist neu und sehr schön. ROOFTOP BAR war bei uns leider geschlossen (wegen Regen).
Aufenthalt von 4 Nächten im November 2019
Antwort von Acta The Avenue Team am 21. Nov. 2019
Sehr geehrte Damen und Herren, vielen Dank, dass Sie sich für Acta The Avenue entschieden haben. Wir freuen uns, dass Sie einen angenehmen Aufenthalt in unserem Hotel hatten und hoffen, Sie wieder begrüßen zu dürfen. Beste Grüße

8/10 – Gut

Lemmy, Hessen

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Es war alles in Ordnung und wurde unseren Vorstellungen gerecht! Es gibt hier nichts zu beanstanden. Freundliches und zuvorkommendes Personal.
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2019
Antwort von ACTA The Avenue am 21. Nov. 2019
Lieber Gast, uber Ihre durchweg positive Bewertung und Ihren netten Kommentar haben wir uns wirklich von Herzen gefreut. Wir wissen, dass Lob und Anerkennung nicht selbstverständlich sind. Derartige Anmerkungen motivieren uns, die Mitarbeiter, jeden Tag aufs Neue, in unserem Beruf unser Bestes zu zeigen. Herzliche grüße,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit
Super Unterkunft. Modern, sauber, ordentlich, einfach Klasse. Ich habe mich sehr wohl gefühlt.
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Xavier am 29. Okt. 2019
Dears, Wir freuen uns über Ihre Kommentare zu Qualität, Sauberkeit und Service. Wir werden Ihre Kommentare an unser gesamtes Team weiterleiten, das sich immer über lobende Worte freut. mit freundlichen Grüßen,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Es war alles perfekt. Kurze Wege zu den öffentlichen Verkehrsmitteln. Gutes Frühstücksbüffet. Schöne gemütliche Zimmer. Wir würden es wieder buchen.
Aufenthalt von 4 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Xavier am 30. Okt. 2019
Wir bedanken uns für die Zeit, die Sie zum Posten Ihrer Kommentare benötigt haben. Wir freuen uns, dass Sie Ihre Erfahrung mit uns und der Stadt genossen haben. Bitte zögern Sie nicht, uns erneut zu kontaktieren, wenn Sie Porto erneut besuchen.

8/10 – Gut

Antóno

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2019
Antwort von Xavier am 27. Okt. 2019
Dears, We are pleased to know that The Avenue reached your expectation. It will be a pleasure to welcome you again. Kind regards,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
obrigado it was amasing...so beautiful you touched my soul...i will come back. Wonferfjll
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2019
Antwort von Rita Xavier am 28. Sept. 2019
Dears, We will transmit your comments to our entire team who always appreciate words of praise :) It will be a pleasure to welcome you again in Acta The Avenue. Kind regards,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Das Hotel ist sehr neu und modern. Die Zimmer waren sehr groß und schön, das Bad war riesig und gut ausgestattet. Das Personal war freundlich. Alles in allem ein topp Hotel, aber leider ist es von Baustellen umgeben. Wir hatten erst ein Zimmer zu (vielbefahrenen) Straßen, an der auch noch gebaut wird. Da dieses sehr laut und staubig (durch die Baustelle) war, baten wir um ein anderes Zimmer. Diesem Wunsch ist das Hotel auch direkt nachgekommen, nur war das zweite Zimmer direkt ebenerdig am Parkplatz gelegen und auch gegenüber einer Baustelle...und somit konnte man die Fenster wieder nicht öffnen. Wenn die umliegenden Baustellen einmal fertig sind, ist es bestimmt ein tolles Hotel, aktuell ist es leider etwas laut im Umfeld. Das Hotel ist nicht super zentral gelegen, aber in ca 20 Minuten ist man in der Stadt. Der Bahnhof und Busbahnhof sind recht nah, ebenso eine Metro-Station. Da Porto keine riesige Stadt ist, kann man gut vieles zu Fuß erreichen. Das Frühstück war sehr gut. Es gab immer verschiedene frisch gebackene Kuchen und Quiche- sehr lecker.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2019
Antwort von Rita Xavier am 25. Sept. 2019
Dears, We are very grateful to you for spending your time sharing your experience in Expedia. We are pleased to know that you enjoyed our hotel breakfast. We are trully sorry about the roadworks. Kind regards,

4/10 – Schlecht

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Sauberkeit
Leider wir im Moment sehr viel gebaut rund um das Hotel. Daher ist es sehr laut und man wir jeden Morgen mit Baustellenlärm geweckt. Die Sauberkeit der Zimmer lässt sehr zu wünschen übrig. Auch nach Rücksprache mit der Reception.
Aufenthalt von 4 Nächten im September 2019
Antwort von Rita Xavier am 13. Sept. 2019
Wir sind überrascht über Ihre Beschwerde bezüglich der Sauberkeit, da wir stets bemüht sind, unseren Kunden den besten Reinigungsservice anzubieten. Wir werden jedoch mit der verantwortlichen Person sprechen und die notwendigen Maßnahmen ergreifen. Kind regards,

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019
Antwort von Rita Xavier am 13. Sept. 2019
Good afternoon, We are pleased to know that Acta The Avenue reached your expectations because one of our main objectives is to help our guests to enjoy their stay in the city. Kind regards,

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Neues Hotel; schönes geräumiges Zimmer und Bad. Reichhaltiges Frühstücksbuffet. Vor dem Hotel befindet sich aktuell eine grosse Baustelle; daher ab ca. 8 Uhr morgens lärmig (Zimmer auf der Strassenseite).
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2019
Antwort von Ivo Monteiro am 13. Sept. 2019
Wir freuen uns sehr, dass es Ihnen bei uns gefallen hat und danken Ihnen vielmals für Ihre positive Bewertung. Wir hoffen sehr, Sie schon bald wieder einmal bei uns begrüßen zu dürfen. Vielen Dank für Ihre Aufmerksamkeit,

8/10 – Gut

ALBERTO LUIS

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Agua para tomar diario
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2024

8/10 – Gut

Marcel

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Malheureusement démolition d'un bâtiment en face de l'hôtel.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von António Cunha - ACTA The Avenue am 20. Apr. 2024
Dear Marcel,First of all, thank you for choosing the Hotel ACTA The Avenue for your stay in Porto.We regret any inconvenience that the constructions may have caused you during your stay. We would love to welcome you in the future. Please, don't hesitate to contact us next time you visit the city.Best regards,

10/10 – Hervorragend

Thomas

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent room and service! Nice flat screen TV with lots of (english) channels. Located near grocery stores, laundry mat, metro, and reasonably walkable to the main attractions. Definitely recommend!
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024
Antwort von António Cunha - ACTA The Avenue am 20. Apr. 2024
Dear Thomas,We appreciate your comments about the quality, service, staff and the rooms in general. We will transmit your comments to our entire team who always appreciate words of praise.We would love to welcome you in the future. Please, don't hesitate to contact us next time you visit the city.Best regards,

8/10 – Gut

Joshna

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The room was amazing. The most beautiful and comfortable hotel room you could want. It was affordable and an incredible sleeping experience. I travelled with a friend but this would also be suitable for couples and families. The only negative thing about the hotel room was there were frequent power cuts which lasted a minute or two. I would rate this experience at Acta 7/10. The 3 minus points goes towards the restaurant which had the worst food imaginable. We ordered the traditional Portuguese duck rice, which came smothered in cheese which completely ruined it. We also had the ribs & potatoes, which the ribs were extremely dry. It was quite expensive food for Porto standards to. So my advice is to not eat at the restaurant, it is worth it to venture out!
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Catarina Frias - Acta The Avenue am 30. März 2024
Dear guest,We sincerely thank you for sharing your experience with us. We are delighted to hear that you appreciated the comfort and beauty of our room, and that you had an incredible sleep experience during your stay. Our goal is always to provide our guests with the utmost comfort and convenience.However, we deeply regret the inconvenience caused by the power cuts you experienced during your stay. This is a problem we are aware of and are working diligently to resolve. We appreciate your patience and understanding as we seek to improve our infrastructure to ensure a smooth and comfortable stay for all our guests.As for your experience in the restaurant, we regret that it did not meet your expectations. Your comments about the food and service are extremely important to us, and we would like to express our apologies for any disappointment this may have caused. We will share your comments with our food and beverage team for review and continuous improvement.We sincerely thank you for your constructive feedback and for letting us know areas where we can improve. We hope to have the opportunity to welcome you again in the future and provide you with a truly exceptional experience in all areas of our hotel.Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Don

Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Catarina Frias - Acta The Avenue am 18. Feb. 2024
Dear Don, Thank you very much for your perfect 10-star rating! We are extremely pleased to hear that your experience at our hotel was so positive.The satisfaction of our guests is our greatest reward, and we are happy to have met your expectations. If you need any further assistance or decide to visit us again, we would be delighted to welcome you.Thank you for your preference and we hope to see you again soon!Sincerely,

10/10 – Hervorragend

Michel

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The staff at the reception desk spent half an hour with us to resolve a booking issue unrelated to this property. They were caring and genuine in their approach to problem solving. We could not be more pleased with their professional attitude.
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Catarina Frias - Acta The Avenue am 18. Feb. 2024
Dear Michel, Hello,Thank you very much for sharing your positive experience with the reception team during the resolution of the reservation problem. We are extremely pleased to hear that the team took half an hour to ensure that the situation was resolved in an attentive and genuine manner.The professional attitude of the staff is something we value highly, and it is gratifying to know that they managed to exceed your expectations in this respect.We hope to have you as our guest again in the near future. If you need any further assistance, please don't hesitate to get in touch.Sincerely,

10/10 – Hervorragend

G

City break
The hotel itself was very very good indeed. It was within walking distance of Porto centre which was good. Very good staff, very clean and tidy. My only negative was the evening dinner menu. For A 4 star hotel it was very limited and no thought had gone into it. Even the menu was on a clip board. Get a good menu and chef and you would have a fantastic hotel
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2024
Antwort von Catarina Frias - Acta The Avenue am 29. Jan. 2024
Dear guest, Thank you for sharing your comments! We are happy to hear that you found the hotel enjoyable, with a convenient location and dedicated staff. We regret that the experience with the dinner menu did not meet your expectations. We value your suggestions and will take them into consideration to improve our services. We thank you for your honesty and look forward to welcoming you again in the future, providing an even more satisfying experience. Kindest regards,

10/10 – Hervorragend

Axel

Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024
Antwort von Catarina Moreira - Manager am 18. Jan. 2024
Dear Guest, Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations. Best regards, ACTA The Avenue Team

10/10 – Hervorragend

Marie Hélène

Aufenthalt von 1 Nacht im November 2023
Antwort von António Cunha - ACTA The Avenue Team am 5. Dez. 2023
Dear Marie, Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations. Best regards,

10/10 – Hervorragend

SUSAN, SAN FRANCISCO

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff here are very helpful & try their best to let me practice my Portuguese language. They all speak wonderful English but are patient with me & help with correct words & pronunciation 👍
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023
Antwort von Lígia L. am 24. Nov. 2023
We appreciate your comments about the quality of our staff. We will transmit your comments to our entire team who always appreciate words of praise.We would love to welcome you in the future. Please, don't hesitate to contact us next time you visit the city!

10/10 – Hervorragend

SUSAN, SAN FRANCISCO

Gut: Ausstattung
Very trustworthy. comfortable & easy access to subway (Metro lines, bus & Bolt car service) bonus is that the hotel is in a group that shares Free Uber tides to & from Corte de Ingles Dept store)
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023
Antwort von ACTA The Avenue Team am 18. Nov. 2023
Dear Susan,Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations. Best regards,

10/10 – Hervorragend

Maria

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2023
Antwort von António Cunha - ACTA The Avenue am 10. Nov. 2023
Estimada Maria,Muito obrigado pelo seu comentário. Estamos bastante satisfeitos ao saber que teve uma estadia agradável no nosso hotel. Esperamos voltar a recebê-lo. Estamos ao dispor para qualquer outra informação ou dúvida que possa ter. Atenciosamente,

10/10 – Hervorragend

Alim, Toronto

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
The staff were very kind and helpful. They provided us with late checkout and some additional grace time which was appreciated. Umbrellas were always available at the front desk when we needed them. The rooms were great, although the beds were a bit soft (mattresses could maybe use an upgrade).
Antwort von Jorge Balaia am 6. Nov. 2023
Dear Alim,We appreciate the time that you took to post your comments. We are delighted to know you enjoyed your experience with us and the city. We appreciate your comments about the quality, service, staff and the rooms in general. We will transmit your comments to our entire team who always appreciate words of praise.It is important for us that you know we share with the rest of our team your experience. Comments like these cheer us every day. We would love to welcome you in the future. Please, don't hesitate to contact us next time you visit the city.Kind regards,

10/10 – Hervorragend

Steve

Gut: Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Superbly luxurious for the price
Superb from check in to check out. Arrived late due to flight/train delays, but Andre at reception was happy, cheerful and welcoming (as was Nadia at the bar). Fabulous room. Super modern, spotlessly clean and a cute balcony. Quiet and clean street. Comfy bed, slept so well here. One of the best hotels I've stayed at for the price
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023
Antwort von António Cunha - ACTA The Avenue am 2. Nov. 2023
Dear Steve,First of all, thank you for choosing the Hotel ACTA The Avenue for your stay in Porto.We appreciate your comments about the quality, service, staff and the rooms in general. We will transmit your comments to our entire team who always appreciate words of praise.It is important for us that you know we share with the rest of our team your experience. Your comments cheer us every day.Once again, we would like to thank to you for sharing your experience with other users and we expect to see you again in your next visit to the city.Kind regards,

8/10 – Gut

Yuen

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
It has a kettle to make tea, decent bathroom size with good shower however the bathroom bin is not easy to open. The hair dryer is detachable which is also powerful not like the typical hotel dryer that you need to press the button while drying. Other things I do not like is too much mirror. The bedside has both plug and usb charger which the hotel I stayed in Lisbon don’t have
Aufenthalt von 3 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Jorge Balaia am 29. Okt. 2023
Dear guest,We appreciate the time that you took to post your comments. We are delighted to know you enjoyed your experience with us and the city. Please don't hesitate to contact us again for any question or requirements.Kind regards,

8/10 – Gut

Paulo

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Hotel Novo
Hotel com cuidado na imagem e conforto. Gestão do restaurante não existe é apenas um bar com snaks.
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023
Antwort von António Cunha - ACTA The Avenue am 23. Okt. 2023
Estimado Paulo,Primeiramente, gostaríamos de agradecer por ter elegido o nosso Hotel para a sua estadia na cidade do Porto. Estamos bastante satisfeitos ao saber que o quarto esteve do seu agrado.Falaremos com o departamento responsável para tomar as medidas necessárias e evitar que volte a suceder. Teremos em conta os seus comentários para futuras melhorias nas instalações/serviços do nosso Hotel.Gostaríamos de poder dar-lhe as boas-vindas novamente. Por favor, não hesite em contactar-nos da próxima vez que visite a cidade do Porto. Atenciosamente,

10/10 – Hervorragend

Cristina

Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von António Cunha - Hotel ACTA The Avenue am 5. Nov. 2023
Dear Cristina,We appreciate the time that you took to post your comments. We are delighted to know you enjoyed your experience with us and the city. Please don't hesitate to contact us again for any question or requirements.Kind regards,

10/10 – Hervorragend

Majid

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Very clean and cozy hotel close to downtown Porto. The staff were also very helpful and friendly!
Aufenthalt von 1 Nacht im Oktober 2023
Antwort von Jorge Balaia am 11. Okt. 2023
Dear Guest,We appreciate your comments about the quality, service, staff and the rooms in general. We will transmit your comments to our entire team who always appreciate words of praise.Kind regards,

10/10 – Hervorragend

wanderson

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Perfeito!
Tudo perfeito, apesar de não ser tão próximo das atrações do Porto, dá pra fazer tudo andando, as instalações são excelente, me surpreendeu e voltaria com certeza a este hotel.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Jorge Balaia am 3. Okt. 2023
Estimado Wanderson,É um enorme prazer saber que desfrutou de uma agradável estadia, na nossa companhia e no nosso hotel. Também gostaríamos de agradecer o tempo que dedicou ao escrever a sua opinião acerca do nosso hotel, partilhando a sua experiência com outros hóspedes. Será um enorme prazer recebê-lo na sua próxima visita à cidade.Melhores cumprimentos,

8/10 – Gut

Lawrence

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Ausstattung
Check in was smooth but was unhappy about the €20 per day parking fee especially since the area had no access to a close parking garage. The garage was also dangerously cramped and the steep and tight ramp was so steep that the cars tires would slip as we were exiting. The rooms were clean and comfortable but the lack of amenities was not expected considering the cost of the room. Also the rooftop bar was open only to access the area but no bar was active at this time of the year (September 18). Was a disappointment since this added to the hotel’s appeal when booking.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Ana Azevedo Acta The Avenue am 29. Sept. 2023
Dear Lawrence,Thank you for taking the time to write us a review!We are happy you enjoyed our check-in, which we do with all the care to make you feel welcomed.As for the parking place, we are sorry it did not correspond to your expectations. Our rooftop is open every day, and to consume something in that area, you need to order at our bar downstairs. In any case, we hope we are able to compensate to you in the future!Kind regards,

6/10 – Okay

Ian

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wonderful physical facility, great rooms, fast laundry service, good breakfast. Bottled water only on arrival but never thereafter, no slippers or bathrobes offered. Dinner menu could have been much better - a bit pathetic, hotel a bit out of the way. Several arrivals at the same time as we arrived were told parking was15 euros per night, we were charged 20 euros per night.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Ana Azevedo - Acta The Avenue am 24. Sept. 2023
Dear Ian,Thank you so much for taking the time to write us a review!We are happy to know that you enjoyed the inside of our hotel!We try to do our best at all times to make you feel comfortable with us.We do not provide slippers nor bathrobes. As for the check-in, we try to be as fast as possible, without rushing our guests. Regarding the parking place, we have 2 in the hotel. An open one, for the price of 15, and a closed one, for the price of 20. Kind regards,

10/10 – Hervorragend

anthony

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von Jorge Balaia am 22. Sept. 2023
Dear Anthony,Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations.Kind regards,

10/10 – Hervorragend

Sergio

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von Jorge Balaia am 22. Sept. 2023
Estimado Sergio,Muchas gracias por su comentario. Nos complace que haya tenido una estancia agradable en nuestro hotel y esperamos volver a recibirle. Quedamos a su disposición para cualquier información o duda que pueda tener.Saludos cordiales,

10/10 – Hervorragend

paulo

Aufenthalt von 2 Nächten im September 2023
Antwort von Jorge Balaia am 14. Sept. 2023
Estimado Sr. Paulo,É um enorme prazer saber que desfrutou de uma agradável estadia, na nossa companhia e no nosso hotel. Também gostaríamos de agradecer o tempo que dedicou ao escrever a sua opinião acerca do nosso hotel, partilhando a sua experiência com outros hóspedes. Será um enorme prazer recebê-lo na sua próxima visita à cidade.Melhores cumprimentos,

10/10 – Hervorragend

Girolamo

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hotel was in a good location to walk to central very clean and nice hotel.
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Jorge Balaia am 14. Sept. 2023
Dear Guest,Thank you very much for your positive feedback and also for choosing our hotel for your stay in our city. We are delighted to know that our service has exceeded your expectations.Best regards,

8/10 – Gut

Karine

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Hôtel agréable avec vue sur Porto !
Aufenthalt von 2 Nächten im August 2023
Antwort von Jorge Balaia am 1. Sept. 2023
Cher client,Merci beaucoup d'avoir choisi notre hôtel Acta The Avenue pour votre dernier séjour dans la ville de Porto, comme également de votre évaluation positive. Vos commentaires sur notre emplacement, le service et la qualité sont la meilleure récompense et encouragement pour continuer à proporcioner à nos hôtes un séjour inoubliable.Cordialment