Außenbereich

Bewertungen von Sofitel Sydney Darling Harbour

5 out of 5
Sofitel Sydney Darling Harbour
12 Darling Drive, Sydney, NSW

Bewertungen

8.8

Hervorragend

664 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 10 - Hervorragend" "
186 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 8 - Gut" "
66 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 6 - Okay" "
41 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 4 - Schlecht" "
47 von insgesamt 1004 Gästebewertungen haben eine Bewertung von 2 - Ungenügend" "

9.4/10

Sauberkeit

9.0/10

Personal & Service

9.0/10

Ausstattung

9.2/10

Zustand der Unterkunft

9.0/10

Umweltfreundlichkeit

Bewertungen

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Schönes Hotel mit toller Lage
Das Sofitel ist absolut zu empfehlen für einen schönen Aufenthalt in Sydney. Highlights: - Lage: Von Darling Harbour sind alle Sehenswürdigkeiten zu Fuß zu erreichen - Zimmer: Fantastisches Bett und Ausstattung - Pool: Einfach toll! - Frühstück: Große Vielfalt und Qualität Optimierungspotenzial: - Servicepersonal: Ist freundlich, wirkt aber oft unbeholfen - Lärm durch eine Großbaustelle vor dem Gebäude
Aufenthalt von 6 Nächten im November 2023

10/10 – Hervorragend

Vladimir

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 5 Nächten im November 2023

6/10 – Okay

Beat

Gut: Komfort des Zimmers
OK aber nicths Aussergewöhnliches
Hotel OK, gute Lage. Wir buchten es wegen dem Pool, der war auch für ein Stadthotel nichts wert und viel zu viele Gäste. Check-in super freundlich. Frühstücksraum ist ein Saal und riesengross und trotzdem viel zu klein für alle Gäste. Preis-Leistung ist nicht ideal.
Aufenthalt von 4 Nächten im Dezember 2022
Antwort von Greg Brady - General Manager am 27. Jan. 2023
Bonjour Beat, Thank you for your review. I am disappointed we did not meet your expectations on this occasion. I sincerely hope we have the opportunity to welcome you back again in the future to turn your experience around. Kind regards, Greg Brady - General Manager

8/10 – Gut

Pascal

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 3 Nächten im Dezember 2022

10/10 – Hervorragend

Hanspeter

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
Aufenthalt von 2 Nächten im Oktober 2022
Antwort von Greg Brady - General Manager am 27. Okt. 2022
Bonjour Hanspeter, Thank you so much for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

8/10 – Gut

Verifizierter Reisender

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Top Lage. Die S-Bahn ist gleich um die Ecke. Ruhige Zimmer mit super Aussicht.
Aufenthalt von 7 Nächten im Dezember 2019

10/10 – Hervorragend

Verifizierter Reisender

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im September 2019

10/10 – Hervorragend

Claudia, Munich

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
We had a room with the spectacular Harbor view ... all on a very high standard .....The stuff in the hotel is very customer orientated.. and friendly .. what is a shame is that the highest level of the hotel with the best view is only accessible for the business club members even they say that it should be for everyone ... The bar on level III it’s just for adults . So when my 15-year-old daughter and I just wanted to have a (non alcoholic) drink on the last day we were not allowed to use the bar on level 3 and had to go to another hotel and use their bar. That was a shame.
Aufenthalt von 3 Nächten im August 2019

4/10 – Schlecht

ATAKA

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
レストラン数が少ない
Aufenthalt von 2 Nächten im Mai 2024

10/10 – Hervorragend

Peter

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Enjoyed stay
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 22. Apr. 2024
Bonjour Peter, Thank you for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Johanis Thomas Wharton

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Had an excellent stay at Sofitel Sydney Darling Harbour Hotel! Room was great with an amazing view. Staff were friendly and very attentive. Would definitely come back 10/10
Aufenthalt von 3 Nächten im April 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 22. Apr. 2024
Bonjour Johanis Thomas, Thank you so much for your review. I am so pleased you enjoyed your stay. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Lisa

Gut: Sauberkeit
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 22. Apr. 2024
Bonjour Lisa, Thank you so much for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Elizabeth

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Lovely clean and new hotel in a great quiet location at Darling harbour. Everything you need is available, and the buffet breakfast is fabulous, with lovely hot barista made coffee. Would stay again.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 22. Apr. 2024
Bonjour Elizabeth, Thank you for taking the time to review the hotel. I am thrilled you enjoyed your stay with us. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

8/10 – Gut

Haneul

Gut: Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I had rhinitis, so my nose was stuffy and I sneezed a lot, but the amenities and room conditions provided were so good
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 22. Apr. 2024
Bonjour Haneul, Thank you for your review. I appreciate your feedback regarding the amenities and I hope you feel better soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Sarah

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Antwort von Greg Brady - General Manager am 22. Apr. 2024
Bonjour Sarah, Thank you for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Dawn

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
High end hotel
Aufenthalt von 4 Nächten im April 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 22. Apr. 2024
Bonjour Dawn, Thank you for your review. I am so pleased you enjoyed your time at the hotel. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Yoonhye

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
Nice view Good facilities Friendly staff
Aufenthalt von 1 Nacht im April 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 22. Apr. 2024
Bonjour Yoonhye, Thank you so much for your review. I am thrilled you enjoyed your stay. Kind regards, Greg Brady - General Manager

4/10 – Schlecht

Syasya

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Construction happening right under the hotel made our experience really bad. We chose this hotel for 2 nights and paid for the room with the harbour view to celebrate our birthdays and anniversary. Every morning there was construction starting from 7.30 am. Would not recommend anyone to choose this place if you’re a light sleeper. Spend your money somewhere else
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

8/10 – Gut

Peter

Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024

10/10 – Hervorragend

Sarah

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Nice rooms and convenient location. Excellent breakfast. As at early April there are works taking place by the pool. Would recommend generally with one caveat- its worth noting that (unlike many other hotel chain loyalty schemes) Accor will not give loyalty points for stays booked via Expedia.
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 11. Apr. 2024
Bonjour Sarah, Thank you for taking the time to review the hotel and thank you for your loyalty. You are correct about points allocation. We do have some exciting things happening by the pool currently. Hopefully they will be completed by your next stay. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Vance

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Loved the hotel
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 11. Apr. 2024
Bonjour Vance, Thank you for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Suzanne

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im April 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 11. Apr. 2024
Bonjour Suzanne, Thank you so much for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

VINCY

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
I expected it’s a 5 star hotel but I found a few small insects in the toilet & the washbasin was clogged….. other than it’s a great hotel.
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 11. Apr. 2024
Bonjour VINCY, Thank you for taking the time to review the hotel. I appreciate your feedback and am disappointed as this is certainly not our usual level of service. I have flagged your concerns with the relevant departments. Thank you once again and we hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Darryl

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Best view of Darling Harbour
Aufenthalt von 7 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 11. Apr. 2024
Bonjour Darryl, Thank you for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

ANWAR

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Good it’s in the middle of downtown
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Anwar, Thank you for your review. We look forward to welcoming you to the hotel again in the future. Kind regards, Greg Brady - General Manager

4/10 – Schlecht

LI, Singapore

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
The room does not provide bottled water, and it is disappointing to use environmentally friendly reasons.Why was it provided on the day of the check in? Outdoor construction greatly affects rest.
Aufenthalt von 6 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour LI, Thank you for your feedback. Sustainability is extremely important to the hotel which is why we have completed the Green Globe accreditation. Bottled water is available in the mini bar of each room. Should this not have been available in your mini bar, then we have not replenished the mini bar appropriately. I appreciate your feedback and have taken it to the team for further action. I hope we have the opportunity to welcome you back to the hotel again in the future to turn your experience around. Kind regards, Greg Brady - General Manager

6/10 – Okay

Gina

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Ausstattung
We stayed at this hotel because of the large mall and numerous restaurants and cafes; it turned out the mall had been demolished and restaurants closed; ongoing construction every day and each taxi ride to anywhere was very expensive. Nice hotel but extremely inconvenient
Aufenthalt von 6 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Gina, Thank you for your feedback. Whilst Harbourside is no longer in front of the hotel, we are very lucky to be within walking distance of restaurants, bars and cafes along the wharf as well as in Darling Quarter. We are also within walking distance to a variety of shops in the CBD. I am disappointed our team did not communicate this effectively during your recent visit. I sincerely hope we have the opportunity to welcome you back to the hotel again in the near future to turn your experience around. Kind regards, Greg Brady - General Manager

6/10 – Okay

MARILOU

Gut: Sauberkeit
Verbesserungswürdig: Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 1 Nacht im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Marilou, Thank you for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

2/10 – Ungenügend

Diana

Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Diana, Thank you for your feedback. I am disappointed we did not meet, or exceed, your expectations on this occasion. I hope we have the opportunity to welcome you back again in the near future. Kind regards,Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Alan

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Greqt
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Alan, Thank you so much for your review. Kind regards,Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Santiago

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Excellent property. Close to everything
Aufenthalt von 4 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Santiago, Thank you for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Luke

Mit der Familie und kleinen Kindern gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Awesome
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Luke, Thank you for your review. Kind regards,Greg Brady - General Manager

4/10 – Schlecht

Jessica

Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Jessica, Thank you for your review. I am disappointed we did exceed your expectations on this occasion. I sincerely hope we have the chance to welcome you back to the hotel again in the future to turn your experience around. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Maria

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
Aufenthalt von 2 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Maria, Thank you for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Patrick

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Awesome pool area and close to everything
Aufenthalt von 2 Nächten im Januar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Patrick, Thank you for taking the time to review the hotel. We hope to see you again in the near future. Kind regards,Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Andrea

Geschäftlich gereist, Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Great property of you have anything on at the ICC or have a vehicle. Ease of valley parking removes the stress of the Sydney traffic!!!!
Aufenthalt von 3 Nächten im März 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Andrea, Thank you for your feedback. I am so pleased you enjoyed your stay. Kind regards,Greg Brady - General Manager

8/10 – Gut

Alex

Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Alex, Thank you for your review. Kind regards, Greg Brady - General Manager

2/10 – Ungenügend

Emma

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Verbesserungswürdig: Personal & Service
Location was great, clean and tidy. Items from our room were taken. multiple calls and emails made to push an investigation.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 2. Apr. 2024
Bonjour Emma, Thank you for taking the time to review the hotel. I understand you have been in contact with our team who have investigated the matter. Should you still require assistance, please feel free to contact my office. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Tony

Geschäftlich gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Quality place in every respect.
Aufenthalt von 3 Nächten im Februar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 3. Apr. 2024
Bonjour Tony, Thank you for your review. I am pleased you enjoyed your stay. Kind regards, Greg Brady - General Manager

8/10 – Gut

Gaudioso Jr, Claremont Meadows

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Location
Aufenthalt von 1 Nacht im Februar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 3. Apr. 2024
Bonjour Gaudioso, Thank you for your review. We hope to see you again sooon. Kind regards,Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

JIAN

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Convenient location
Aufenthalt von 4 Nächten im Februar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 3. Apr. 2024
Bonjour Jian, Thank you for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Andrea

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Wonderful property. Modern, clean and amazing service. Location is spot on especially if attending a function at the ICC. Well done team Sofitel
Aufenthalt von 2 Nächten im Februar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 3. Apr. 2024
Bonjour Andrea, Thank you for taking the time to review the hotel. I am so pleased you enjoyed your stay. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Luigi

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Staff was attentive and helpful with all our queries.
Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 3. Apr. 2024
Bonjour Luigi, Thank you for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

8/10 – Gut

Eileen

Gut: Sauberkeit und Personal & Service
Antwort von Greg Brady - General Manager am 3. Apr. 2024
Bonjour Eileen, Thank you for your review. I am thrilled you enjoyed your stay. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Sang Hoon

Aufenthalt von 4 Nächten im Januar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 3. Apr. 2024
Bonjour Sang Hoon, Thank you so much for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Xinbo

Mit der Familie gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Light rail service is literally across the hotel, with one direction to Chinatown and another direction to fish market. On the other side of the hotel is the water front of Darling Harbour. Highly recommend
Aufenthalt von 5 Nächten im Januar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 11. Apr. 2024
Bonjour Xinbo, Thank you so much for your review. We hope to see you again soon. Kind regards, Greg Brady

10/10 – Hervorragend

Shannon

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Zustand der Unterkunft und Komfort des Zimmers
A Darling in Darling Harbour
This is a very nice lux hotel in a great location. We had no issues in our 3 night stay. The beds were super comfortable and we thoroughly enjoyed the breakfast buffet each morning. Highly recommend!
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024
Antwort von Greg Brady - General Manager am 11. Apr. 2024
Bonjour Shannon, Thank you so much for your review. I am so pleased you enjoyed your stay. Kind regards, Greg Brady - General Manager

10/10 – Hervorragend

Tony

Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Clean and safe
Aufenthalt von 1 Nacht im Januar 2024

8/10 – Gut

Sara

Gut: Sauberkeit, Personal & Service und Zustand der Unterkunft
We chose Sydney as our honeymoon destination, which in itself turned out to be a great choice. Also the Sofitel hotel and its services were generally very good. Since it was our honeymoon, we wanted a bit of luxury, so instead of a standard room, we chose a significantly more expensive luxury corner room, which was advertised with a great view of Darling Harbour. When we got to the hotel and the room, it was revealed that directly in front of the hotel and the view was a huge and loud construction site, which practically covered the entire view from the corner room. The workers started working loudly every day in the morning around 7 o'clock, which inevitably affected both our sleep and our experience. In this regard, we were very disappointed, considering that the room in question was advertised as a deluxe room with a great view, which the construction site opening out the window certainly was not. The room was not as agreed and was definitely not worth the price. This should have been mentioned on the Hotels-com website or this should have been brought out in some other way, and the room in question should not have been advertised with a view or at least at such a high price. We would not have chosen that room if we had known this. The construction site and the resulting inconvenience were also not mentioned when we checked into the hotel, and the matter was not apologized for, let alone compensated in any way, or remedial measures were taken during our stay or check-out.
Aufenthalt von 12 Nächten im Januar 2024

10/10 – Hervorragend

Anita

Mit dem Partner gereist
Gut: Sauberkeit, Personal & Service, Ausstattung und Zustand der Unterkunft
Amazing service and stay at The Sofitel! I highly recommended this hotel for a special weekend stay or magical holiday.
Aufenthalt von 3 Nächten im Januar 2024