Außenpool

Bewertungen von Solymar Soma Beach

4 out of 5
Solymar Soma Beach
KM 49 Hurghada - Safaga Road, Soma Bay, Red Sea Governorate

Bewertungen

9.2

Wunderbar

54 von insgesamt 79 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
17 von insgesamt 79 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
5 von insgesamt 79 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
3 von insgesamt 79 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
0 von insgesamt 79 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9.4/10

Sauberkeit

9.4/10

Personal & Service

8.8/10

Ausstattung

9.2/10

Zustand der Unterkunft

8.6/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

8/10 – Gut

Jörg

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sauberkeit: Zimmer sehr sauber. In der Dusche waren kleinere Stellen defekt. Kleiner, unwesentlicher Abzug dafür. Personal: Für unseren Geschmack schon zu aufdringlich. Die Ägypter sind sehr sehr nette Menschen (in der Erwartung eines Trinkgeldes :)). Folgt das nicht, kann der zweite Cocktail schon mal komplett anders schmecken.. Abzug für die Unterschiedliche Qualität. Hinweis Tauchschule im Hotel: Meine Partnerin wurde von einem polnisch sprachigen Mitarbeitenden der Schule verbal sexuell belästigt. Uns ist aufgefallen, dass er sich ungefragt zu anderen weiblichen Gästen auf die Liege gesetzt und die Nähe gesucht hat. Unprofessionelles Vehalten - wir empfehlen definitiv alternative Anbieter! Lage: Ideale Lage für einen Ausflug nach Luxor, da die Fahrtzeit im Vergleich zum Start in Hurghada eine Stunde kürzer ist. Jedoch recht weit, um andere Ausflüge Richtung Makadi/Hurghada zu unternehmen. Wir empfehlen einen Aufenthalt in z.B Makadi Bay als „Zwischenlösung“. Einer der beiden Pools war außer Betrieb. Essen & Trinken: Allgemein gute Qualität. Leider gibt es keinen frischen O-Saft. Am An-/Abreisetag lässt die Qualität des Buffets zu wünschen übrig. Fazit: Die hervorragende Bewertung des Hotels auf Google (4,9 Sterne) ist für uns nicht nachvollziehbar. Wir würden 3,5-4 von 5 Sternen geben. Beim nächsten Mal werden wir doch ein 5 Sterne Hotel buchen und uns nicht von einer hervorragenden Bewertung eines 4 Sterne Hotels leiten lassen :)
Aufenthalt von 8 Nächten im Februar 2024
Antwort von Sherif Arafa am 8. März 2024
Dear our valued guest , First of all, we would like to thank you for choosing Solymar Soma Beach Resort to spend your holidays here with us. We would like to apologize for any inconvenience during your stay. The reviews of each guest are taken seriously and taken into account. We always strive to ensure the complete satisfaction of our guests and will be very happy to see you in the future. Looking forward to seeing you again soon. Best wishes

10/10 – Hervorragend

Peter

Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Dieses Hotel wirkt schonmal sehr durch die hervorragenden Angestellten! Rezeption, die Bedienung im Restaurant und an den Bars. Eltern mit Kindern kommen auch auf ihre Kosten. Kinderessen, Kinder Animation, Schwimmbecken, alles Kindergerecht. Dieses Hotel hat unentdeckte Talente wie an der Circle Bar. Barkeeper sind hervorragend! Die Kueche ist abwecheselungsreich , frisch und schmackhaft. Die Sauberkeit vorbildlich! Ich komme gerne wieder.
Aufenthalt von 7 Nächten im Februar 2024
Antwort von Sherif Arafa am 13. Feb. 2024
Dear Guest,Warm greetings from the sunny Solymar Soma Beach.Thank you very much for your stay and for the excellent review you have given to our hotel. We really appreciate your support. We look forward to welcoming you back to our hotel soon.With sunny greetings

8/10 – Gut

Hauke

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
It was a nice and relaxing stay
Aufenthalt von 5 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Sherif Arafa am 10. Nov. 2023
Dear Guest,Warm greetings from the sunny Solymar Soma Beach.Thank you very much for your stay and for the excellent review you have given to our hotel. We really appreciate your support. We look forward to welcoming you back to our hotel soon.With sunny greetings

10/10 – Hervorragend

Sylvia Maria

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Perfect stay in a nice hotel with great staff. If you need Wlan, buy a Sim card at the airport. Great fantastic food.
Aufenthalt von 8 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Sherif Arafa am 22. Okt. 2023
Dear Guest,Warm greetings from the sunny Solymar Soma Beach.Thank you very much for your stay and for the excellent review you have given to our hotel. We really appreciate your support. We look forward to welcoming you back to our hotel soon

10/10 – Hervorragend

Marco

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Especially the outstanding service and variety and quality of food have been great
Aufenthalt von 7 Nächten im Oktober 2023
Antwort von Sherif Arafa am 17. Okt. 2023
Dear Mr. Marco, First of all, we would like to thank you for choosing Solymar Soma Beach for your holiday, we were very pleased and grateful to receive such a very detailed review, which shows how much you have enjoyed each service plus the location and the view of our resort, we would like to thank you for the time you spent to write such inspiring review, which Is Motivating and encouraging our team members, we will be looking forward to welcome you again at your second home. Best wishes. Hany El-Alfy General Manager Solymar Soma Beach

10/10 – Hervorragend

Juliane

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Tolles 4* Hotel mit erstklassigem Service und guten Essen
Aufenthalt von 10 Nächten im September 2023
Antwort von Sherif Arafa am 23. Sept. 2023
Dear Mr. Ahmed,Thank you for choosing Solymar Soma Beach to spend your holiday. My team and I would also like to thank you for your critical and valued feedback. Our whole team is extremely committed to delivering the perfect holiday experience for each and every guest. We are very sorry that we didn't accomplish this for you. We welcome any suggestions for improving and developing our service. Thank you, once more, for your visit to our hotel. We would also like to apologize again for not fulfilling your expectations. We hope to welcome you back to our hotel in the future.Hany ElalfyGeneral Manager

8/10 – Gut

Ayla

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Antwort von Sherif Arafa am 23. Sept. 2023
Dear Mr. Ahmed,Thank you for choosing Solymar Soma Beach to spend your holiday. My team and I would also like to thank you for your critical and valued feedback. Our whole team is extremely committed to delivering the perfect holiday experience for each and every guest. We are very sorry that we didn't accomplish this for you. We welcome any suggestions for improving and developing our service. Thank you, once more, for your visit to our hotel. We would also like to apologize again for not fulfilling your expectations. We hope to welcome you back to our hotel in the future.Hany ElalfyGeneral Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Komfort des Zimmers
Hotel der Mittelklasse
Alles in allem schöne Anlage was Garten betrifft, gut für Familien die ein Animationsprogramm wollen. Essen war ok, viel Auswahl am Buffet, Geschmack mittelmässig. Unser Zimmer hatte leider einen komischen Geruch. Zimmer sauber aber auch schon etwas in Jahre gekommen. Was etwas nervig ist, die Angestellten sind zwar freundlich aber man hat ständig das Gefühl, dass sie auf Trinkgeld warten. Verständlich aber könnte weniger aufdringlich sein.
Aufenthalt von 1 Nacht im Juli 2023
Antwort von Sherif Arafa am 4. Juli 2023
Dear Our Valued Guest,Greetings from Solymar Soma Beach.Thank you very much for the nice detailed review, kind words and the time you saved to write it.Recommending the hotel for our future guests from you is always appreciated.it’s a pleasure to know that you have enjoyed our services and the hotel facilities specially our team hospitality. Team members will be very happy to read your review. We are looking forward to welcoming you, your family and friends again soon and on many coming returns.Best regards from all the team.sincerelyHany ElalfyHotel General Manager

10/10 – Hervorragend

Julia Elisa

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Ich (23) war mit meinem Freund (21) in diesem Hotel. Was wir besonders hervorheben möchten, ist das freundliche und sehr zuvorkommende Personal. Sobald man am Tisch sitzt, wird man nach Getränken gefragt (man musste nie lange auf etwas warten). Die Animateure sind sehr lustig und machen eine tolle Stimmung. Man wird überall begrüsst und man wird immer wieder gefragt, ob alles gut ist oder ob man etwas braucht. So ein aufmerksames und nettes Personal hatten wir wirklich noch nie zuvor in einem Hotel. Die Zimmer sind sehr sauber. Wir fanden es toll, dass man eine eigene Strandtasche erhielt und die Strandtücher direkt auf dem Zimmer vom Putzpersonal ausgewechselt wurden (somit musste man zu keiner bestimmten Zeit neue Tücher holen gehen). Das Essen war lecker und vielseitig und empfehlenswert sind auch die anderen Restaurants (ägyptisch und italienisch). Der Strand ist sauber und es hat immer Platz (man muss nicht Liegen reservieren gehen, ausser in den vordersten Reihen vlt.) Auch der Pool ist ebenfalls sauber und wird auch mehrmals täglich gereinigt (nicht nur abends). Es gibt verschiedene Aktivitäten (welche auch früh genug angekündigt werden, sodass man nicht ständig auf die Uhr schauen muss, um nichts zu verpassen). Es hat auch neben den Animationsaktivitäten einiges zur Verfügung wie Billard, Dart, PingPong, Tischfussball oder Spiele am Strand (alles kostenlos). Wir empfehlen dieses Hotel sehr und können uns gut vorstellen, wieder mal dorthin zu gehen.
Aufenthalt von 9 Nächten im April 2023

10/10 – Hervorragend

Pascal

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Top Hotel
Sehr schöne Anlage. Das Personal ist sehr Aufmerksam und Hilfsbereit. Einzig die Schallisolierung in den Zimmern könnte besser sein.
Aufenthalt von 9 Nächten im April 2023
Antwort von Morsi Ali am 17. Apr. 2023
Dear guest,We sincerely thank you for your recent stay at Solymar Soma Beach and for the time taken to share your great feedback with us. It is our pleasure to see that you have truly enjoyed your vacation and all aspects of our hotel. Of course, we will gladly share your generous words of praise with all our employees. Thank you one more time for your outstanding feedback and appreciation- this is the greatest reward for us.We hope to welcome you back again soon and remain in the meantime with sunny regards from the Red Sea,Your Guest Relations Solymar Soma Beach

10/10 – Hervorragend

Jörg Walter

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Toller Service, sehr saubere Anlage, schöne Zimmer, gute Essensauswahl, schöne große Poolanlage, tolles Spaangebot, guter Gym.
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2023
Antwort von Morsi Ali am 17. Apr. 2023
Dear guest,We sincerely thank you for your recent stay at Solymar Soma Beach and for the time taken to share your great feedback with us. It is our pleasure to see that you have truly enjoyed your vacation and all aspects of our hotel. Of course, we will gladly share your generous words of praise with all our employees. Thank you one more time for your outstanding feedback and appreciation- this is the greatest reward for us.We hope to welcome you back again soon and remain in the meantime with sunny regards from the Red Sea,Your Guest Relations Solymar Soma Beach

10/10 – Hervorragend

Rabia

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 8 Nächten im August 2022

10/10 – Hervorragend

Eduard

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2022
Antwort von Hany Elalfy General Manager am 23. Mai 2022
Sehr geehrte Gäste, Vielen herzlichen Dank für Ihre super Bewertung! Es ist für uns ein riesen Kompliment zu hören, dass Sie sich so wohl bei uns gefühlt haben. Kommen Sie doch mal wieder, wir würden uns sehr freuen. Bis dahin wünsche ich Ihnen eine schöne Zeit und verbleibe mit herzlichen Grüßen aus Solymar Soma Beach. Hany Elalfy General Manager

10/10 – Hervorragend

Sahit

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Einfach alles top wir werden wieder kommen
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2022
Antwort von Hany Elalfy am 19. Apr. 2022
Sehr geehrte Gäste, Vielen herzlichen Dank für Ihre super Bewertung! Es ist für uns ein riesen Kompliment zu hören, dass Sie sich so wohl bei uns gefühlt haben. Kommen Sie doch mal wieder, wir würden uns sehr freuen. Bis dahin wünsche ich Ihnen eine schöne Zeit und verbleibe mit herzlichen Grüßen aus Solymar Soma Beach. Hany Elalfy General Manager

8/10 – Gut

Katrin

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr motiviertes, bemühtes Personal. Viel zu viel Wäsche, aus meiner Sicht nicht nötig tgl. alle Handtücher auszutauschen.
Aufenthalt von 9 Nächten im März 2022
Antwort von Hany Elalfy am 9. Apr. 2022
Sehr geehrte Gäste, Vielen herzlichen Dank für Ihre super Bewertung! Es ist für uns ein riesen Kompliment zu hören, dass Sie sich so wohl bei uns gefühlt haben. Kommen Sie doch mal wieder, wir würden uns sehr freuen. Bis dahin wünsche ich Ihnen eine schöne Zeit und verbleibe mit herzlichen Grüßen aus Solymar Soma Beach. Hany Elalfy General Manager

10/10 – Hervorragend

Tanja

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr gutes Essen für Ägypten. Personal überfreundlich. Animateure sehr herzlich und lustig
Aufenthalt von 7 Nächten im März 2022
Antwort von Hany Elalfy am 2. Apr. 2022
Dear Ms.Tanja, Thank you for choosing to stay in Solymar Soma Beach and for sharing your kind feedback. We are pleased to learn, that you enjoyed your vacation with us and were satisfied with our services and facilities. Thank you once again and we look forward to welcoming you soon back! Sincerely, General Manager Hany Elalfy

10/10 – Hervorragend

Marco

Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Urlaub unter Freunden
Das Personal war zu jeder Zeit absolut zuvorkommend, freundlich und hilfsbereit. Es war sofort das Gefühl vorhanden unter Freunden zu sein. Sonderwünsche wurden sofort versucht zu erfüllen, hier auch nochmal ein besonderes Dankeschön an meinen persönlichen Ansprechpartner / Reiseleiter im Hotel, der alles möglich macht. Auch der Transfer / Transport meiner Surfausrüstung zum Planet-Sports Kite/Surfschule wurde sofort ohne weiteres Zutun organisiert. Abgerundet wurde der Aufenthalt von dem sehr ansprechenden Essenangebot - hier ist für jeden was dabei.
Aufenthalt von 8 Nächten im März 2022
Antwort von Morsi Ali am 27. März 2022
Sehr geehrte Gäste, Vielen herzlichen Dank für Ihre super Bewertung! Es ist für uns ein riesen Kompliment zu hören, dass Sie sich so wohl bei uns gefühlt haben. Kommen Sie doch mal wieder, wir würden uns sehr freuen. Bis dahin wünsche ich Ihnen eine schöne Zeit und verbleibe mit herzlichen Grüßen aus Solymar Soma Beach. Hany Elalfy General Manager

8/10 – Gut

Joachim

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Sehr zusammengepfercht, viele leute auf wenig raum..
Aufenthalt von 7 Nächten im Februar 2022
Antwort von Hany Elalfy am 8. März 2022
Sehr geehrte Gäste, Vielen Dank, dass Sie sich für Solymar Soma Beach entschieden haben, und vielen Dank für Ihr Feedback. Beste Grüße, Solymar Soma Beach

10/10 – Hervorragend

Daniela

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wir waren insgesamt 10 Tage im Hotel und haben es keine Sekunde bereut, dieses Hotel gewählt zu haben. Die Mitarbeiter sind sehr aufmerksam und der Service ist super. Zimmer waren sauber und beim Essen ist auch immer für jeden etwas leckeres dabei. Es gibt immer etwas das frisch rausgebraten wird, wenn man länger bleibt, leidet allerdings etwas die Abwechslung.
Aufenthalt von 10 Nächten im November 2021
Antwort von Hany Elalfy am 28. Dez. 2021
Liebe Daniela, Vielen herzlichen Dank für Ihre super Bewertung! Es ist für uns ein riesen Kompliment zu hören, dass Sie sich so wohl bei uns gefühlt haben. Kommen Sie doch mal wieder, wir würden uns sehr freuen. Bis dahin wünsche ich Ihnen eine schöne Zeit und verbleibe mit herzlichen Grüßen aus Solymar Soma Beach. Hany Elalfy General Manager

6/10 – Okay

martin

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Komfort des Zimmers
Ok
Aufenthalt von 2 Nächten im November 2021
Antwort von General Manager am 23. Nov. 2021
Dear Martin, Thank you for choosing to stay in Solymar Soma Beach and for sharing your kind feedback. We are pleased to learn, that you enjoyed your vacation with us and were satisfied with our services and facilities. Thank you once again and we look forward to welcoming you soon back! Sincerely, General Manager Hany Elalfy

8/10 – Gut

martin

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
war ein guter Familienurlaub
Aufenthalt von 3 Nächten im November 2021
Antwort von General Manager am 23. Nov. 2021
Dear Martin, Thank you for choosing to stay in Solymar Soma Beach and for sharing your kind feedback. We are pleased to learn, that you enjoyed your vacation with us and were satisfied with our services and facilities. Thank you once again and we look forward to welcoming you soon back! Sincerely, General Manager Hany Elalfy

8/10 – Gut

Jeannine

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Sehr freundliches Personal, guter Service am Beach und auch im Hauptrestaurant. Die Anlage und der Strand waren sauber und übersichtlich. Das Personal war bemüht, die Wünsche der Gäste zu erfüllen und "Fehler" zu beheben - so erhielten wir mehrere neue Kühlschränke, wobei es jeweils nicht am Kühlschrank lag, sondern an der Steckdose. Weiter ging jeweils in der Nacht die Klimaanlage an, ohne, dass wir diese betätigten, dies konnte leider nicht behoben werden. Das Personal nahm dies jedoch entgegen und versuchte das Möglichste.
Aufenthalt von 5 Nächten im November 2021
Antwort von Hany Elalfy am 17. Nov. 2021
Dear Jeannine, Thank you for your feedback and for taking the time to share your impressions. It is very important to the entire Solymar + Soma Beach to offer each guest a perfect holiday experience. We are happy to record your comments in order to expand and improve our service in the future. Please be assured that your comments have been shared with the responsible department heads. Best Regards Hany Elalfy General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Unglaublich, wie sich die Crew (vom Direktor, über Küche und Hauszuständigen, bis zu den Bar/Drinksmänner) hervorragend um uns gekümmert haben, obwohl wir wegen der Covidzeit nur wenige auf dem Areal waren. Wir wurden sehr verwöhnt und Dank allem Inkl.Version stehts sehr gut und viel bekommen an feinem essen und trinken. Der Strand war hervorragend und die Pools ebenso - Ausflugsmöglichkeit (wir waren tauchen - sehr zu empfehlen - muss aber wissen, dass da Fotos und Video gemacht werden, die dann doch entsprechend zusätzlich kosten - hat nichts mit Hotel zu tun :-)). Es gibt also sehr sehr viel gutes!! Etwas schwierig war der Einstieg, weil Zimmerboden voller feinstem Staub war (Wüste halt) und dieser trotz Bitte kaum sinnvoll gereinigt wurde - erst in der Hälfte war ein neues Putzteam da erfolgreich :-) Ansonst machte Klima manchmal Geräusche, Hausdienst innert Stunden gekommen, und für Rest von Zeit sofort behoben. Auch bitte um Stromkabel, sofort erledigt, wie auch Türe/Schloss. Gut war, dass man Coronatest im Hotel machen konnte für Rückflug wichtig. Man bemühte sich sehr um uns - Trotz wenig Betrieb - Wir haben die Ruhe und das für uns geniessen, sehr genossen. Wetter und Klima war für uns sensationell. Ebenso haben wir gute Kontakte zu den anderen Anlagebesuchern gehabt, weit über die Sprachgrenzen.
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2021
Antwort von Peter Safwat am 3. Mai 2021
Dear Valued Guest, Greetings from Solymar+ Soma Beach Firstly thank you for your time -to write- good words and comments, as well as we will do our best in order to accomplish mentioned weak points. Looking forward to welcoming again and again to our esteemed resort in your second home. Best and kind regards

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Traumhafter Familienaufenthalt
Wunderschöne und gepflegte Anlage. Die Zimmer sind sehr gross und gemütlich. Das Personal war stets freundlich und bemüht. Gutes Preis-Leistungsverhältnis. Wir würden sofort nochmals dieses Resort buchen.
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2021
Antwort von Liubov am 1. Mai 2021
Sehr geehrter Gast, Vielen herzlichen Dank für Ihre super Bewertung! Es ist für uns ein riesen Kompliment zu hören, dass Sie sich so wohl bei uns gefühlt haben. Kommen Sie doch mal wieder, wir würden uns sehr freuen. Bis dahin wünsche ich Ihnen eine schöne Zeit und verbleibe mit herzlichen Grüßen aus Solymar Soma Beach. Hany Elalfy General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Before my arrival, I was perfectly instructed by the front office manager. After a first warm welcome, I experienced great service across all facilities with many helping hands. The rooms are nice, bright and spacious (deluxe) with view of the pools and the sea, incl. very comfortable beds and a cozy covered balcony. The wonderful beach and two large pools offered refreshment and a perfect swimming experience. The meals were delicious (rich choice of Oriental, Italian, European dishes). A big thank you to all the nice gentlemen who made everything possible and made me feel like a queen throughout my stay. You‘re amazing!
Aufenthalt von 6 Nächten im März 2021
Antwort von Hany Elalfy- General Manager am 5. Apr. 2021
Dear Valued Guest Ms Susana , Thank you for your positive feedback and for the excellent evaluation of our hotel services and for recommending our resort, we are delighted that you had enjoyed your recent stay with us and that all our services had met your full expectations. It will be a great pleasure to welcoming you back soon again at Solymar Soma Beach. Best Regards. Hany Elalfy- General Manager

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 6 Nächten im März 2021
Antwort von Hany Elalfy- General Manager am 4. Apr. 2021
Dear Valued Guest , Thank you for your positive feedback and for the excellent evaluation of our hotel services and for recommending our resort, we are delighted that you had enjoyed your recent stay with us and that all our services had met your full expectations. It will be a great pleasure to welcoming you back soon again at Solymar Soma Beach. Best Regards. Hany Elalfy- General Manager

10/10 – Hervorragend

Anna Maj

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 8 Nächten im April 2024
Antwort von Morsi Ali am 28. Apr. 2024
Dear our valued guest , First of all, we would like to thank you for choosing Solymar Soma Beach Resort to spend your holidays here with us. We would like to apologize for any inconvenience during your stay. The reviews of each guest are taken seriously and taken into account. We always strive to ensure the complete satisfaction of our guests and will be very happy to see you in the future. Looking forward to seeing you again soon. Best wishes

6/10 – Okay

Sara Elisabeth

Gut: Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 7 Nächten im März 2024
Antwort von Morsi Ali am 13. Apr. 2024
Dear Guest, Thank you for choosing Solymar Soma Beach and thank you for your feedback. Best Regards, Solymar Soma Beach

10/10 – Hervorragend

Matthew

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 7 Nächten im Februar 2024
Antwort von Morsi Ali am 13. Apr. 2024
Dear guestThank you very much for choosing the Solymar Soma Beach for your holiday and for taking the time to share your experience with us.It's great to see that you spent a relaxing holiday with us and that you really liked our entire hotel complex.We are happy to share your positive feedback with all colleagues.Your positive feedback is a real motivation for all of us, as we always try to make our guests have a wonderful holiday, so we are proud to see that you have succeeded.The entire team would be very happy if we could welcome you again

6/10 – Okay

Tomasz

Aufenthalt von 5 Nächten im November 2023
Antwort von Morsi Ali am 13. Feb. 2024
Dear Guest,Warm greetings from the sunny Solymar Soma Beach.Thank you very much for your stay and for the excellent review you have given to our hotel. We really appreciate your support. We look forward to welcoming you back to our hotel soon.With sunny greetings

10/10 – Hervorragend

Eman

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Animation team was very entertaining ,friendly and welcoming , staff all over the property was super helpful ! Sayeed ( mr bean ) at the main restaurant was funny and super helpful ! The over all vibe of the resort force you to cheer up and have a great time no matter what your mood is ;) My boys loved the ( entertainer of short stature) he was super nice !! And we thank him for the good time we had ! Also big shout out to Mustafa the dive instructor who managed to make us all feel comfortable enough to try diving even my 10 year old who usually panics had an unforgettable experience !! Thank you all we will defiantly be back !
Antwort von Morsi Ali am 2. Okt. 2023
Dear Ms. Eman ,Thank you for choosing Solymar Soma Beach to spend your holiday. My team and I would also like to thank you for your critical and valued feedback. Our whole team is extremely committed to delivering the perfect holiday experience for each and every guest. We are very sorry that we didn't accomplish this for you. We welcome any suggestions for improving and developing our service. Thank you, once more, for your visit to our hotel. We would also like to apologize again for not fulfilling your expectations. We hope to welcome you back to our hotel in the future.Hany ElalfyGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Sandra

Mit einer Gruppe gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Excellent rapport qualité/prix, excellent séjour !
Super séjour ! Hôtel parfaitement propre. Jolie plage privée et 2 grandes piscines. Gros efforts faits pour les spectacles / animations du soir (spectacle flyboard dans la piscine par ex) et plus globalement pour les animations tout au long de la journée pour nous occuper, c’était vraiment bien. 2 restaurants avec buffet ouverts tous les jours avec large amplitude horaire. Il est possible de manger quasiment à toute heure et même en arrivant à la fin du service, vous trouverez de tout. 2 excellents restaurants à la carte (égyptien et italien) sont disponibles. Pensez à les réserver suffisamment tôt pdt votre séjour. Personnel très serviable, disponible et réactif (par ex lorsque nous avons demandé à avoir une table à repasser). Staff à nos petits soins pour savoir si nous voulons boire qqch, si tout était OK. Pressing testé et approuvé, linge rendu impeccable et sous blister. Eau en bouteille à volonté tout au long de la journée, très appréciable. A noter quelques points d’amélioration mineurs qui ne remettent pas en cause la qualité de l’hôtel. La communication peut être difficile avec certains membres du staff qui parlent très peu anglais. Parasols un peu fins (prévoyez bcp de crème solaire 😊) et pas de pommeau de douche dans la salle de bain. En bref, nous avons adoré notre séjour au Solymar. Nous recommandons vivement cet hôtel. Le rapport rapport qualité/prix est vraiment excellent ! C’est une valeur sure, n’hésitez pas ! Encore merci à toute l’équipe.
Aufenthalt von 5 Nächten im September 2023
Antwort von Sherif Arafa am 23. Sept. 2023
Dear Mr. Ahmed,Thank you for choosing Solymar Soma Beach to spend your holiday. My team and I would also like to thank you for your critical and valued feedback. Our whole team is extremely committed to delivering the perfect holiday experience for each and every guest. We are very sorry that we didn't accomplish this for you. We welcome any suggestions for improving and developing our service. Thank you, once more, for your visit to our hotel. We would also like to apologize again for not fulfilling your expectations. We hope to welcome you back to our hotel in the future.Hany ElalfyGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Fadi Nabil Louis

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 3 Nächten im September 2023
Antwort von Sherif Arafa am 10. Sept. 2023
Dear Mr. Fadi,Thank you for choosing Solymar Soma Beach to spend your holiday. My team and I would also like to thank you for your critical and valued feedback. Our whole team is extremely committed to delivering the perfect holiday experience for each and every guest. We are very sorry that we didn't accomplish this for you. We welcome any suggestions for improving and developing our service. Thank you, once more, for your visit to our hotel. We would also like to apologize again for not fulfilling your expectations. We hope to welcome you back to our hotel in the future.Hany ElalfyGeneral Manager

6/10 – Okay

Ahmed

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
The property and staff are amazing. What was unacceptable was the poor food quality. My son refused to eat during the 3 night stay. It’s quite disappointing since everything else was on point. I would have been prepared to pay more if that meant no compromises on the quality of the food in this all inclusive stay. Again through the staff were amazing and did what they could to handle our concerns.
Aufenthalt von 3 Nächten im Juli 2023
Antwort von Sherif Arafa am 8. Aug. 2023
Dear Mr. Ahmed,Thank you for choosing Solymar Soma Beach to spend your holiday. My team and I would also like to thank you for your critical and valued feedback. Our whole team is extremely committed to delivering the perfect holiday experience for each and every guest. We are very sorry that we didn't accomplish this for you. We welcome any suggestions for improving and developing our service. Thank you, once more, for your visit to our hotel. We would also like to apologize again for not fulfilling your expectations. We hope to welcome you back to our hotel in the future.Hany ElalfyGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Nahed

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist, Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Staff very courteous, helpful, knowledgeable.
Aufenthalt von 5 Nächten im Juni 2023
Antwort von Sherif Arafa am 4. Juli 2023
Dear Our Valued Guest,Greetings from Solymar Soma Beach.Thank you very much for the nice detailed review, kind words and the time you saved to write it.Recommending the hotel for our future guests from you is always appreciated.it’s a pleasure to know that you have enjoyed our services and the hotel facilities specially our team hospitality. Team members will be very happy to read your review. We are looking forward to welcoming you, your family and friends again soon and on many coming returns.Best regards from all the team.sincerelyHany ElalfyHotel General Manager

10/10 – Hervorragend

Daniel

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Staff really goes above and beyond.
Aufenthalt von 5 Nächten im Juni 2023
Antwort von Sherif Arafa am 3. Juli 2023
Dear Mr. Daniel ,Greetings from Solymar Soma Beach.Thank you very much for the nice detailed review, kind words and the time you saved to write it.Recommending the hotel for our future guests from you is always appreciated.it’s a pleasure to know that you have enjoyed our services and the hotel facilities specially our team hospitality. Team members will be very happy to read your review. We are looking forward to welcoming you, your family and friends again soon and on many coming returns.Best regards from all the team.sincerelyHany ElalfyHotel General Manager

10/10 – Hervorragend

Ramil

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Very hard to find anything to complain about
Aufenthalt von 7 Nächten im Juni 2023
Antwort von Sherif Arafa am 4. Juli 2023
Dear Our Valued Guest,Greetings from Solymar Soma Beach.Thank you very much for the nice detailed review, kind words and the time you saved to write it.Recommending the hotel for our future guests from you is always appreciated.it’s a pleasure to know that you have enjoyed our services and the hotel facilities specially our team hospitality. Team members will be very happy to read your review. We are looking forward to welcoming you, your family and friends again soon and on many coming returns.Best regards from all the team.sincerelyHany ElalfyHotel General Manager

10/10 – Hervorragend

Davide

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
tutto bellissimo
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2023
Antwort von Morsi Ali am 17. Apr. 2023
Dear guest,We sincerely thank you for your recent stay at Solymar Soma Beach and for the time taken to share your great feedback with us. It is our pleasure to see that you have truly enjoyed your vacation and all aspects of our hotel. Of course, we will gladly share your generous words of praise with all our employees. Thank you one more time for your outstanding feedback and appreciation- this is the greatest reward for us.We hope to welcome you back again soon and remain in the meantime with sunny regards from the Red Sea,Your Guest Relations Solymar Soma Beach

4/10 – Schlecht

Rui Jorge Cardoso

Mit dem Partner gereist
Gentillesse du personnel
Aufenthalt von 7 Nächten im April 2023
Antwort von Morsi Ali am 17. Apr. 2023
Dear Rui,Thank you for choosing Solymar Soma Beach to spend your holiday. My team and I would also like to thank you for your critical and valued feedback. Our whole team is extremely committed to delivering the perfect holiday experience for each and every guest. We are very sorry that we didn't accomplish this for you. We welcome any suggestions for improving and developing our service. Thank you, once more, for your visit to our hotel. We would also like to apologize again for not fulfilling your expectations. We hope to welcome you back to our hotel in the future.

8/10 – Gut

Dejan

10/10 – Hervorragend

Jens Michael

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Nice and safe relaxation in Safaga
All the important basics are great: security, cleanliness, food safety, and service. The staff is attentive, they greet you and try to help whenever you seem in need. Excellent attitude towards service. Great place to relax with Luxor trip and snorkling trip to the reef as must-do. Good capacity on beach, pool, and in restaurants. Good food selection and especially for dessert lovers. All together good value. To improve: the beds are on the hard side and a bit short for people above 1.9 m. Fish served is typically pangasius and we would have loved to have fresh fish from Red Sea at least 1 or 2 times in a week - at added cost in the a la carte restaurants if needed.
Aufenthalt von 7 Nächten im November 2022
Antwort von Morsi Ali am 29. Nov. 2022
Dear Our Valued Guest,Thank you for your feedback and for taking the time to share your impressions. It is very important to the entire Solymar Soma Beach to offer each guest a perfect holiday experience. We are happy to record your comments in order to expand and improve our service in the future. Please be assured that your comments have been shared with the responsible department heads. We hope that you can still remember some nice moments. We would be very happy to welcome you again as our guests.Best RegardsHany ElalfyGeneral Manager

8/10 – Gut

Nevine

Aufenthalt von 4 Nächten im September 2022

10/10 – Hervorragend

Wahib

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Fantastic hotel and the restaurant staff was amazing and attentive! Good variety of food. Only negative was the amphitheater where the nightly entertainment was held- VERY VERY uncomfortable. No back and you are sitting on concrete no chairs.
Aufenthalt von 12 Nächten im Juli 2022
Antwort von Hany Elalfy General Manager am 9. Okt. 2022
Dear Our Valued Guest,Thank you for your feedback and for taking the time to share your impressions. It is very important to the entire Solymar Soma Beach to offer each guest a perfect holiday experience. We are happy to record your comments in order to expand and improve our service in the future. Please be assured that your comments have been shared with the responsible department heads. We hope that you can still remember some nice moments. We would be very happy to welcome you again as our guests.Best RegardsHany ElalfyGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Fabrice

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Tout est très bien. Accès piscine comme à la mer très propre. Personnel au plus près de vous respect gentillesse serviabilité enfin bref top
Aufenthalt von 7 Nächten im August 2022
Antwort von Hany Elalfy General Manager am 22. Aug. 2022
Dear Our Valued Guest,Thank you for your feedback and for taking the time to share your impressions. It is very important to the entire Solymar Soma Beach to offer each guest a perfect holiday experience. We are happy to record your comments in order to expand and improve our service in the future. Please be assured that your comments have been shared with the responsible department heads. We hope that you can still remember some nice moments. We would be very happy to welcome you again as our guests.Best RegardsHany ElalfyGeneral Manager

10/10 – Hervorragend

Mohamed

Aufenthalt von 7 Nächten im Juli 2022
Antwort von Morsi Ali am 20. Juli 2022
Dear Mr. Mohamed, Thank you for choosing to stay in Solymar Soma Beach and for sharing your kind feedback. We are pleased to learn, that you enjoyed your vacation with us and were satisfied with our services and facilities. Thank you once again and we look forward to welcoming you soon back! Sincerely, General Manager Hany Elalfy

6/10 – Okay

Mohammed Said Abdelrahman

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit und Zustand der Unterkunft
What I liked was:- The food and the variety of it. The housekeeping staff were helpful. What I did not like:- The reception staff are gloomy and unfriendly. The beach was full of Jellyfish and there was no warning signs at all as if they were not bothered about the peoples’ safety. The animation team members and most of the staff prefer to engage with others nationalities but not Egyptians which is sad to see that in your country.
Aufenthalt von 8 Nächten im Mai 2022
Antwort von Hany Elalfy General Manager am 27. Juli 2022
Dear Guest, Thank you for choosing Solymar Soma Beach and thank you for your feedback. Best Regards, Solymar Soma Beach.

10/10 – Hervorragend

Rebeca

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Superb service, clean hotel, and nice food. Could not have chosen better
Aufenthalt von 14 Nächten im März 2022
Antwort von Hany Elalfy am 6. Apr. 2022
Dear Ms. Rebeca, Thank you for choosing to stay in Solymar Soma Beach and for sharing your kind feedback. We are pleased to learn, that you enjoyed your vacation with us and were satisfied with our services and facilities. Thank you once again and we look forward to welcoming you soon back! Sincerely, General Manager Hany Elalfy

10/10 – Hervorragend

Sayan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Solymar - top hotel
Приятный по всех отношениях отель, чистый, ухоженный, спокойный и современный. Еда вкусная и разнообразная (спасибо поварам и всем Шеф - поварам). Сервис - на самом высшем уровне. Персонал, дружелюбный и приветливый, оперативно решает все возникшие вопросы, особенно менеджеры по работе с гостями: Мисс Люба, Мистер Салех и Мистер Рахим. Аниматоры - (особенно Мистер Нуну и Мистер Омар) постоянно в движении, всегда с гостями, не дают заскучать. Берег - пологий, для детей самое то, пляж - чистый, песчаный Этот отель - один из лучших в Египте✌️
Aufenthalt von 10 Nächten im Januar 2022
Antwort von Hany Elalfy am 1. Feb. 2022
Уважаемый Саян, Благодарим вас за выбор Solymar Soma Beach для вашего отдыха. Мы были рады узнать, что у вас был отличный отдых с нами, и спасибо, что нашли время написать положительные отзывы о нашем сервисе и услугах. Ваши комментарии будут немедленно переданы в конкретные отделы. Мы хотели бы иметь возможность приветствовать вас в нашем отеле вновь. Sincerely, Hany Elalfy General Manager

8/10 – Gut

Michelle

Mit einer Gruppe gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Fab fab fab hotel- would highly recommend
We had a family room - was clean big and spacious -unfortunately no WiFi in rooms we knew this before staying - available in public areas and on the balcony of the room. We had the all inclusive package food choice was amazing and even had 2 on-site a la carte restaurants (oriental and Italian) all local liquor included as well and you can pay extra for the imported stuff. Rooms cleaned daily - hotel had its own private beach and multiple pools - loads of relaxation space outside and the animation team were fab- always trying to get us involved in everything. Fab fab fabbbb hotel!!
Aufenthalt von 6 Nächten im Januar 2022
Antwort von Hany Elalfy am 12. Jan. 2022
Dear Michelle, Thank you for choosing to stay in Solymar Soma Beach and for sharing your kind feedback. We are pleased to learn, that you enjoyed your vacation with us and were satisfied with our services and facilities. Thank you once again and we look forward to welcoming you soon back! Sincerely, General Manager Hany Elalfy

10/10 – Hervorragend

Elisa

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Dream Trip
The best hotel I ever stayed. It should be 5 starts and not only 4 stars. The staff is 10/10, they are always smiling and you can feel how much they love to work at Solymar. This is definitely a place you can call home. My fiancee and I spent 8 nights at this place and we will never forget. The food is amazing and fresh, the food is wonderful and fresh, the drinks are great too especially at the bar which is open 24/7. And last but not least, Rahim is the executive manager who gave us all the support during our stay. He went above and beyond to provide us the best holidays, our most impossible requests he made it happen and always with so much excellence. Thanks for everything Solymar family, we'll see you soon.
Aufenthalt von 8 Nächten im Dezember 2021
Antwort von Hany Elalfy am 27. Dez. 2021
Dear Elisa, Thank you for choosing to stay in Solymar Soma Beach and for sharing your kind feedback. We are pleased to learn, that you enjoyed your vacation with us and were satisfied with our services and facilities. Thank you once again and we look forward to welcoming you soon back! Sincerely, General Manager Hany Elalfy