Piscine

Avis sur Grand Mercure Xian Renmin Square

4.5 out of 5
Grand Mercure Xian Renmin Square
319 Dongxin Street, Xi'an, Shaanxi

Avis

8,8

Excellent

Note des voyageurs de 10 (Excellent), d’après 175 avis sur 333." "
Note des voyageurs de 8 (Bien), d’après 112 avis sur 333." "
Note des voyageurs de 6 (Satisfaisant), d’après 36 avis sur 333." "
Note des voyageurs de 4 (Médiocre), d’après 8 avis sur 333." "
Note des voyageurs de 2 (Horrible), d’après 2 avis sur 333." "

9,0/10

Propreté

9,0/10

Personnel et service

8,4/10

Équipements

8,4/10

Infrastructures et conditions de l’hébergement

9,0/10

Écoresponsabilité

Avis

10/10 Excellent

Arnaud

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Le personnel est très disponible et fait des efforts pour parler anglais. L'environnement est très calme, j'ai passé d'excellentes nuits.
Séjour de 6 nuits en septembre 2023

8/10 Bien

Margaux

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon sejour
Endroit vraiment central et très pratique. Les lits sont un peu durs mais le service très bon
Séjour de 1 nuit en septembre 2018

10/10 Excellent

Gérard

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Hotel excellent propre confortable et bien situé. Petits déjeuners parfaits. Rapport qualité prix exceptionnel
Séjour de 4 nuits en novembre 2017

10/10 Excellent

Patrick

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bon séjour
Lors de notre check-in on nous demandent de confirmer deux fois la réservation de la chambre avec un grand lit ? deux garçons avec un grand lit ? mais oui pas de soucis. Nous pensions avoir une chambre avec vue sur le jardin, qui nous a pas été proposée lors de l’enregistrement, la chambre coté du stade est très bruyante tôt le matin avec des cris et le parking. L’hôtel se trouve à 10 mn à pied de la ligne du métro N°2, étonné par la propreté de la ville, pas de moto comme pour les autres villes d'Asie du sud, trois lignes de métro dont deux en construction sur les 5 prévues, prendre le bus pour 1 yuan et deux yuans pour le métro selon la distance, les sites sont exceptionnels a visiter, 1 Euro pour 7,20 Yuans. Le coup de la vie est abordable et à ne pas comparer avec l'Europe.

6/10 Satisfaisant

Olivier

Les points forts : Personnel et service
Réponse de General Manager le 25 nov. 2016
Dear Guest, Thank you for staying at Grand Mercure Xian on Renmin Square and taking the time to share your experience with us. From the rating I understand that there is still room for us to improve. Please be rest assured that our efforts in striving for great guest experience never stop. We look forward to welcoming you again in the future. Yours sincerely, Rudy Rodas General Manager

6/10 Satisfaisant

Voyageur vérifié

Les points forts : Confort de la chambre
Hôtel ok
Hôtel de qualité mais un peu sombre au niveau du look. Impersonnel mais correct.

10/10 Excellent

Christopher, paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
un hébergement de luxe
Ayant signalé que nous célébrions notre anniversaire de mariage, nous avons été "upgraded" au Sofitel et accueillis par un gâteau dans la chambre. C'était fort agréable de pouvoir choisir entre plusieurs restaurants dans cette "cité " d'hôtels de la chaine.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et confort de la chambre
bon hôtel proche du centre de la ville
Bon rapport qualité prix si l'on se limite à l'hôtel et au room service. Les autres services (bar, restaurant, boutique etc.)que l'on ne peut trouver qu'au SOFITEL voisin sont eux d'un prix qui ne correspond pas au standing de l'hôtel Mercure.

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bon hôtel, un peu moin du centre ville. Accueil sympa Restauration au Sofitel excellente et d'un bon rapoort qualité/prix

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Bon hôtel avec les services (piscine, gym...du Sofitel). Par contre, petit déjeuner pas top ni pour le prix, ni pour le manger proposé!

10/10 Excellent

Eric, Paris, France

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
High-standards hotel; personnel speaks very good English
The hotel personnel speaks very good English. They do not hesitate to go out of their way to help. The hotel is about 20-30 minutes on foot from the city center. It is quite easy to find, when arriving from the airport.

10/10 Excellent

Thomas, Strasbourg, France

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bien, proche des sites touristiques
Hôtel vraiment très agréable. Proche de tous les sites, pas besoin de connaitre l'adresse, il suffit de dire sofitel et tous les taxis retrouvent l'hôtel mercure. Le seul défaut est de faire payer Internet. Sinon l'hôtel m'a permis de laisser mes bagages 1 jours gratuitement le temps d'aller au Mont HuaShan. Parfait !

10/10 Excellent

Jean Claude, Lyon

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Grand Mercure on Renmin Square a Xi'an

8/10 Bien

Laurent, Paris, France

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Très bon rapport qualité-prix au centre de Xi'an
Hotel au coeur d'un complexe hotelier Accor au centre de Xi'an. Déco classique chinoise et service efficace (bon anglais pratiqué). A 15-20 mins à pied de la gare (et du bus 306 pour se rendre sur le site de l'armée enterrée pour 14 RMB aller-retour - imbattable!). Idem 15 du rond-point de la Bell Tower et du quartier musulman. En plus un très bon rapport qualité-prix en comparaison du plus classieux Sofitel juste à côté.

10/10 Excellent

Dorothée, Paris

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
A choisir sans hésiter
bien situé par rapport au centre, + accès très belle piscine du Sofitel et très propre + petit cachet local avec confort international

10/10 Excellent

Krisztián

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Worth the money
Séjour de 1 nuit en mai 2024
Réponse de Sam Gu le 21 mai 2024
Dear Krisztián,Thank you for choosing Grand Mercure Xi'an on Renmin Square and providing us with the gift of feedback.It gives us great pleasure to know that you've enjoyed your recent stay with us. We are deeply motivated by your recognition and sincerely appreciative for that.We will keep up our dedication and efforts, and look forward to welcoming you again in the future.Yours sincerely,Sam GuHotel Manager

10/10 Excellent

Dorothee

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Dank eines Upgrades durfte ich die Executive Suite genießen. Einziges Manko: es gab keine USB-Steckdosen und neben dem Bett keine freien Steckdosen für Euro-Stecker.
Séjour de 4 nuits en mai 2024
Réponse de Sam Gu le 20 mai 2024
Dear Dorothee,Thank you for choosing Grand Mercure Xi'an and providing us this the gift of feedback.It gives us great pleasure to know that you've enjoyed your recent stay with us, thank you for your recognition. At the same time, please accept our apology for any inconvenience caused by the socket. May we have the dates and room number of your recent stay with us? We will put your comment into the profile and prepare the adaptor for you in advance during your future stays.Our dedication and efforts will never end, and we look forward to welcoming you again in the future.Yours sincerely,Sam GuResident Manager

10/10 Excellent

Serena

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
L’hotel è bello, in una zona silenziosa e super centrale. Staff dell’hotel gentilissimo e disponibile! C’è stato un piccolo problema con la nostra camera e per rimediare ci hanno spostato dalla nostra stanza normale ad una bellissima suite, senza ulteriori pagamenti. Il nostro soggiorno è stato perfetto!
Séjour de 3 nuits en avril 2024
Réponse de Sam Gu le 10 mai 2024
Dear Serena,Thank you for choosing Grand Mercure Xi'an on Renmin Square and providing us with the gift of feedback.It gives us great pleasure to know that you've enjoyed your recent stay with us. Your recognition, especially to service gives us great encouragement and we are deeply appreciative for that.We will keep up our dedication and efforts, and we look forward to welcoming you again in the future.Yours sincerely,Sam GuResident Manager

10/10 Excellent

Javier

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Excelente hotel !!!
Séjour de 2 nuits en mars 2024

10/10 Excellent

Daisuke

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Felt great staying this place
I think this was the best stay in the whole China trip for me. I enjoyed the place, shower & bath, comfortable bed, breakfast, and hospitality staff. The location was a bit distanced from the station but taxi makes a big difference to come back here. I wish Japanese restaurant was open but I enjoyed the Chinese restaurant at Sofitel as well.
Séjour de 2 nuits en août 2023

10/10 Excellent

Eishiro

Séjour de 5 nuits en août 2023

10/10 Excellent

HANGMEI

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement
Big bed.
Séjour de 3 nuits en juillet 2023

10/10 Excellent

Hohyung

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
가성비 호텔
오래 된 숙소였음에도 객실 상태는 무난했습니다. 다만 객실 시설(냉장고, 전등스위치 등)의 조치가 필요한 점이 있었습니다. Accor Hotel 단지로 이루어져 있으며 전철역에서 걸어서 10분정도에 위치하고 있어서 교통이 편리했습니다. 직원들의 영어는 조금 부족하지만 친절하였으며, 투숙 기간에 발생했던 문제에도 최선을 다해 도와줬습니다.
Séjour de 6 nuits en juin 2023

8/10 Bien

tetsuya, kikukawa

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Séjour de 1 nuit en septembre 2021

10/10 Excellent

YUKI

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
似てる名前の別ホテルに注意
西安空港からのリムジンバスがつく地下鉄五路口駅から歩いて行ける距離でレベルの高いホテルをと思い探しました。欧米資本は他にありましたが朝食が別料金のところが多く、ここは朝食込みの料金でしたのでここにしました。格安価格で宿泊できる日程でした。 Hotels.comの地図の位置とは少しずれています。東新街(通りの名前)を歩くと通りに面してソフィテルホテルがあります。そこに校門や裁判所の門みたいなものがあって、当ホテルはそこから見えるさっきとは別のソフィテルホテルの裏に位置しています。敷地の中にはグランドメルキュールのほかにメルキュールホテルもあり、名前が似ていてこんがらがります。門を入ったすぐに地図があり、それぞれの建物の名前が書かれていますので参考にしてください。 ホテル館内は格式高い感じ。広い廊下の横長の建物。部屋は広く落ち着く。 Wi-Fiはパスワードなしの自動接続。中国規制はもちろんあるが、それ以外はさくさくつながります。 NHKも視聴可能です。 浴室はバスタブあり。お湯も豊富に出ます。問題なし。 朝食はフランス系とあって、パンが充実しているほか、オムレツち・麺料理のシェフがいるほか、中華系を中心に充実なラインナップ。 朝食会場で見た限りですが、中国人の宿泊客が多いようでした。日本人・欧米系は数人でした。
Séjour de 1 nuit en janvier 2020

8/10 Bien

Jusuk

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
시안여행으로 괜찮아요
와이프랑 놀러갔는데 신혼여행 온거냐며 룸 업그레이드 해줌. 방 깨끗하나 다른 객실서 담배피면 냄새가 들어옴. 위치도 종루 중심가에서 걸어서 20분정도 걸리나 호텔단지 안에 있어서 조용하고 좋음
Séjour de 5 nuits en décembre 2019

8/10 Bien

Tracy

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
awful female facilities at shared pool
Grand Mercury is a beautiful old world hotel with dark wooden decor in the rooms. We checked in easilly. I was a little disappointed to find out that all the restaurants and swimming pool were not in this hotel, they were within a complex of hotels and you had to cross the grounds to access the other hotels facilities. Eg the Italian restaurant in one restaurant and the bar and pool within the Sofitel which wasn’t great in depths of winter. The main negative therefore isn’t about this hotel but the changing rooms at Sofitel swimming pool. At first its very elegant, but when you enter female changing rooms it’s like a 1980s council provided changing room. Nowhere to hang your towel while you shower, no costume dryer, dilapidated fixtures with wallpaper mouldy and peeling. However my husband advises me the men’s was plush, had its own hot tub, sauna and massage beds. It makes one wonder about the type of establishment it is and the services provided, clearly more geared towards male travellers
Séjour de 1 nuit en décembre 2019

10/10 Excellent

haruko

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
上品なホテルだった
官庁街の中に立っていて、静かで落ち着いたホテルだった。
Séjour de 3 nuits en janvier 2020

8/10 Bien

Norigy, Tokyo

Voyage en famille
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
古い施設のようですが、趣があります。 街中にありますが、部屋の中は静かでした。 冬に行きましたが、建物の中は暖かく過ごせました。
Séjour de 3 nuits en décembre 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en groupe
Les points forts : Propreté et personnel et service
夕方到着してすぐに英語が分かるスタッフから丁寧に美味しいjiang jiang麺の場所を教えてもらいました。お陰様で西安での最初の食事は最高に美味しく頂きました。 また私が廊下?で落とした財布もすぐに見つけて連絡してくださった女性スタッフお二人、yoya?さんたちにも感謝しています。 4人初めての西安の旅でした。本当にありがとうございました。
Séjour de 3 nuits en novembre 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en famille
Les points forts : Personnel et service, équipements, infrastructures et conditions de l’hébergement
We did not like that there was not a restaurant onsite except for breakfast, but the breakfast was excellent and they did have evening room service. I am in a wheelchair and there was a ramp into the hotel and easy access to the restaurant. The staff was fabulous, the room was wonderful and it is central if you are a walker.
Séjour de 3 nuits en novembre 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en octobre 2019

6/10 Satisfaisant

SK, Gaithersburg

Voyage en famille
Les points forts : Propreté et personnel et service
Overall the property is good and clean. However, the disappointing part is with mosquitoes both in the lobby and rooms. Hotel Management did not make enough efforts to check and prevent the mosquito menace.
Séjour de 2 nuits en octobre 2019
Réponse de Ivy Wang le 21 nov. 2019
Dear SK, Thank you for taking the time to share your experience with us. We are very sorry to hear that the stay didn't meet your expectation, and please allow me to express my sincerest apologies for it. Your comments are important to our continuous improvement, and please be rest assured that appropriate actions have been taken for utmost improvement. Once again, thank you for providing us with the gift of feedback, it is our sincere wish that we would have the opportunity to welcome you again in the future. Yours sincerely, Ivy Wang Guest Experience Manager

6/10 Satisfaisant

john

Les points forts : Propreté
Renmin Square is nice, hotel so-so
Nice, but small rooms (we had a queen). No restaurant in this hotel - except a breakfast buffet for extra $. There are restaurants in the Renmin Square complex which has multiple hotels grouped together. Pleasant enclave.
Séjour de 2 nuits en octobre 2019
Réponse de Ivy Wang le 21 nov. 2019
Dear john, Thank you for taking the time to share your experience with us. We are glad to know that you find the recent stay satisfactory in general, and please be rest assured that our efforts in striving for excellent guest experience for our guests never stop. There are four restaurants in hotel complex, all can be reached within 2 to 3 minutes on foot. Once again, thank you for providing us with the gift of feedback, and we look forward to having the opportunity to welcome you again in the future. Yours sincerely, Ivy Wang Guest Experience Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements
Séjour de 2 nuits en octobre 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The property is in a very good location and the staff are very friendly. The rooms are a somewhat small and are a bit dated but overall a nice stay.
Séjour de 2 nuits en septembre 2019

8/10 Bien

Peng

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
不錯的飯店
飯店是具有歷史意義的建築,能與西安的城市氛圍相互融合。雖位在市中心,但與熱鬧大街又稍有間隔,鬧中取靜卻又不失便利性,到西安市內各熱門景點,打車大概都能在10分鐘內到達,如用步行也不超過三十分鐘。客房雖有點舊但維護算不錯,客房清潔也做的很好。前台、客房服務人員服務態度不錯,但大廳跟餐廳服務員的服務態度(訓練),就顯得有參差不齊,可能這二部分的管理需再加強。總整的結果還是願意推薦本飯店,給想到西安旅遊的朋友!
Séjour de 4 nuits en septembre 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté et personnel et service
All in all we had a nice time staying at this hotel. Staff were very friendly and helpful although twice the directions we asked for led us to somewhere else than requested so maybe some was lost in translation. Room decor is a bit dated and worn but it was clean and gave an ambience of Classical Chinese design. Hotel is located in a gated community type structure with other brands of the hotel chain containing some nice restaurants and bars.
Séjour de 2 nuits en août 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Voyage en couple
Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
The room felt very cozy. The hotel is a five-minute walk from the residence park entrance.
Séjour de 1 nuit en août 2019

2/10 Horrible

sandra

Voyage en couple
Les points faibles : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
, the bed are extremely uncomfortable,the bathtub was clogged,the hotel is not smoke free.
Séjour de 5 nuits en juillet 2019
Réponse de Ivy Wang le 21 nov. 2019
Dear Sandra, Thank you for taking the time to share your experience with us. We are very sorry to know that the stay didn't meet your expectation, and please allow me to express my sincerest apologies for it. Your comments are important to our continuous improvement, and please be rest assured that appropriate actions have been taken for rectification. Once again, thank you for providing us with the gift of feedback, and it is our sincere wish that we would have the opportunity to welcome you again in the future. Yours sincerely, Ivy Wang Guest Experience Manager

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 4 nuits en juin 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
A must stay property — fantastic
This hotel was amazing on all accounts....service, location, price and comfort! An absolute jewel.
Séjour de 1 nuit en juin 2019

8/10 Bien

Poay Sim

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Comfortable Stay
Comfortable stay, room decor is outdated but clean. Check in fast, Hotel service is friendly and try to accommodate my request for local tour to Terracotta warriors. Good location, walk 25 minutes to Bell and Drum tower.
Séjour de 2 nuits en juin 2019

10/10 Excellent

Leon

Les points forts : Propreté, personnel et service, infrastructures et conditions de l’hébergement et confort de la chambre
Séjour de 2 nuits en juin 2019

10/10 Excellent

Miguel

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
Superó con creces mis expectativas consiguiendo una placentera estancia
Séjour de 1 nuit en mai 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, équipements et infrastructures et conditions de l’hébergement
While it was spread out over multiple buildings the map was especially helpful.
Séjour de 1 nuit en mai 2019

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté, personnel et service, confort de la chambre
Best place
룸에 컨센트가 잘 작동되지 않고 조명이 어두운 탓에 룸이 전반적으로 좀 어두운 점만 빼면 직원의 친절도나 랜드마크에서의 거리는 최고였습니다.
Séjour de 3 nuits en mai 2019

10/10 Excellent

Voyageur vérifié

Séjour de 3 nuits en avril 2019

4/10 Médiocre

Voyageur vérifié

Voyage en famille avec de jeunes enfants, Voyage en famille, Voyage en groupe
Les points forts : Propreté
Les points faibles : Personnel et service et équipements
Check In had 5 persosn from which 2 didnt do anything, even with people in line. Elite Desk is for everyone, and not only Elite Accor Members. Requested for a taxi to take us to the train station at 1:30, the front desk person ordered it when he saw me, taxi arrived at 1:55. The location is very good, the hotel needs a make up. Their biggest issue is their personnel, they need an URGENT, training.
Séjour de 1 nuit en avril 2019
Réponse de Ivy Wang le 30 avr. 2019
Dear Guest, Thank you for providing us with the gift of feedback. We are very sorry to know that the stay didn't meet your expectation. We just recruited some new hires weeks ago and they are now under their probation training. That's the reason why you saw some staff standing behind the reception desk without being able to help guests. We also pay high attention to your feedback on the taxi, and will investigate accordingly. Once again, thank you for taking the time to share your experience with us. Please be rest assured that we will definitely continue and enhance our efforts in training and our efforts in striving for excellent guest experience will never stop. Yours sincerely, Ivy Wang Guest Experience Manager

8/10 Bien

Voyageur vérifié

Les points forts : Propreté
Séjour de 1 nuit en avril 2019