Diamond Hotel

Hébergement 2.0 étoiles
Hôtel de Torquay avec une réception ouverte 24 h/24

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Avis voyageurs

6,4 sur 10

Équipements populaires

  • Réception 24 h/24
  • Parking disponible
  • Wi-Fi gratuit
Mod logo
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À propos du quartier

Carte
27 Croft Road, Torquay, England, TQ2 5UD

Comment se déplacer

  • TORQUAY (Gare) - 14 min à pied
  • Exeter (EXT-Aéroport international d'Exeter) - 43 min en voiture

À propos de cet hébergement

Diamond Hotel

Hôtel au cœur de Centre-ville de Torquay
L'hébergement Diamond Hotel offre un petit déjeuner continental gratuit et bien d'autres services et équipements. Vous pouvez rester connecté avec le Wi-Fi gratuit dans les parties communes.
Autres petits plus de cet hôtel :
  • Parking en libre-service (en supplément), réception ouverte 24 h/24 et personnel polyglotte
  • Hébergement non-fumeurs

Hébergements similaires

Services et équipements

Internet

  • Disponible dans certaines parties communes : Wi-Fi gratuit

Parking et transports

  • Parking sur place (en supplément)

Commodités

  • Réception ouverte 24 h/24

Services aux voyageurs

  • Personnel polyglotte
  • Service de ménage (une fois par semaine)

Accessibilité

  • Pas d’ascenseur

Plus

  • Hébergement non-fumeurs

Conditions

Arrivée

Heure de début de l'enregistrement : 15 h 00 ; heure de fin de l'enregistrement : 22 h 00.
Toute arrivée anticipée est soumise à disponibilité
Âge minimum pour l'enregistrement : 18 ans

Départ

Départ avant 10 h 00

Informations concernant l’arrivée

Le personnel de la réception vous accueillera sur place.

Modes d’accès

Personnel présent à la réception

Animaux domestiques

Animaux de compagnie non admis.

Enfants et lits supplémentaires

Les enfants sont admis

Moyens de paiement

Informations importantes

À savoir absolument

Des frais pour toute personne supplémentaire peuvent être facturés et dépendent de la politique de l'hébergement
Une pièce d'identité officielle avec photo et un dépôt de garantie en espèces, par carte de crédit ou par carte de débit, peuvent être demandés à l'arrivée pour couvrir tous frais imprévus
Les demandes spéciales, qui ne peuvent pas être garanties, sont soumises à disponibilité à l'arrivée et peuvent entraîner des frais supplémentaires
Cet hébergement accepte les cartes de crédit.
Cet hébergement bénéficie d’un nettoyage par des professionnels

Nous devons aussi mentionner…

Cet hébergement ne dispose pas d'ascenseurs
Cet hébergement a pour politique de refuser les réservations de groupes se réunissant pour certaines fêtes ou événements particuliers tels que les enterrements de vie de jeune fille et de garçon
Cet hébergement accueille des clients de toutes orientations sexuelles et identités de genres (LGBTQIA+ friendly)

Hébergement aussi connu sous le nom de :

The Richmond Hotel Hôtel
The Richmond Hotel Torquay
The Richmond Hotel Hôtel Torquay

Foire aux questions

Les animaux domestiques sont-ils admis dans l'hébergement ?

Non, les animaux de compagnie ne sont pas admis au sein de l'hébergement.

À combien s'élèvent les frais de parking à l'hébergement Diamond Hotel ?

Un parking sans voiturier est disponible moyennant un supplément.

Quelle est l'heure d'arrivée à l'hébergement Diamond Hotel ?

Heure de début de l'enregistrement : 15 h 00 ; heure de fin de l'enregistrement : 22 h 00.

Quelle est l'heure de départ de l'hébergement Diamond Hotel ?

Le départ a lieu à 10 h 00.

Où se situe l'hébergement ?

Envie d'un séjour plaisir ? Cet hôtel du quartier de Centre-ville de Torquay se situe à moins de 10 minutes de Centre des congrès Riviera, Torquay Marina et Princess Theatre. Torre Abbey Sands et Abbaye de Torre se trouvent également à moins de 15 minutes. TORQUAY (Gare) est à 14 minutes à pied et Gare Torre est à 16 minutes.

Avis

Avis sur l’hébergement Diamond Hotel

6,4

6,8

Propreté

8,4

Emplacement

7,4

Personnel et service

4,4

Écoresponsabilité

5,6

Infrastructures et conditions de l’hébergement
Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 63 avis sur 313.
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 94 avis sur 313.
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 51 avis sur 313.
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 42 avis sur 313.
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 63 avis sur 313.

Avis

10/10 Excellent

graziella

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre

séjour formidable

séjour magnifique et hotel a recommander très bien situé
Séjour de 3 nuits en septembre 2018

8/10 Bien

Fabrice

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Propreté, infrastructures et conditions de l’hébergement, confort de la chambre
Literie à changer
Séjour de 6 nuits en juillet 2017

2/10 Horrible

Rob

Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Arrived at 9.00 Fri evening t He couldn't find any record of my booking, even after showing booking confirmation and reference. The place had a musty smell and a unclean feel to it. It looks as if there has been no attempts of upkeep at the property for years. I did not stay and found somewhere else to stay
Séjour de 2 nuits en octobre 2025

4/10 Médiocre

Paul

Voyage en couple
Les points faibles : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
For the price we paid I was only expecting very basic accommodation - I think a comfortable bed and a warm shower are a minimum expectation whatever the price and on that basis it just about delivers. However, there was a very uncomfortable feeling throughout the whole stay, not helped by other residents coming and going noisily at all hours of the day and night, the shady looking characters hanging around nearby and the barely disguised drug deals we witnessed in the vicinity involving those residents. I don’t believe the hotel or staff had any involvement, but they may want to consider what sort of clientele they want to attract.
Séjour de 2 nuits en octobre 2025

2/10 Horrible

AnnMarie

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
We booked from sept 18-28 but left after 4 days and they would not give us a refund They said we’d have to contact Expedia to get a refund
Séjour de 11 nuits en septembre 2025

2/10 Horrible

Donna

Voyage en couple
Horrible
Séjour de 1 nuit en octobre 2025

2/10 Horrible

Sarah

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
DO NOT STAY HERE!! On arrival at the hotel in the evening we were told that the parking was £10 per night even though the website I booked through said free parking. We were then told that the lift was out of order, I have read reviews since stating other guests were also told this, but I don't believe that there even IS a lift at the hotel and the staff are told to lie. The girl at the reception was pleasant and polite and I felt sorry for her. There was a man skulking around reception acting strangly and staring at us the whole time we were checking in. We presumed was a member of staff, it was unnerving. We were then told we had to pay for the room (I had to check my bank to find that Expedia had only taken £8 when I thought that I had paid in full) I really wish I had checked the room before paying. As we struggled up the stairs with our luggage, the closer we got alongthe corridor, the dirtier the carpets and walls became. Our room was dingy, smelly and the carpet was disgusting. Old stains on the walls and carpets and cigarette burns on the bathroom window sill. All the furniture was damaged or broken. The bed sheets were dirty and smelt damp. There were lots of dodgy looking men hanging around in the corridor outside our room and we didn't feel safe. We felt that we couldn't stay and left after 10 minutes and booked into the local Travelodge which thankfully had a room available. I can't believe that this place is allowed to run as a hotel, its disgusting and needs
Séjour de 3 nuits en septembre 2025

2/10 Horrible

Loyston

Les points faibles : Propreté et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 2 nuits en septembre 2025

6/10 Satisfaisant

Judy

Les points faibles : Personnel et service et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en septembre 2025

8/10 Bien

Robert, Edmonton

Voyage en couple
Les points forts : Propreté et personnel et service
Required a lot of up and down climbing to get around
Séjour de 4 nuits en septembre 2025

2/10 Horrible

Charlie

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The place was terrible we had to wait for a room. The life was out of order the TV was not working we left early shocking hotel would not recommend to anyone.
Séjour de 1 nuit en septembre 2025

4/10 Médiocre

Lewis

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service et équipements
I recently stayed at this hotel and had a very mixed experience. The gentleman on the night shift was extremely rude and arrogant – without doubt the most unpleasant member of staff I’ve ever come across in a hotel. However, the lady on reception in the morning was the complete opposite: very polite, helpful, and welcoming. The owner was also friendly and made an effort, which I really appreciated. That being said, they charge £10 per night for parking, which feels like daylight robbery, especially since you don’t even get a guaranteed parking space for that fee. The condition of the hotel itself isn’t great – it’s definitely in need of some attention – but for the price you pay, it’s decent value. Overall, the stay was acceptable thanks to the morning staff and the owner, but the night staff really lets the place down.
Séjour de 2 nuits en août 2025

8/10 Bien

sukhwinder

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Excellent service by Hotel Staff
Séjour de 1 nuit en août 2025

2/10 Horrible

Samantha

Les points faibles : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
I’m not sure if it’s called the Richmond Hotel or Diamond Hotel, but either way, I would not recommend staying here. The place felt very dingy and was extremely noisy, making it hard to get a decent night’s sleep. The breakfast was disappointing, just toast and croissants, so if you want any real variety, you’ll need to go elsewhere. The worst part was the shower. It was like playing Russian roulette, swinging from scalding hot (the kind that burns your skin) to freezing cold without warning. Definitely not safe or comfortable. I wasn’t expecting luxury by any means, but wow… this was a real letdown. Save yourself the trouble and book somewhere else.
Séjour de 3 nuits en août 2025

4/10 Médiocre

Ronald

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté et personnel et service
Les points faibles : Services et équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Love the rustic and vintage style, and staff were pretty nice but IT REAAALLY needs renovation. Not satisfied with their breakfast 😆 and hell expensive. No lift. Shower on the 3rd flr was just us flowing like my pee 😆 (not joking). No free parking which is £5 per night. They have pool w/o warmer and cost £10 (I forgot if it's family already or per person , or per swim. Breakfast was just croissants, coffee & tea, and 2 kinds of fruit drinks-that was JUST it. No protein or salads, none. So yeah.. pretty needs good management. It was a lovely sight, and the room given to us has a balcony with a pretty overlooking sea site. 😍
Séjour de 2 nuits en août 2025

6/10 Satisfaisant

Sam

Les points faibles : Propreté
Hotel was basic and tidy and reasonably priced. However, it is in need of modernisation and the cleanliness could be better. For example, I had to clean the light switch after entering the room. They have also just opened the swimming pool which is a bonus and a basic breakfast is included.
Séjour de 2 nuits en août 2025

2/10 Horrible

Maureen

Work in progress

Before our stay I received an email confirming our booking for a Deluxe Double Ensuite room with a sea view. One day before our trip I received a call from HH Hotels informing me that if I had any questions just to call them. On our journey to the hotel I received another call telling me that the sea view room was no longer available. She said "You haven't paid yet and you booked with Hotels.com" I could have a Deluxe Double Ensuite room. We were given what could only be described as a hell hole in the basement near the fire escape. The route to exit was flooded. The carpet worn, the sink had major cracks which were black with mould and lack of cleaning, the shower had no door or curtain and again was disgusting. The velour headboard was thick with dust. I reported this and was moved to a small but slightly cleaner room. The door handle in the bathroom was broken and couldn't be used, therefore could not be closed. The shower was just no good at all , either scalding or very cold. The bed was comfortable. There were ample plug sockets. The chap on reception was there when we arrived at 2035 again for breakfast and late that same day. He was helpful and polite.
Séjour de 2 nuits en août 2025

4/10 Médiocre

Heather

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Only nice thing was the view from the room window. Didnt get any sleep due to noisey residents partying until atleast 4am. Hotel desperately needing refurbishing depressive downstairs reception and dining areas. Website very misleading with facilities as there was no bar and no parking This hotel should be closed down as definitely not fit for purpose
Séjour de 2 nuits en août 2025

2/10 Horrible

Daniel

Voyage en famille
Séjour de 1 nuit en août 2025

8/10 Bien

Raju

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service et confort de la chambre
Over all it’s ok only the shower pressure is to low need to repair or adjust room 34
Séjour de 2 nuits en août 2025

4/10 Médiocre

Bethan

Les points forts : Personnel et service
Les points faibles : Infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en août 2025

10/10 Excellent

Claire

Séjour de 3 nuits en août 2025

10/10 Excellent

Claire

Voyage en famille avec de jeunes enfants
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Ignore the bad reviews. This is the second year running I’ve came here with my children. The hotel is clean and the staff are really polite and helpful it’s cheaper than the other hotels in the area as it’s being refurbished the rooms are decent and lovely views if you get a sea room.
Séjour de 3 nuits en août 2025

6/10 Satisfaisant

Nick

Séjour de 1 nuit en août 2025

6/10 Satisfaisant

Nick

Séjour de 1 nuit en août 2025